Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Του Κυριάκου Πομηλορίδη 
 
Συμβιβαστική φόρμουλα, μηχανισμούς κατά την έκφραση του, για προώθηση του θέματος της Αμμοχώστου, ανέπτυξε ο Βοηθός Υφυπουργός Εξωτερικών των Η.Π.Α Έρικ Ρούμπιν στις διαδοχικές του συναντήσεις με τον πρόεδρο Αναστασιάδη και τον κατοχικό ηγέτη Ντερβίς Έρογλου. 
 
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ΑΝΤΕΝΝΑ, ο Αμερικανός αξιωματούχος εισηγείται την σταδιακή εφαρμογή της πρότασης Αναστασιάδη, με μικρές έστω παραλλαγές, και τον συνδυασμό κάθε σταδίου με άλλα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης τα οποία εισηγείται η τουρκική πλευρά. 
 
Όπως εξήγησε, στη διάρκεια της συνάντησης του με τον πρόεδρο Αναστασιάδη και τους συνεργάτες του, το πρώτο στάδιο, αυτό της αποστολής ξένων εμπειρογνωμόνων στην κλειστή πόλη για την εκπόνηση οικονομοτεχνικής έκθεσης θα μπορούσε να συνδυαστεί με το θέμα της αποναρκοθέτησης. Η απόδοση της πόλης στα Η.Ε. με το ξεπάγωμα ενταξιακών κεφαλαίων της Τουρκίας, η έναρξη των εργασιών με το άνοιγμα του Λιμανιού κ.ο.κ. 
 
Κατά την αναχώρηση του ωστόσο από το προεδρικό ο κος Ρούμπιν, κράτησε, ενόψει και της συνάντησης του με τον Ντερβίς Έρογλου κλειστά τα χαρτιά του καθώς όπως οι «μηχανισμοί» που εισηγείται βρίσκονται ενώπιον των δύο πλευρών. 
 
Έρικ Ρούμπιν: «Συζητήσαμε ιδέες για μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης και τρόπους με τους οποίους η διεθνής κοινότητα και χώρες όπως οι ΗΠΑ μπορούν να συμβάλουν στη στήριξη των προσπαθειών των πολιτών και των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης που θα αρχίσουν να δημιουργούν πραγματική πρόοδο αφαιρώντας τα εμπόδια που έχουν χωρίσει τις δύο κοινότητες για τόσο καιρό… ο ρόλος μας είναι να βοηθήσουμε να δημιουργηθούν κάποιοι από τους μηχανισμούς, να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε κάποια προγράμματα». 
 
Εξέφρασε μάλιστα την πεποίθηση ότι οι ΗΠΑ δεν θα είναι μόνες σε αυτή τη προσπάθεια και πως θα υπάρξει συνδρομή τόσο από την ΕΕ, όσο και από άλλους. 
 
Την κατάθεση συγκεκριμένων ιδεών από την Ουάσιγκτον στο θέμα της Αμμοχώστου επιβεβαίωσε και ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, υποδεικνύοντας παράλληλα ότι ο πρόεδρος Αναστασιάδης έθεσε επί τάπητος και το θέμα της ενεργότερης εμπλοκής της ΕΕ στις διαπραγματεύσεις. 
 
Σύμφωνα ωστόσο με διπλωματικές πηγές, συνάντηση του Αμερικανού Υφυπουργού με τον Ντερβίς Έρογλου, δεν πήγε και τόσο καλά, καθώς ο κατοχικός ηγέτης όχι μόνο επέμεινε στη πάγια θέση του ότι η Αμμόχωστος είναι μέρος της τελικής λύσης, αλλά επανέφερε τόσο το θέμα του απευθείας εμπορίου όσο και την απαίτηση του για επιβολή καταληκτικών χρονοδιαγραμμάτων. 
 
Ζητήματα ωστόσο που ο κος Ρούμπιν απέφυγε να σχολιάσει παρά τις κατά παραγγελία ερωτήσεις των τ/κ δημοσιογράφων. 
 
Σύμφωνα πάντως με ξένες διπλωματικές πηγές και οι δύο πλευρές δεσμεύτηκαν να συζητήσουν περαιτέρω τις ιδέες του κου Ρούμπιν, με τον Αμερικανό πρέσβη Τζον Κόνιγκ, ο οποίος αναμένεται πιάσει δουλειά άμα τη αναχώρηση του αξιωματούχου του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ο οποίος δεν παρέλειψε στις δηλώσεις του στα κατεχόμενα να αναφερθεί και στα οικονομικά οφέλη που προκύψουν και για τις δύο πλευρές από μία δίκαιη και διαρκή, κατά την έκφραση του λύση του Κυπριακού προβλήματος. 
 
