Ο Υπουργός είπε ότι στο παρόν στάδιο η Μονάδα ξεκινά τη λειτουργία της με έξι κλίνες και πολύ σύντομα ο αριθμός τους θα αυξηθεί στις οκτώ κλίνες.
Σημείωσε ότι το νοσηλευτικό προσωπικό που στελεχώνει τη Μονάδα έχει τύχει άρτιας και ειδικής εκπαίδευσης, που κράτησε ένα χρόνο. Το δε υφιστάμενο ιατρικό προσωπικό έχει πρόσθετα ενισχυθεί με την πρόσληψη ενός ακόμη ιατρού εντατικολόγου.
Ο κ. Πατσαλής ανέφερε ότι μαζί με τη Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας εγκαινιάζεται και μια νέα υπηρεσία, η μετα-κριτική φροντίδα, η οποία θα παρακολουθεί τους ασθενείς για 96 ώρες μετά την έξοδο τους από τη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.
“Στόχος μας μέσω της αναβάθμισης των υπηρεσιών υγείας είναι και η ανάδειξη της Κύπρου σε χώρα πρότυπο ιατρονοσηλευτικής φροντίδας”, συμπλήρωσε.
Ο Εκτελεστικός Ιατρικός Διευθυντής του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας Πέτρος Μάτσας, σε χαιρετισμό του, είπε πως η Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας είναι η πρώτη που αναπτύσσεται παγκύπρια.
“Έχει σκοπό να αποσυμφορήσει το σύστημα νοσηλείας του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας και ιδιαίτερα τη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Η αποσυμφόρηση της ΜΕΘ θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση τεράστιων πόρων στο Υπουργείο Υγείας και σε περιβάλλον αυτονόμησης το οποίο προσδοκούμε σύντομα να το δούμε θα αυξήσει τα έσοδα του ΓΝΛ”, σημείωσε.
Πρόσθεσε ότι “το όραμα πολλών χρόνων γίνεται σήμερα πραγματικότητα”. Εξήρε την παρέμβαση της Αν. Γενικής Διευθύντριας του Υπουργείου Υγείας Χριστίνας Γιαννάκη, χαρακτηρίζοντας την ως καταλυτική στη δημιουργία της νέας Μονάδας.
Η κ. Γιαννάκη στο δικό της χαιρετισμό είπε πως “η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου κατέστη εφικτή μέσω οικονομικά χαλεπών καιρών και δημοσιονομικής περισυλλογής”.