Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Του Μάριου Αδάμου
 
Με συμπτώματα τύφου νοσηλεύονται στο γενικό νοσοκομείο Λευκωσίας τρια μέλη του συνεργείου του Τμήματος Αρχαιοτήτων, τα οποία από τις 2 Ιουνίου ασχολούνταν με την ανασκαφή στα ερείπια του προσκυνήματος του Αγίου Περνιακού, όπως αποκαλείται από τους κατοίκους της περιοχής, το οποίο βρίσκεται στη ουδέτερη ζώνη μεταξύ της Δένειας και της κατεχόμενης Αυλώνας. άλλα δυο μέλη του συνεργείου τα οποία επίσης παρουσίασαν συμπτώματα της ασθένειας πήραν εξιτήριο από το νοσοκομείο. Αποτέλεσμα ήταν η διακοπή των ανασκαφών στα ερείπια του προσκυνήματος, που χρονολογείται από την πρώιμη χριστιανική περίοδο και την ιαματική πηγή που βρίσκεται δίπλα. 
 
Σύμφωνα με τον κοινοτάρχη της Δένειας, Χρηστάκη Παναγιώτου, στην περιοχή, υπάρχει το μικρόβιο του τύφου:
 
"Είναι νεκρόπολης η Δένεια και υπάρχει τύφος, πριν από κάποια χρόνια μια ξένη αποστολή 25 άτομα αρρώστησαν όλα με τύφο, υπάρχει το μικρόβιο και λόγω των τρωκτικών. Εδώ πριν δυο μήνες έρχονταν Τουρκοκύπριοι με τα πρόβατα". 
 
Δίπλα από την ανασκαφή, υπήρχε μέχρι πριν από δυο μήνες παρατηρητήριο του Τουρκικού Στρατού και η πρόσβαση απαγορευόταν. Οι ανασκαφές αναμένεται να ρίξουν φως και για τον Άγιο Περνιακό, για τον οποίο πιστευεται ότι είναι παραφθορά ονόματος άλλου Αγίου.