Της Στέλλας Κόκκινου Γεωργιάδου
Λίγο μετά τις τέσσερεις το απόγευμα άρχισαν να καταφτάνουν στον ναό τα πρώτα λεωφορεία από όλες τις πόλεις της ελεύθερης Κύπρου. Πολίτες όλων των ηλικιών με δάκρια στα μάτια ευχήθηκαν να λυθεί σύντομα το κυπριακό πρόβλημα, εξέφρασαν την πεπίθηση ότι η σημερινή ημέρα φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στη λύση.
Τα συναισθήματα, όπως ανέφεραν στην κάμερα του ΑΝΤΕΝΝΑ, ποικίλουν από την μία συναισθήματα χαράς αφού για πρώτη φορά μετά από 57 χρόνια ακούστηκε η λειτουργία της μεγάλης Παρασκευής στον Άγιο Γεωργιο και από την άλλη δυσφορίας και στεναχώριας για την σκλαβωμένη πατρίδα μας
Ακόμα πιο έντονα τα συναισθήματα των πιστών που έζησαν τα παιδικά τους χρόνια πριν από το 1957 στη γειτονία του Αγίου Γεωργίου Εξορινού.
Ευχή όλων σύντομα να λειτουργήσουν όλες οι κατεχόμενες εκκλησίες μας.
Υποδέχτηκαν τους πιστούς με τουρκικές σημαίες
Του Λούκα Φέσια
Υπο το βλέμμα Τουρκοκύπριων και ψευδοαστυνομικών, πραγματοποιήθηκαν οι προετοιμασίες για την Περιφορά του Επιταφίου στην μεσαιωνική πόλη της Αμμοχώστου. Συνεργείο του ΑΝΤΕΝΝΑ, κατέγραψε εικόνες από την τοποθέτηση σημαιών της Τουρκίας και του ψευδοκράτους, απέναντι από την ιστορική εκκλησία.
Το ενδιαφέρον πολλών Τουρκοκύπριων που κατοικούν στην εντός των τειχών κατεχόμενη Αμμόχωστο, προσέλκυσε η ιστορική τέλεση της Ακολουθίας της Μεγάλης Παρασκευής και της Περιφοράς του Επιταφίου στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Εξορινού.
Από νωρίς το πρωί, αρκετοί διερχόμενοι οδηγοί και πεζοί, συγκεντρώθηκαν στην εκκλησία και παρακολούθησαν τις προετοιμασίες για τον στολισμό του Επιταφίου, από πρόσφυγες Αμμοχωστιανούς.
Συνεργείο του ΑΝΤΕΝΝΑ, κατέγραψε εικόνες από τα σοκάκια της μεσαιωνικής πόλης, από σημαίες της Τουρκίας και του ψευδοκράτους που τοποθετήθηκαν έξω από σπίτια, ακόμα και απέναντι από την εκκλησία.
Στην κάμερα του ΑΝΤΕΝΝΑ μίλησε μία τουρκοκύπρια η οποία πριν από την τουρκική εισβολή διέμενε στην Καλαβασό, λέγοντας πως "αφού η εκκλησία είναι δική σας γιατί να μην κάνετε;"
Αξίζει να σημειωθεί ότι, καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας, έξω από τον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου Εξωρινού και στους γύρω δρόμους, διακριτική ήταν η παρουσία ψευδοαστυνομικών.
Χωρίς πρόβλημα πέρασαν τα οδοφράγματα οι πιστοί
//www.youtube.com/watch?v=vyTUJir357E
Του Γιάννη Σελινόπουλου
Λεωφορεία γεμάτα συγκίνηση και αγωνία ήταν αυτά που αναχώρησαν από όλες τις πόλεις με προορισμό την Αμμόχωστο και τον Άγιο Γεώργιο τον Εξορινό. Η κάμερα του ΑΝΤΕΝΝΑ, συνάντησε τους πιστούς, λίγο πριν περάσουν το οδόφραγμα του Αγίου Δομετίου, και αρχίσει η διαδρομή στα κατεχόμενα προς την βασιλεύουσα.
Πολλοί από όσους μετέβησαν οργανωμένα με τα λεωφορεία δεν είναι πρόσφυγες από την Αμμόχωστο, αλλά θέλησαν να είναι παρόντες στην περιφορά του Επιταφίου στη Μεσαιωνική πόλη.
Πολλοί ήταν και αυτοί οι οποίοι μετέβησαν με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα. Μεταξύ τους άνθρωποι οι οποίοι γεννήθηκαν εκεί και έφυγαν όταν ήταν ακόμα μικρά παιδιά.
Κάποιοι μάλιστα είχαν κάνει διευθετήσεις για να περάσουν το βράδυ στην κατεχόμενη πόλη.
Οι κατοχικές αρχές στο οδόφραγμα Αγίου Δομετίου είχαν προβεί σε διευθετήσεις ώστε να εξυπηρετήσουν σε συγκεκριμένο κουβούκλιο όσους μετέβαιναν οργανωμένα, για να μην υπάρξει καθυστέρηση.