 
Νωρίτερα.
 
Βήματα Αμερικανών για το Κυπριακό. Ετοιμάζουν μηχανισμούς για εφαρμογή των ΜΟΕ
 
Για μηχανισμούς Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης μίλησε ο Υφυπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Έρικ Ρούμπιν μετά από τις επαφές του με τον πρόεδρο Αναστασιάδη και τον κατοχικό ηγέτη.
 
Με αιχμή του δόρατος το θέμα της Αμμοχώστου, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη η συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη με τον Υφυπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Έρικ Ρούμπιν, η οποία διήρκεσε μια περίπου ώρα. 
 
Στόχος των ΗΠΑ είναι να λειτουργήσουν υποστηρικτικά
 
Εξερχόμενος του Προεδρικού ο κ. Ρούμπιν ανέφερε ότι στόχος των ΗΠΑ είναι να λειτουργήσουν υποστηρικτικά για “να βρούμε τρόπους ώστε να βοηθήσουμε την αντιμετώπιση των αναγκών και των προσδοκιών των δύο πλευρών, για μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης που μπορούν να αρχίσουν να δείχνουν πραγματικές πιθανότητες για πρόοδο”. Ερωτηθείς για το θέμα των ΜΟΕ και της Αμμοχώστου είπε ότι είναι καλά γνωστές οι προτεραιότητες των δύο πλευρών, ωστόσο απέφυγε να πει περισσότερα για ένα θέμα που όπως είπε συζητείται αυτή τη στιγμή με τους δύο ηγέτες. 
 
Ο ρόλος μας δεν είναι ως συμμετέχοντες αλλά ως υποστηρικτές, ανέφερε, και ως τέτοιοι “ευελπιστούμε να δημιουργηθούν κάποιοι μηχανισμοί ώστε να υποστηριχθούν κάποια προγράμματα”. 
 
"Ισχυρή δέσμευση των  ΗΠΑ  να κάνουν ό,τι μπορούν"
 
Εξέφρασε παράλληλα την ελπίδα οι ΗΠΑ να μην είναι μόνες σε αυτή την προσπάθεια αλλά να υπάρξει επίσης υποστήριξη από την ΕΕ και άλλους.  Σημείωσε την ισχυρή δέσμευση των   ΗΠΑ  να κάνουν ό,τι μπορούν για να γίνει αυτό πραγματικότητα.
 
Αναφέροντας ότι η συνάντηση με τον Πρόεδρο ήταν πολύ καλή, είπε ότι συζητήθηκε η πρόοδος που υπήρξε και η αισιοδοξία για μελλοντική  πρόοδο στις συνομιλίες για επίλυση του Κυπριακού. Πρόσθεσε ότι συζητήθηκε επίσης η στήριξη των ΗΠΑ στην αποστολή καλών υπηρεσιών του ΟΗΕ, και η υποστήριξη της χώρας προς τους ηγέτες των δύο κοινοτήτων και τις δεσμεύσεις που ανέλαβαν.

Ιδέες για μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης
 
“Συζητήσαμε ιδέες για μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης και τρόπους με τους οποίους η διεθνής κοινότητα και χώρες όπως οι ΗΠΑ μπορούν να συμβάλουν στη στήριξη των προσπαθειών των πολιτών και των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης που θα αρχίσουν να δημιουργούν πραγματική πρόοδο, σπάζοντας τα εμπόδια που έχουν χωρίσει τις δύο κοινότητες για τόσο καιρό”, ανέφερε. 
 
Πρόσθεσε ότι η συζήτηση ήταν πολύ υποβοηθητική και πολύ θετική  και οι ΗΠΑ είναι δεσμευμένες να κάνουν ό,τι μπορούν για να βοηθήσουν αυτή τη διαδικασία να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν.
 
Το θέμα της Αμμοχώστου ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων
 
Μιλώντας μετά τη συνάντηση ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Χρίστος Στυλιανίδης ανέφερε ότι το θέμα της Αμμοχώστου ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων, ωστόσο ανέφερε ότι σε αυτό το στάδιο δεν επιθυμεί να προβεί σε οποιεσδήποτε ανακοινώσεις. 
 
