Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Σύμφωνα με τις υγειονομικές αρχές στην περιοχή, οι συγκρούσεις κοντά στην είσοδο της πόλης Σλαβιάνσκ, προπύργιο φιλορώσων αυτονομιστών στην ανατολική Ουκρανία, η οποία πολιορκείται από ελαφρά θωρακισμένα του ουκρανικού στρατού, προκάλεσαν το θάνατο τουλάχιστον ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό ενός ακόμη, ωστόσο το Κίεβο κάνει λόγο για «έως πέντε νεκρούς».

 
«Σύμφωνα με πληροφορίες που διαθέτουν οι υπηρεσίες υγείας της περιφερειακής κυβέρνησης υπάρχουν ένας νεκρός και ένας τραυματίας», ανέφερε το γραφείο Τύπου της περιφέρειας Ντονέτσκ, διευκρινίζοντας ότι ο τραυματίας νοσηλεύεται στο Σλαβιάνσκ.
 
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Εσωτερικών της προσωρινής κυβέρνησης του Κιέβου ανακοίνωσε ότι οι νεκροί στη Σλαβιάνσκ είναι «μέχρι και πέντε». «Κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων έως και πέντε τρομοκράτες εξοντώθηκαν» και «ένας στρατιώτης τραυματίστηκε» στις τάξεις των ουκρανικών δυνάμεων, ανέφερε σχετικά το υπουργείο σε ανακοίνωσή του, σημειώνοντας ότι τρία οδοφράγματα των αυτονομιστών στην είσοδο της πόλης «καταστράφηκαν».
Στα χέρια των ουκρανικών δυνάμεων το Δημαρχείο της Μαριούπολης
 
Παράλληλα, οι δυνάμεις ασφαλείας της Ουκρανίας επανέκτησαν τον έλεγχο του Δημαρχείου της Μαριούπολης, του λιμανιού στη νοτιοανατολική Ουκρανία, το οποίο είχε καταληφθεί από αυτονομιστές από τις 13 Απριλίου, μετά από συγκρούσεις τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα που προκάλεσαν τον τραυματισμό πέντε ανθρώπων, όπως ανακοίνωσαν οι αρχές.
 
«Το δημαρχείο απελευθερώθηκε», έγραψε ο υπουργός Εσωτερικών, Αρσέν Aβάκοφ, στο Facebook και υποσχέθηκε ότι θα δοθεί «σκληρή απάντηση, μέχρις εξοντώσεως, στους τρομοκράτες».
 
Με ανακοίνωσή της, η αστυνομία της Μαριούπολης γνωστοποίησε ότι πραγματοποίησε επιχείρηση τα ξημερώματα αφού είχε εντοπίσει ομάδα τριάντα ανδρών οπλισμένων με μπαστούνια του μπέιζμπολ, που προσπαθούσαν να μπουν στο κτίριο για να ζητήσουν την απελευθέρωσή του. «Ξέσπασαν ταραχές» και τότε οι δυνάμεις της τάξης παρενέβησαν, διευκρίνισε η αστυνομία, γνωστοποιώντας ότι πέντε άνθρωποι τραυματίστηκαν.
 
Σημειώνεται ότι το βράδυ της 16ης Απριλίου περίπου 300 άτομα πραγματοποίησαν έφοδο κατά της βάσης των ειδικών δυνάμεων του υπουργείου Εσωτερικών, που βρίσκεται κοντά στο δημαρχείο. Κατά την επίθεση αυτή, που απωθήθηκε, τρεις δράστες σκοτώθηκαν και 13 τραυματίστηκαν, σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών.
 
Ο Πούτιν λέει ότι θα υπάρξουν 'συνέπειες' αν το Κίεβο χρησιμοποιήσει στρατό εναντίον φιλορώσων 
 
Την ίδια ώρα, ο Πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε ότι εάν οι αρχές στο Κίεβο χρησιμοποιήσουν το στρατό της Ουκρανίας εναντίον των φιλορώσων αυτονομιστών στο ανατολικό τμήμα της χώρας, θα υπάρξουν συνέπειες.
 
Ο Πούτιν χαρακτήρισε την καταφυγή στις ένοπλες δυνάμεις από τη μεταβατική κυβέρνηση της Ουκρανίας "σοβαρό έγκλημα εναντίον του λαού της". "Εάν οι άνθρωποι αυτοί προχωρούν στην αποκαλούμενη "οξεία φάση" (της σύγκρουσης με τους διαδηλωτές), αυτή δεν είναι οξεία φάση, είναι απλά μια επιχείρηση τιμωρίας και καταστολής και ασφαλώς θα έχει συνέπειες για τους ανθρώπους οι οποίοι λαμβάνουν αυτές τις αποφάσεις, και ιδίως στις διακρατικές μας σχέσεις", επισήμανε ο Πούτιν σε μια συνέντευξή του η οποία μεταδόθηκε απευθείας τηλεοπτικά από μέσα ενημέρωσης της Ρωσίας.
 
"Εάν οι σημερινές αρχές του Κιέβου το έκαναν αυτό, τότε πρόκειται απλά για μια χούντα, για ένα είδος εγκληματικής συμμορίας", συνέχισε ο Πούτιν. Ακόμη, ο Πούτιν χαρακτήρισε τις κυρώσεις επιζήμιες για όλους, προειδοποιώντας ότι υπάρχει κίνδυνος να προκαλέσουν μεγάλη ζημία στην παγκόσμια οικονομία και να πλήξουν και εκείνους που τις επιβάλουν.