Του Κυριάκου Πομηλορίδη
Σύμφωνα με δήλωση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου Νίκου Χριστοδουλίδη, οι δύο διαπραγματευτές ασχολήθηκαν παράλληλα και με την προετοιμασία για τη συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη με τον κατοχικό ηγέτη Ντερβίς Έρογλου, η οποία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στις 23 του μηνός.
Η ελληνοκυπριακή πλευρά, ανέφερε, κατέθεσε έγγραφο στο κεφάλαιο της οικονομίας και η τουρκοκυπριακή πλευρά έγγραφο για το θέμα της ιθαγένειας.
Πρόκειται ωστόσο, όπως πληροφορούμαστε, για ένα ανούσιο έγγραφο στο οποίο δεν γίνεται καμία αναφορά στο θέμα των εποίκων. Περιορίζεται απλώς στην παράθεση κριτηρίων για παραχώρηση της Ιθαγένεια.
Η δε τουρκική θέση όπως επαναβεβαιώθηκε και σήμερα παραμένει άκαμπτη. Ότι δεν υπάρχουν έποικοι και συνεπώς ούτε θέμα προς συζήτηση.
Η επόμενη συνάντηση των διαπραγματευτών θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη, 25 Ιουνίου, με θέματα συζήτησης την ιθαγένεια, Ευρωπαϊκή Ένωση και οικονομία .
Στο μεσοδιάστημα τα Ηνωμένα Έθνη, όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της ΟΥΝΦΙΚΥΠ, θα συνεχίσουν, τις διμερείς επαφές με τους δύο διαπραγματευτές.
Σε μία άλλη εξέλιξη το κατοχικό καθεστώς αποφάσισε, σύμφωνα, με την τουρκοκυπριακή εφημερίδα «Αφρίκα» να φορολογήσει όσους χρησιμοποιούν ε/κ περιουσίες.
Και αυτό όπως αναφέρεται επειδή δεν υπάρχουν πλέον λεφτά στη λεγόμενη επιτροπή αποζημιώσεων του ψευδοκράτους.
Νωρίτερα.
Μεγάλο το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών, λέει ο Οζερσάι
Μεγάλο χάσμα διαπιστώνει ότι υπάρχει μεταξύ των δύο πλευρών στις συνομιλίες ο διαπραγματευτής της τουρκοκυπριακής πλευράς. Η 4ωρη συνάντηση που είχε με το διαπραγματευτή της ελληνοκυπριακής πλευράς Ανδρέα Μαυρογιάννη σήμερα ήταν περισσότερο φιλική και έγινε σε καλύτερο κλίμα ειλικρίνειας από άλλες συναντήσεις, όπως δήλωσε ο Κουντρέτ Οζερσάι μετά τη συνάντηση.
Όπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα, ο κ. Οζερσάι είπε ότι αντικείμενο της συνάντησης ήταν η ΕΕ και η ιθαγένεια, προσθέτοντας ότι υπεβλήθηκαν ερωτήσεις, έγιναν σχόλια και κριτική εκ μέρους της τ/κ πλευράς για τις προτάσεις της ε/κ πλευράς, λέγοντας ότι δεν μπορεί να πει ότι έμεινε ευχαριστημένος.
Πρόσθεσε ότι παρά την ειλικρινή και φιλική συνάντηση, αυτό δεν αλλάζει την πραγματικότητα του μεγάλου χάσματος μεταξύ των δύο πλευρών.
Ο κ. Οζερσάι ανέφερε ότι η τ/κ πλευρά έκανε εισήγηση για το θέμα της ιθαγένειας και έδωσε εξηγήσεις στην ε/κ πλευρά ενώ παρουσίασε και έγγραφο για την οικονομία, το οποίο δεν συζητήθηκε σήμερα.
Ερωτηθείς αν υπάρχει πρόοδος, απάντησε ότι πριν δει την πρόοδο στο χαρτί, δεν είναι ρεαλιστικό να πει ότι υπάρχει πρόοδος.
Σε σχέση με τον οδικό χάρτη για τις συνομιλίες, είπε ότι οι εισηγήσεις της τ/κ πλευράς για το θέμα ισχύουν.
Ανέφερε ότι δεν υπάρχει συναίνεση μεταξύ των πλευρών για την επόμενη φάση στις διαπραγματεύσεις και πώς αυτή θα ξεκινήσει.
Νωρίτερα.
Nέα συνάντηση διαπραγματευτών - Οι ηγέτες συναντώνται τη Δευτέρα
Όπως είχε προγραμματιστεί, σήμερα θα έχουν νέα συνάντηση οι δύο διαπραγματευτές Ανδρέας Μαυρογιάννης και Κουντρέτ Οζερσάι, οι οποίοι αναμένεται να συζητήσουν κάποια διαδικαστικά θέματα για τη συνάντηση που θα έχει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης με τον κατοχικό ηγέτη Ντερβίς Έρογλου την ερχόμενη Δευτέρα 23 Ιουνίου.
Θα ασχοληθούν ακόμα με τα θέματα του περιουσιακού, την εκτελεστική και νομοθετική εξουσία και τις αρμοδιότητες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
Να υπενθυμίσουμε ότι στην προηγούμενη συνάντηση των διαπραγματευτών, η ε/κ πλευρά υπέβαλε έγγραφο για τη δικαστική εξουσία.