Όπως εξήγησε ο κ. Στυλιανίδης η συνάντηση κινήθηκε σε τρία επίπεδα. Το πρώτο είχε σχέση με την αξιολόγηση της μέχρι σήμερα πορείας των διαπραγματεύσεων, κατά το οποίο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κατέθεσε τις απόψεις και τις εκτιμήσεις του για αυτή τη φάση της κατάθεσης των αρχικών εισηγήσεων, του λεγόμενου screening, και έγινε ανταλλαγή απόψεων για το πώς ξεπερνιούνται κάποια προβλήματα που έχουν ήδη διακριβωθεί. 
 
Κατά το δεύτερο στάδιο, εξήγησε, έγινε μια συστηματική και επισταμένη συζήτηση γύρω από το θέμα των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης, με αιχμή του δόρατος το θέμα της Αμμοχώστου. 
 
“Αξιολογήθηκαν θέματα που αφορούν και ευρύτερα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης, αλλά το προεξάρχον θέμα παρέμεινε το ζήτημα της Αμμοχώστου”, ανέφερε ο Εκπρόσωπος. 
 
 Ως τρίτο θέμα  συζητήθηκε η ενεργότερη εμπλοκή της ΕΕ στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, η αξία και η σημασία αυτής της εμπλοκής και πόσο θα βοηθήσει έτσι ώστε ο διάλογος να γίνει πιο παραγωγικός και να συγκεκριμενοποιηθεί σε σχέση, κυρίως, με τη συμβατότητα ή τη μη συμβατότητα των προτάσεων με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. 
 
Ερωτηθείς για το θέμα της Αμμοχώστου, ο κ. Στυλιανίδης απέφυγε να πει κάτι πιο συγκεκριμένο, αφού “είναι σωστό να ανακοινώνουμε επί γεγονότων παρά επί συζητήσεων και προθέσεων”.
 
“Δεν θα μπούμε σε μια λογική αισιοδοξίας – απαισιοδοξίας, δεν έχει νόημα μια τέτοια διλληματική προσέγγιση των πραγμάτων. Νομίζω είναι καλά και για λόγους σοβαρότητας και για λόγους σεβασμού της κοινής γνώμης να μιλούμε επί γεγονότων”. 

Υπάρχουν σκέψεις για μηχανισμούς και πρωτοβουλίες για τα ΜΟΕ
 
Ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι σε σχέση με το θέμα των ΜΟΕ “υπάρχουν σκέψεις για μηχανισμούς και πρωτοβουλίες, όμως, θα κάνουμε καλό στη διαδικασία αν αποφύγουμε τη συζήτηση και κακό αν δημιουργήσουμε οποιεσδήποτε εντυπώσεις πέραν των συγκεκριμένων γεγονότων”. 
 
Στις 11 το πρωί ο κ. Ρούμπιν συναντήθηκε με τον κατοχικό ηγέτη Ντερβίς Έρογλου.
 
Πολύ πολύ καλή χαρακτήρισε τη συνάντησή του με τον κατοχικό ηγέτη, Ντερβίς Έρογλου, ο  Έρικ Ρούμπιν, λέγοντας ότι του εξέφρασε τη σθεναρή υποστήριξη των ΗΠΑ για την επιτυχία αυτής της διαδικασίας και την ισχυρή υποστήριξη της χώρας του για τη δέσμευση των δύο ηγετών και των δύο κοινοτήτων για να προχωρήσει η διαδικασία προς μια διευθέτηση του Κυπριακού, υπό την αιγίδα της αποστολής των καλών υπηρεσιών του ΟΗΕ.
 
Όπως μεταδίδεται από τα κατεχόμενα, ο κ. Ρούμπιν εξέφρασε επίσης – όπως είπε – την ετοιμότητα και τη δέσμευση των ΗΠΑ να κάνουν ό,τι μπορούν για να δουν αυτή τη διαδικασία να επιτυγχάνει και να βοηθήσουν στα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης. «Με άλλα λόγια να βοηθήσουμε να γίνουν πραγματικά τα οφέλη από μια διευθέτηση και στις δύο κοινότητες. Είμαστε πάρα πολύ αισιόδοξοι ότι αυτό θα είναι το έτος μιας ιστορικής προόδου και είμαστε έτοιμοι να διαδραματίσουμε το ρόλο μας υποστηρίζοντάς την».
 
