Η επιμονή της κυβέρνηση να περάσει το νέο σωφρονιστικό νομοσχέδιο κάνει τις φυλακές να... βράζουν και αυτό το φωνάζουν και οι ίδιοι οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι. Οι κρατούμενοι σε όλες τις φυλακές έχουν ξεκινήσει απεργία πείνας.
Ακόμη, όμως, και η αποκάλυψη πως κυριολεκτικά πετάχτηκε στα σκουπίδια, σχέδιο Σωφρονιστικού Κώδικα το οποίο είχε ψηφιστεί ομόφωνα (!) από τη Βουλή και το οποίο μεταξύ άλλων προέβλεπε περισσότερο ανθρώπινες συνθήκες για τους κρατούμενους, δε φαίνεται να πτοεί τη διάθεση της κυβέρνησης και κυρίως του υπουργείου Δικαιοσύνης να πλησιάζουν όλο και περισσότερο με βρεγμένα δάχτυλα ένα γυμνό καλώδιο.
Για να καταλήξει η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Σωφρονιστικού Συστήματος στο επίμαχο πόρισμα το οποίο καμία σχέση δεν έχει με τις Φυλακές τύπου Γ, χρειάστηκαν πολλές εργατοώρες από βουλευτές, πήγαινε έλα σε 13 Φυλακές για να δουν μόνοι τους τι ακριβώς συμβαίνει και να μιλήσουν με υπαλλήλους και με κρατούμενους καθώς και 22 συνεδριάσεις.
Η αλήθεια, βέβαια είναι πως μετά την απόδραση του Χριστόδουλου Ξηρού το υπουργείο Δικαιοσύνης είχε δώσει εντολή στους εισαγγελείς των φυλακών όχι μόνον να είναι φειδωλοί με τις άδειες (ακόμη και να τις δικαιούται ένας κρατούμενος), αλλά φαίνεται πως είχαν δώσει και πολύ πιο αυστηρές εντολές –κατά παράβαση βέβαια του ισχύοντος σωφρονιστικού κώδικα- να παγώνουν κατά βούληση και κυρίως με βάση μιας «άτυπης» λίστας κρατουμένων για την οποίαν είχαν ενημερώσει αρμοδίως, τις άδειες.
Αυτή η εξέλιξη σε συνδυασμό με τις τραγικές συνθήκες που επικρατούν στις περισσότερες φυλακές της Ελλάδας και οι οποίες τη διασύρουν διεθνώς στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, άναψε τη φωτιά στο φυτίλι.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στο πόρισμα της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Σωφρονιστικού Συστήματος το οποίο πετάχτηκε, προβλέπονταν μεταξύ άλλων πολύ σημαντικά βήματα εξέλιξης που θα βελτίωναν τα κολαστήρια του τόπου όπου σήμερα όχι μόνον δε σωφρονίζουν, αντιθέτως δημιουργούν-εκπαιδεύουν πολύ θυμωμένους κακοποιούς και εγκληματίες ώστε να αντιγυρίσουν εκδικητικά τον «θυμό» τους προς την κοινωνία.
Για να δημιουργηθεί αυτό το πόρισμα, προϋπήρξε δουλειά από διάφορους θεσμικούς παράγοντες και ώρες συζήτησης με κρατούμενους από διάφορες Φυλακές.
Την ερχόμενη Δευτέρα ορίστηκε η τελική ανάγνωση του νέου νομοσχεδίου στη Βουλή για τις Φυλακές Υψίστης Ασφαλείας (Φυλακές τύπου Γ) και η ψήφιση του οριοθετήθηκε στις 3 Ιουλίου. Όλα αυτά έγιναν με συνοπτικές διαδικασίες.
Αποτέλεσμα; Περισσότεροι από 4.000 κρατούμενοι σε όλη την Ελλάδα διανύουν την 5η ημέρα απεργίας πείνας.
Χθες το βράδυ οι κρατούμενοι στον Κορυδαλλό δεν μπήκαν στα κελιά τους για μία ώρα διαμαρτυρόμενοι διότι όπως υποστηρίζουν πηγές, ενώ ορισμένοι κρατούμενοι τις τελευταίες ημέρες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο των Φυλακών, δεν υπήρχαν γιατροί...