Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν οι διευθυντές των δύο σχολείων, ο οδηγός του μισθωμένου λεωφορείου για τη μεταφορά των μαθητών αρχικά διαπληκτίστηκε με μαθητή, ο οποίος φέρεται ότι του έκανε παρατηρήσεις για τον τρόπο που οδηγούσε.
Τότε ο οδηγός φέρεται να κάλεσε τον μαθητή να οδηγήσει το λεωφορείο. Ο 16χρονος μαθητής -σύμφωνα πάντα με τις αναφορές- οδήγησε το λεωφορείο σε απόσταση περίπου 10 χιλιομέτρων, σε ορεινό επαρχιακό δίκτυο της Αχαΐας, από Δάφνη προς Ψωφίδα, παρά τις διαμαρτυρίες μαθητών που επέβαιναν στο λεωφορείο.
Οι αναφορές των δύο διευθυντών υποβλήθηκαν στην προϊστάμενη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Αχαΐας, Ευγενία Πιερρή, η οποία ενημέρωσε τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης, Γιώργο Παναγιωτόπουλο.
Με εντολή του περιφερειακού διευθυντή, η Ευγενία Πιερρή επισκέφθηκε την εισαγγελία Πλημμελειοδικών της Πάτρας και κατέθεσε τις αναφορές, ενώ παράλληλα ενημερώθηκε και η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε πως «ήταν υποχρέωσή μας να παραπέμψουμε την υπόθεση στη δικαιοσύνη για να την ερευνήσει» ενώ -όπως πρόσθεσε- «η ασφάλεια των μαθητών είναι πρωταρχικό καθήκον όλων μας και βρίσκεται πάνω απ' όλους και απ' όλα».