 
 
Επαναβεβαίωση στήριξης ΗΠΑ σε συνομιλίες στη συνάντηση Μαυρογιάννη - Μπερνς 
 
Στο μεταξύ, η εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Τζένιφερ Ψάκι επαναβεβαίωσε τη στήριξη των ΗΠΑ στις συνομιλίες.
 
Η αξιωματούχος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ δήλωσε ότι ο Ελληνοκύπριος διαπραγματευτής κι ο Αμερικανός Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών συζήτησαν την περασμένη βδομάδα τις προσπάθειες διευθέτησης του κυπριακού.
 
«Επαναβεβαιώσαμε την πλήρη μας υποστήριξη στην κυπριακής ηγεσίας διαδικασία υπό την αιγίδα της αποστολής καλών υπηρεσιών των Ηνωμένων Εθνών, για επίτευξη μιας συνολικής διευθέτησης. Συνεχίζουμε να προτρέπουμε αμφότερες τις πλευρές να σημειώσουν πραγματική και ουσιαστική πρόοδο στην κατεύθυνση της επανένωσης της νήσου ως μία διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία».
 
Η κ. Ψάκι απάντησε καταφατικά στο ερώτημα αν και οι δύο πλευρές επιδεικνύουν την αναγκαία ευελιξία για να προχωρήσει η διαδικασία.
 
«Ναι. Συναντηθήκαμε και με τις δύο πλευρές. Συνεχίζουμε να προτρέπουμε και τις δύο πλευρές ν’ αδράξουν έγκαιρα την ευκαιρία και να σημειώσουν πραγματική και ουσιαστική πρόοδο. Είναι μία συνεχιζόμενη διαδικασία».
 
Η εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ δεν ήταν σε θέση να παράσχει στοιχεία για το τι συζήτησαν την περασμένη εβδομάδα οι υπουργοί Εξωτερικών των ΗΠΑ και της Τουρκίας, ούτε για το περιεχόμενο των συνομιλιών του βοηθού υφυπουργού Εξωτερικών Ερικ Ρούμπιν στην Κύπρο.
 
 
Θα πρέπει να γίνονται πίο συχνά επισκέψεις υψηλού επιπέδου στην Κύπρο δηλώνει ο Ναμί 
 
Επισκέψεις υψηλού επιπέδου από τις ΗΠΑ, την ΕΕ και τον ΟΗΕ αναμένονται στην Κύπρο για την στήριξη των διαπραγματεύσεων σύμφωνα με τον λεγόμενο `υπεξ` Οζντίλ Ναμί ο οποίος αναφέρει ότι εκτός από τον Ευρωπαίο Επίτροπο Στέφαν Φούλε θα επισκεφθούν το νησί και ο Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Τζον Κέρι και ίσως ο Μανουέλ Μπαρόζο από την ΕΕ. Σε συνέντευξή του στο σημερινό φύλλο της Χουριέτ, ο Οζντίλ Ναμί είπε ακόμη  ότι θα επισκεφθεί το νησί και ο βοηθός του ΓΓ του ΟΗΕ Μπαν Γκι μουν.
 
Ο κ. Ναμί προτείνει οι ηγέτες να συναντώνται μια φορά κάθε δύο βδομάδες και οι διαπραγματευτές μια φορά κάθε δύο μέρες.
 
Προτείνει ακόμη τον σχηματισμό ομάδων εργασίας για τα θέματα στα οποία γίνεται αναφορά στο κοινό ανακοινωθέν. Αναφέρει ότι πρέπει να σχηματιστούν τεχνικές ομάδες εργασίας για τα θέματα της υγείας, του εμπορίου και του οργανωμένου εγκλήματος οι οποίες να συναντώνται κάθε μέρα. Επίσης προτείνει να γίνουν πιο συχνές οι χιαστές επισκέψεις σε Άγκυρα και Αθήνα, καθώς και να γίνουν επισκέψεις από Άγκυρα και Αθήνα στο νησί.
 
Πρέπει επίσης να γίνονται πιο συχνές επισκέψεις στήριξης από ΕΕ και ΗΠΑ. Ο κ. Ναμί είπε ακόμη ότι η τ/κ πλευρά πρότεινε την αποναρκοθέτηση ως μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης. “Πέραν αυτού μπορεί να γίνει και συμφωνία η οποία να καλύπτει την σταθερή και κινητή τηλεφωνία. Πρέπει να δοθεί άδεια στους Τ/Κ να περνούν τα εμπορικά τους οχήματα και τα εμπορεύματά τους στον νότο. Πρέπει να υπάρξει συνεργασία σε δραστηριότητες όπως ο αθλητισμός και η εκπαίδευση. Πρέπει να σχηματιστεί μια ενωμένη επιτροπή για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Όλα αυτά προτάθηκαν αλλά δεν υπήρξε απάντηση από την Ε/κ πλευρά”, ανέφερε.
 
