Το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για πόντιση του σκάφους «Laboe » που ναυπηγήθηκε πριν από το Β' παγκόσμιο πόλεμο ως αλιευτικό, ως μέρος της εγκαθίδρυσης θαλάσσιας προστατευόμενης περιοχής με τεχνητό ύφαλου στην θαλάσσια περιοχή κοντά στα Μουλιά της Πάφου. Το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και κατά 50% από την Κυπριακή Δημοκρατία, ως μέρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Αλιείας 2007-2013: «Βιώσιμη Ανάπτυξη Αλιευτικού Τομέα».
Η πόντιση του σκάφους Laboe είναι η τρίτη που γίνεται αφού προηγήθηκαν ανάλογες ενέργειες στο Παραλίμνι και στην Λεμεσό ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν η Αγία Νάπα και η Πόλη Χρυσοχούς.
Το σκάφος που αγοράστηκε από τον ΚΟΤ και την εταιρεία τουριστικής ανάπτυξης και προβολής περιφέρειας Πάφου βυθίστηκε σε απόσταση δυο περίπου χιλιομέτρων από την ακτή σε βάθος 25 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας αφού καθαρίστηκε σχολαστικά.
Ο Υπουργός Γεωργίας Νίκος Κουγιάλης σε ομιλία του στην εκδήλωση τόνισε ότι οι δραστηριότητες αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της πολιτικής της κυβέρνησης για την γαλάζια ανάπτυξη. Ξεκίνησε ήδη να λειτουργεί, όπως είπε, ένα δίκτυο με τέτοιες προστατευόμενες θαλάσσιες περιοχές με τεχνητούς ύφαλους με στόχο την ενίσχυση της βιοποικιλότητας της ανάκαμψης των αλιευτικών αποθεμάτων , της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της διαφοροποίησης και του εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος.
Ανακοίνωσε επίσης ότι αυξημένο σε κοινοτικούς πόρους κατά 20 εκατομμύρια για την Κύπρο θα είναι το προγράμμα αλιείας της προγραμματικής περιόδου 2014-2020. Ουσιαστικά το πρόγραμμα διπλασιάζεται από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο όπως ανέφερε σε ομιλία του στην Πάφο στην εκδήλωση για την δημιουργία τεχνητού ύφαλου στην θαλάσσια περιοχή των Μουλιών στην Γεροσκήπου με την πόντιση του σκάφους «Laboe». Ο κ. Κουγιάλης σημείωσε ότι μαζί με τους κρατικούς πόρους το πρόγραμμα θα ανέλθει στα 53 εκατομμύρια ευρώ με στόχο να ενισχυθούν οι αλιείς, να αναπτυχθούν οι παράκτιες περιοχές , να βοηθηθεί η ιχθυοκαλλιέργεια και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας όπως επεσήμανε.
Στον δικό της χαιρετισμό η Ξένια Λοιζιδου μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΚΟΤ ανέφερε ότι έγινε ένα βήμα προς την γαλάζια ανάπτυξη που θα πρέπει να είναι η προτεραιότητα της Κύπρου. Ο ΚΟΤ, είπε, με την επικαιροποιημενη στρατηγική του δίνει μεγάλη σημασία στην μετάβαση από το μοντέλο του μαζικού τουρισμού που τείνει προς την λήξη του στην μετάβαση σε ένα μοντέλο αειφόρου τουρισμού.
Ο πρόεδρος της εταιρείας τουριστικής ανάπτυξης και προβολής περιφέρειας Πάφου Γιώργος Λεπτός σημείωσε ότι σήμερα ολοκληρώθηκαν με επιτυχία προσπάθειες δυο χρόνων. Για πρώτη φορά, από την ένταξη της Πάφου στον τουριστικό χάρτη, όπως είπε, προωθείται και υλοποιείται ένα τέτοιο εμπλουτιστικό έργο στην θάλασσα.
Ο δήμαρχος Γεροσκήπου Μιχάλης Παυλίδης σημείωσε ότι με την βύθιση του σκάφους κατατίθεται ουσιαστικά ο θεμέλιος λίθος για την δημιουργία τεχνητού ύφαλου , σημαντική εξέλιξη για την ευρύτερη περιοχή.
Ο δήμαρχος Πάφου Σάββας Βέργας από την πλευρά του τόνισε ότι η δημιουργία του πρώτου τεχνητού ύφαλου στην Πάφο στέλνει προς όλες τις κατευθύνσεις πολλά και αισιόδοξα μηνύματα.