Της Μαρίνας Χατζηκώστα
Το 2013 σκοτώθηκαν σε διάφορα μέρη του πλανήτη εβδομήντα δημοσιογράφοι, ενώ άλλοι 14 σκοτώθηκαν από την αρχή του 2014 μέχρι σήμερα.
Δεκάδες ρεπόρτερ συνελήφθησαν σε περιοχές συγκρούσεων, 211 φυλακίστηκαν, 456 ζουν εξόριστοι.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, την τελευταία δεκαετία, σκοτώνεται ένας δημοσιογράφος την εβδομάδα, στην προσπάθεια να εκτελέσει το καθήκον του.
Η ελευθερία των μέσων ενημέρωσης, παραδοσιακών και νέων, είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη, τη δημοκρατία και την καλή διακυβέρνηση, τόνισε ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, Μπαν Γκι Μουν, σε εκδήλωση στα Ηνωμένα Εθνη.
Ομως, πρόσθεσε, και σε αυτήν την περίπτωση οι στατιστικές δίνουν απαντήσεις όχι και τόσο αρεστές. Στην πλειοψηφία τους οι κυβερνήσεις των ανεπτυγμένων χωρών, έχουν επιβάλει μεγαλύτερη λογοκρισία στους λειτουργούς των Μέσων Ενημέρωσης, υπό την απειλή της ανεργίας. Σύμφωνα μάλιστα με την τελευταία καταμέτρηση των Ηνωμένων Εθνών, η Κύπρος, η Ελλάδα, η Ισπανία, η Ιταλία και η Πορτογαλία, δηλαδή οι χώρες με μνημόνιο, έχουν υποβαθμιστεί στον χάρτη της ελευθερίας του Τύπου, σε μερικώς ελεύθερες.
Το δικό του μήνυμα έστειλε για τους δημοσιογράφους ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης, Νίκος Χριστοδουλίδης:
"Το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση δεν είναι δεδομένο σε αρκετά μέρη του κόσμου και πολλοί δημοσιογράφοι διώκονται και φυλακίζονται. Στην Κύπρο, δυστυχώς, η οικονομική κρίση έχει πλήξει και τον τομέα της δημοσιογραφίας. Η Κυβέρνηση τάσσεται στο πλευρό των λειτουργών των ΜΜΕ στις δύσκολες αυτές ώρες και παρέχει την πλήρη στήριξη της για να συνεχίσουν την άσκηση του σημαντικού τους έργου με στόχο την αντικειμενική και ορθή ενημέρωση και πληροφόρηση των πολιτών".
Σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες διοργανώνονται σήμερα εκδηλώσεις στη μνήμη των δημοσιογράφων που άφησαν ιστορία, άλλαξαν τη ροή της και χάθηκαν στο καθήκον.