 
 
 
 
 
Χθες.
 
 
Σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται να συζητήθηκαν δυο ζητήματα : Η ενεργότερη εμπλοκή της ΕΕ στις διαπραγματεύσεις και η κωδικοποίηση από τον πρόεδρο για το ποίος θα πρέπει να είναι ο ρόλος τους κ. Βαν Νουφελ. 
 
Έλεγχος της συμβατότητας των προτάσεων που κατατίθενται στο τραπέζι με το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο. 
 
Ο πρόεδρος σύμφωνα με πληροφορίες ανέπτυξε τέσσερα εναλλακτικά σενάρια, ιδέες τις οποίες ο κος Φούλε ανέλαβε να μεταφέρει στον κατοχικό ηγέτη Ντερβίς Ερογλου στη συνάντηση τους στα κατεχόμενα. 
 
//www.youtube.com/watch?v=-WXZrrCHPqs
 
Νωριτερα
 
Μια ώρα συνάντηση είχαν Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιαδης και ο Στεφαν Φουλε.
 
Τόνωση της διαδικασίας στο κυπριακό με τις επισκέψεις Φούλε και Ρούμπιν
 
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τη Διεύρυνση Στέφαν Φούλε και ο Αμερικανός Υφυπουργός Εξωτερικών Ερικ Ρούμπιν παραγματοποιούν σήμερα επαφές στη Λευκωσία, για να τονώσουν τη διαδικασία στο Κυπριακό. Ψηλά στην ατζέντα η Αμμόχωστος εν αναμονή εξελίξεων στο θέμα των ΜΟΕ
 
Αύριο το πρωί νέα συνάντηση των διαπραγματευτών
 
Μετά από διάστημα δύο εβδομάδων, οι δύο διαπραγματευτές, Ανδρέας Μαυρογιάννης και Κουντρέτ Οζερσάι, συναντώνται αύριο στις 10 το πρωί στο αεροδρόμιο Λευκωσίας.
 
Η τελευταία, τέταρτη, συνάντηση των δύο διαπραγματευτών είχε πραγματοποιηθεί το απόγευμα της 24ης Μαρτίου, διήρκησε δύο και πλέον ώρες και είχε συνεχιστεί η διερευνητική φάση των συνομιλιών (screening). Στην αυριανή συνάντηση θα παρίσταται η Ειδική Αντιπρόσωπος του ΓΓ του ΟΗΕ στην Κύπρο, Λίζα Μπάτενχαϊμ.
 
Επιστρέφοντας στα κατεχόμενα, ο Κουντρέτ Οζερσάι είχε δηλώσει ότι ολοκληρώθηκε η γενική εξέταση επί των θεμάτων που βρίσκονται κάτω από τα έξι κεφάλαια, προσθέτοντας ότι η ε/κ πλευρά ήθελε να υπεισέλθει σε υποκεφάλαια και εάν υπάρχουν θέματα προς συζήτηση γι’ αυτά, είναι έτοιμοι (οι Τ/κ) να τα συζητήσουν.
 
Αύριο στις 11 το πρωί η συνάντηση Ρούμπιν – Έρογλου στα κατεχόμενα 
 
Αύριο στις 11 το πρωί θα συναντηθεί με τον Αμερικανό Υφυπουργός Εξωτερικών, Έρικ Ρούμπιν στα κατεχόμενα ο Τ/κ ηγέτης, Ντερβίς Έρογλου.
 
Όπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα, η συνάντηση του Αμερικανού αξιωματούχου με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας θα πραγματοποιηθεί επίσης αύριο νωρίτερα το πρωί. Η αμερικανική αντιπροσωπεία αναμένεται να φτάσει απόψε στην Κύπρο.

Του Κυριάκου Πομηλορίδη

Νέα δυναμική στην υπό εξέλιξη διαδικασία στο Κυπριακό, δημιουργεί η παρουσία από σήμερα στη Λευκωσία του βοηθού υφυπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Έρικ Ρούμπιν, και του Επιτρόπου της Ε.Ε. για τη Διεύρυνση Στέφαν Φούλε.
 
