Σε χαιρετισμό του στην επίσημη παρουσίαση της Κινητής Μονάδας Φιλικού Ελέγχου Αλκοόλης, τον οποίο ανέγνωσε ο Λάμπρος Σαμαρτζής, Ψυχίατρος Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, ο κ. Πατσαλή είπε ότι σε συνεργασία με το Αντιναρκωτικό Συμβούλιο Κύπρου και με τις Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας, το Υπουργείο Υγείας οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και θεραπείας του εθισμού στο αλκοόλ, με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες του Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (WHO-Europe), της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά και των κατευθυντήριων οδηγιών των ψυχιατρικών επιστημονικών εταιριών της Ιατρικής του Εθισμού (Addiction Medicine).
"Οι κυβερνητικοί στόχοι και οι δράσεις περιγράφονται στην Εθνική Στρατηγική 2013 – 2020 για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με το αλκοόλ, η οποία άρχισε ήδη να υλοποιείται", πρόσθεσε.
Ανέφερε επίσης ότι σε κλινικό επίπεδο, λειτουργεί η Θεραπευτική Μονάδα Εξαρτημένων Ατόμων (ΘΕ.Μ.Ε.Α.), η οποία αποτελεί κλινική των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, εξειδικευμένη σε θέματα διάγνωσης και θεραπείας του αλκοολισμού και των συνοδών ψυχικών παθήσεων και πρόσθεσε ότι η ενημέρωση των νέων σε θέματα εξαρτησιογόνων ουσιών μέσω ποικίλων εκστρατειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης είναι επίσης χρήσιμο εργαλείο μας.
"Η κατάχρηση και ο εθισμός στο αλκοόλ είναι πρόβλημα βιοψυχοκοινωνικό που χρήζει διεπαγγελματικής και διεπιστημονικής αντιμετώπισης", είπε ο κ. Πατσαλής, προσθέτοντας ότι "η αλόγιστη χρήση αλκοόλ προκαλεί διαταραχή στην ψυχική και σωματική υγεία του χρήστη, στις διαπροσωπικές του σχέσεις, στην οικογενειακή και κοινωνική του επικοινωνία, στην επαγγελματική του λειτουργικότητα και στην ικανότητά του για ασφαλή οδήγηση στο δρόμο.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Υγείας, εξίσου σημαντικό, λόγω του μεγάλου αριθμού θυμάτων, είναι ότι η χρήση αλκοόλης σχετίζεται με μεγάλο αριθμό θανατηφόρων τροχαίων οδικών συγκρούσεων και αναντίλεκτα η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί εγκληματική ενέργεια.
Ανέφερε επίσης ότι "στο έργο της Πολιτείας σημαντική και ωφέλιμη είναι η συνεισφορά του εθελοντικού κινήματος ως ένα πολύμορφο και δυναμικό σύστημα, όπου η ατομική ολοκλήρωση συναντάται με τη συλλογική ευημερία".
Τέλος, ο κ. Πατσαλής είπε ότι το Υπουργείο Υγείας θα βρίσκεται πάντα σύμμαχος της κοινωνικής σύμπραξης για τη μείωση των οδικών δυστυχημάτων, στηρίζοντας δράσεις που αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και στην προώθηση του υγιεινού και ασφαλούς τρόπου ως στάση ζωής και διασκέδασης.