Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Όπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα, η συνάντηση των ΗΕ με την τ/κ διαπραγματευτική ομάδα πραγματοποιήθηκε στις 14.30.

Στην αυριανή συνάντηση των Οζερσάι και Μαυρογιάννη,  αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία της διερεύνησης (screening) και οι σημερινές επαφές των ΗΕ αποσκοπούν στο να ξεκαθαρίσει το πώς θα προχωρήσει η διαδικασία.


Επιβεβαιώνει ο Οζερσάι συνάντηση Ερογλου-Μπαν και ταξίδι διαπραγματευτών στη Ν. Αφρική
 
“Δεν πάμε για να διαμαρτυρηθούμε για το συνομιλητή μας. Θα μοιραστούμε τις σκέψεις μας για να έχει η διαδικασία ένα αποτέλεσμα”,  ανέφερε  στο μο Τ/κ διαπραγματευτής, Κουντρέτ Οζερσάι, επιβεβαιώνοντας τη συνάντηση του Τ/κ ηγέτη, Ντερβίς Έρογλου με τον ΓΓ του ΟΗΕ, Μπαν Γκι - μουν στις 21 Απριλίου στη Νέα Υόρκη.
 
Σύμφωνα με τον τ/κ Τύπο, σε δηλώσεις του στον παράνομο Μπαϊράκ, ο κ. Οζερσάι ανέφερε ότι στη διαδικασία τα ΗΕ κρατούν ίσες αποστάσεις από τις πλευρές, θυμίζοντας ότι ο Πρόεδρος Αναστασιάδης συναντήθηκε με τον ΓΓ του ΟΗΕ πρόσφατα στις Βρυξέλλες.
 
Ο Τ/κ διαπραγματευτής επιβεβαίωσε και τη συμμετοχή του με τον Ε/κ διαπραγματευτή, Ανδρέα Μαυρογιάννη σε συνέδριο που διοργανώνουν οι ΗΠΑ στη Νότιο Αφρική μεταξύ 25 και 29 Απριλίου, σε διάφορες πόλεις, όπου – είπε - θα ακούσουν τις εμπειρίες ειδικών για θέματα διαφωνιών και διαδικασιών. “Εμείς είμαστε εδώ για οτιδήποτε συμβάλλει στη διαδικασία.
 
Δεν θα αποφύγουμε τις συνομιλίες, επιδιώκοντας τα δικαιώματά μας”.
Στο συνέδριο, ανέφερε, θα βρίσκεται και ο συνεργάτης του Νέλσον Μαντέλα, Roelof Meyer και πρώην Υπουργός της Νοτίου Αφρικής, υπενθυμίζοντας ότι είχε έρθει παλαιότερα στην Κύπρο και είχε συναντηθεί με τον Τ/κ ηγέτη, Ντερβίς Έρογλου.
 
Ερωτηθείς γιατί θα πάνε στη Νότιο Αφρική και εάν θα πάρουν παράδειγμα από τη διαφωνία και τις συγκρούσεις που υπάρχουν εκεί, ο Κουντρέτ Οζερσάι δήλωσε ότι δεν υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ των δύο καταστάσεων, λέγοντας πως το Κυπριακό είναι ένα ιδιόμορφο πρόβλημα. Θα μοιραστούν περισσότερο, είπε, εμπειρίες που αφορούν τεχνικές διαδικασίας και διαπραγματεύσεων και θα ακούσουν τι γίνεται σε παρόμοιες περιπτώσεις σε άλλα μέρη του κόσμου.
 
Σύμφωνα με την τ/κ εφημερίδα “Κίπρις” οι δύο διαπραγματευτές θα έχουν συνάντηση στο περιθώριο του συνεδρίου με τον κ. Meyer, ενώ δεν αποκλείεται μετά τη Νότιο Αφρική να υπάρξουν και πάλι αμοιβαίες επισκέψεις τους σε Αθήνα και Άγκυρα, όπως προστίθεται.

Αναχωρεί για Νέα Υορκη ο Ερογλου-συνάντηση με ΓΓ ΟΗΕ

Ο Τ/κ ηγέτης Ντερβίς Έρογλου μεταβαίνει στις ΗΠΑ την 21η Μαΐου στη Νέα Υόρκη, προκειμένου να συναντηθεί με τον ΓΓ του ΟΗΕ Μπαν Γκι-μουν.

Σε δηλώσεις του, ο T/κ διαπραγματευτής Κουντρέτ Οζερσάι ανέφερε ότι στη διαδικασία των διαπραγματεύσων τα Ηνωμένα Έθνη αντιμετωπίζουν τις δύο πλευρές ως ίσες και συζητούν τα θέματα με τους δύο ηγέτες. 

Υπενθυμίζοντας πως ο κ. Μπαν συναντήθηκε με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη στις Βρυξέλλες, ο κ. Οζερσάι είπε πως η τ/κ πλευρά δεν εκφράζει παράπονα για την ε/κ πλευρά, αλλά θα εκφράσει τις απόψεις της προκειμένου να υπάρξει αποτέλεσμα από τη διαδικασία.
 
Ερωτηθείς,  ο κ. Οζερσάι ανέφερε πως η επίσκεψη των δύο διαπραγματευτών στη Νότιο Αφρική στις 25 Απριλίου οργανώθηκε από τις ΗΠΑ. Πρόσθεσε πως κατά τις συναντήσεις τους εκεί οι δύο διαπραγματευτές θα ακούσουν τις εμπειρίες που αφορούν την επίλυση των συγκρούσεων στη χώρα.
 

Τσαβούσογλου:Περιμένουμε λύση του Κυπριακού αυτή τη χρονιά 
 
 
Την ίδια ώρα ο Τούρκος Υπουργός ΕΕ Μεβλούτ Τσαβούσογλου, περιμένει λύση μέσα στη χρονιά, επισημαίνοντας ότι διαπιστώνουν πως η ε/κ πλευρά είναι πιο θετική από τις προηγούμενες περιόδους.
 
Μιλώντας σε Τούρκους δημοσιογράφους, ο κ. Τσαβούσογλου είπε ότι η τ/κ πλευρά στο νησί στηρίζει τη διαδικασία λύσης. “Υπάρχει μια σοβαρή επιθυμία και αποφασιστικότητα στην κοινότητα. Ο Έρογλου υπέβαλε πρόταση για επιτάχυνση των διαπραγματεύσεων σε τέσσερα στάδια. Μια συμφωνία συνεταιρισμού για διερεύνηση των θεμάτων, διμερείς συνομιλίες και αργότερα μια συμφωνία συνεταιρισμού με τα Ηνωμένα Έθνη στην οποία θα συμμετάσχουν και Ελλάδα και Τουρκία και δημοψηφίσματα”, είπε ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου.
 
Ερωτηθείς εάν αυτή τη χρονιά θα ανοίξουν κεφάλαια στις διαπραγματεύσεις της Τουρκίας με την ΕΕ, ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου είπε ότι από τις επαφές που είχαν βλέπουν ότι υπάρχει μια τέτοια αποφασιστικότητα.