Ο μεν αξιωματούχος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ θα επικεντρωθεί όπως αναμένεται στο θέμα της Αμμοχώστου και τα υπόλοιπα Μ.Ο.Ε., ενώ ο κοινοτικός επίτροπός θα επιχειρήσει να πείσει την τουρκική πλευρά για την ανάγκη αναβάθμισης του ρόλου του απεσταλμένου του προέδρου της Κομισιόν, Πίτερ Βαν Νούφελ, στις διαπραγματεύσεις. 
 
Θέμα για το οποίο ας σημειωθεί είχε και ο ίδιος στο πρόσφατο παρελθόν σοβαρές ενστάσεις. Όλα αυτά βεβαίως ανήκουν πλέον στο παρελθόν, καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Διεύρυνσης ο κος Φούλε, κατά τις επαφές του στο νησί, θα υπογραμμίσει την ενισχυμένη υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη διαδικασία διευθέτησης. 
 
Ο Επίτροπός Διεύρυνσης θα γίνει στις έξι το απόγευμα δεκτός από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη και θα συναντηθεί με τον Τ/κ ηγέτη Ντερβίς Έρογλου καθώς και με εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτων από τις δύο κοινότητες και μέλη της κοινωνίας των πολιτών. 
 
Αύριο θα πιάσει δουλειά και ο Αμερικανός Βοηθός Υφυπουργός Εξωτερικών Έρικ Ρούμπιν, ο οποίος θα συναντηθεί επίσης τόσο με τον πρόεδρο Αναστασιάδη, όσο και με τον κατοχικό ηγέτη Ντερβίς Έρογλου. 
 
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, αποστολή του κου Ρόυμπιν είναι να εξασφαλίσει κάτι το χειροπιαστό σε σχέση με το ζήτημα της Αμμοχώστου, το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της Ουάσιγκτον. Τόσο ο κος Ρούμπιν, όσο και ο κος Φούλε αναμένεται να συναντηθούν και με την Ειδική Αντιπρόσωπο των Ηνωμένων Εθνών στην Κύπρο Λίζα Μπατενχάϊμ. 
 
Στην ανάγκη να ασκηθούν πιέσεις στην Τουρκία, από Ουάσιγκτον και Βρυξέλλες προκειμένου να αλλάξει τη στάση της τόσο στο θέμα της εμπλοκής της ΕΕ, όσο και κυρίως στο θέμα της Αμμοχώστου στάθηκε ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου, σχολιάζοντας την κάθοδο στην Κύπρο των κ. Ρούμπιν και Φούλε:
 
«Η Αμμόχωστος είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα. Είναι αυτό που μπορεί να λειτουργήσει ως μέτρο πάνω στο οποίο θα κτιστεί η εμπιστοσύνη, αλλά και τα θεμέλια της λύση. Πρέπει να κατανοήσει η Τουρκία ότι δεν μπορελί να έχει Ευρωπαϊκό μέλλον χωρίς λύση Κυπριακού.» 
 
Εν τω μεταξύ ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ Άντρος Κυπριανού αναχώρησε το απόγευμα για τη Μόσχα, με αποστολή όπως ανέφερε να διακριβώσει την θέση του Κρεμλίνου σήμερα, έναντι των προσπαθειών για επίλυση του κυπριακού:
 
«Η Κύπρος είναι μέλος της ΕΕ και αυτό την περιορίζει στο πως θα δράσει, ωστόσο, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνούμε ότι στα θέματα εξωτερικής πολιτικής πρέπει να ακολουθούμε μια πολυδιάστατη προσέγγιση και όχι να ταυτιζόμαστε με κάποιες προσεγγίσεις, που μπορεί να εξυπηρετούν τα συμφέροντα κάποιων χωρών, αλλά όχι και κατ’ ανάγκη τα δικά μας». 
 
Ο κος Κυπριανού θα θέσει, όπως είπε, επί τάπητος και τις σχέσεις Ρωσίας – Κύπρου, υπό το πρίσμα και των όσων έχουν συμβεί στον κυπριακό τραπεζικό τομέα. 
 
//www.youtube.com/watch?v=ky9_iatkrpQ
 
 
Ψηλά στην ατζέντα η Αμμόχωστος εν αναμονή εξελίξεων στο θέμα των ΜΟΕ
 
//www.youtube.com/watch?v=KOzorXweoRA