Στις 23 Αυγούστου θα υπάρξει εκ νέου συνάντηση των δύο διαπραγματευτών και στις 26 Αυγούστου θα συναντηθούν οι δύο ηγέτες ενώ ο κ. Οζερσάι εκανε επίσης λόγο και για άλλες συναντήσεις αλλά και διπλωματία του «πήγαινε – έλα» με αντιπροσωπείες των ΗΕ και της ΕΕ.
Όπως μεταδόθηκε από τα κατεχόμενα, αφιχθείς στη λεγόμενη προεδρία μετά τη χθεσινή συνάντησή του με τον Ανδρέα Μαυρογιάννη, ο κ. Οζερσάι χαρακτήρισε εντατική τη συζήτηση και πρόσθεσε ότι, όπως συμφωνήθηκε, οι διαπραγματευτές θα συναντηθούν στις 1, 9, 16 και 22 Ιουλίου και οι ηγέτες στις 4 και 7 Ιουλίου, και πως καταβάλλεται προσπάθεια να διευθετηθεί ακόμη μια συνάντηση των ηγετών, θέμα για το οποίο, όπως είπε, αναμένεται απάντηση από την ε/κ πλευρά.
Ανέφερε ακόμη πως σύμφωνα με πληροφορίες από την Ελλάδα και την Τουρκία, αρχές Αυγούστου, θα υπάρξουν επισκέψεις των Ανδρέα Μαυρογιάννη και του ιδίου σε Άγκυρα και Αθήνα αντίστοιχα ενώ στις 23 Αυγούστου θα υπάρξει εκ νέου συνάντηση των δύο διαπραγματευτών και στις 26 Αυγούστου θα συναντηθούν οι δύο ηγέτες. Έκανε επίσης λόγο και για άλλες συναντήσεις αλλά και διπλωματία του «πήγαινε – έλα» με αντιπροσωπείες των ΗΕ και της ΕΕ.
Παράπονα για πισωγυρίσματα από την εκ πλευρά
Ο Κουντρέτ Οζερσάι δήλωσε ότι κατά τη διάρκειας έξι ωρών συνάντηση, συζητήθηκαν θέματα εσωτερικής ασφάλειας, κυρίως θέματα αστυνομίας. Ο κ. Οζερσάι είπε ότι κατά τη συνάντηση η ε/κ πλευρά κατέθεσε έγγραφο. Ισχυρίστηκε επίσης ότι πριν από τρία χρόνια οι δύο πλευρές είχαν συμφωνήσει σε κάποια σημεία σε ό,τι αφορά την αστυνομία, τα κυριότερα εκ των οποίων αφορούσαν την ίση συμμετοχή στην ομοσπονδιακή αστυνομία και στους άλλους θεσμούς εσωτερικής ασφάλειας, αναφέροντας ότι σήμερα η ε/κ πλευρά δεν αποδέχεται αυτές τις συγκλίσεις.
Ισχυρίστηκε ακόμα ότι σχεδόν σε όλα τα θέματα και κυρίως σήμερα στο θέμα της αστυνομίας, «η τ/κ πλευρά προσπαθεί να φέρει τους Ε/κ από το 2008 στο 2014» και δήλωσε πως αν η ε/κ πλευρά συνεχίσει αυτή τη στάση, τότε ζητήματα όπως η ίση εκπροσώπηση στην ομοσπονδιακή αστυνομία, ο τρόπος λήψης των αποφάσεων στην ομοσπονδιακή αστυνομία, οι αρμοδιότητες της ομοσπονδιακής αστυνομίας και των αστυνομιών των συνιστώντων πολιτειών, ζητήματα στα οποία, όπως ισχυρίστηκε, επιτεύχθηκαν συγκλίσεις, επιστρέφουν στο σημείο απ` όπου ξεκίνησαν το 2008, δηλαδή σε σημείο μηδέν.
Πρόσθεσε ότι η τ/κ πλευρά επιμένει να συνεχιστούν οι συνομιλίες από το σημείο όπου είχαν διακοπεί και πως ο βασικός λόγος γι` αυτό είναι ότι μόνο έτσι είναι εφικτό να επιτευχθεί ο στόχος που έθεσαν ΓΓ και Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ για πρόοδο στις συνομιλίες πριν από την καλοκαιρινή διακοπή.
Επανέλαβε ότι ενδεχόμενη παραγνώριση των συγκλίσεων σημαίνει επιστροφή στο 2008, αναφέροντας ότι η τ/κ πλευρά δεν αναμένει να προκύψει μομέντουμ από τη διαδικασία των συνομιλιών.
«Το μομέντουμ από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα. Αυτό θα πρέπει να μας οδηγήσει σε μια συνολική λύση με συγκεκριμένο σχέδιο. Γι` αυτό δεν θα πρέπει να επιστρέψουμε στο 2008 και ούτε να κάνουμε βήματα προς τα πίσω αλλά βήματα προς τα εμπρός. Επίσης θα πρέπει να προσπαθήσουμε να προχωρήσουμε μπροστά με σχέδιο, ένα οδικό χάρτη. Και αυτό προσπαθούμε ως τ/κ πλευρά να κάνουμε» δήλωσε και κάλεσε τα ΗΕ αν επιθυμούν πρόοδο πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές, να εμποδίσουν το να γυρίσει η διαδικασία πίσω στο 2008.