Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
 Σε ανασκόπηση της προόδου ή μη προόδου προέβησαν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης και ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Ντερβίς Ερογλου κατά τη σημερινή συνάντησή τους, όπου - όπως δήλωσε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης - διαφαίνεται η ανάγκη για περαιτέρω διάλογο επί όλων των πτυχών του Κυπριακού.
 
Σε ανασκόπηση της προόδου ή μη προόδου προέβησαν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης και ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Ντερβίς Ερογλου κατά τη σημερινή συνάντησή τους, όπου - όπως δήλωσε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης - διαφαίνεται η ανάγκη για περαιτέρω διάλογο επί όλων των πτυχών του Κυπριακού.
 
Εισερχόμενος στο Προεδρικό Μέγαρο, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ρωτήθηκε αν η συνάντησή του με τον κ. Έρογλου ήταν θετική και απάντησε ότι «έγινε μια ανασκόπηση της μέχρι σήμερα, προόδου ή μη προόδου, με βάση τις θέσεις που κατέθεσαν μέχρι σήμερα οι δύο πλευρές».
 
«Διαφαίνεται ότι υπάρχει ανάγκη περαιτέρω διαλόγου όσον αφορά όλα τα θέματα που άπτονται του κυπριακού προβλήματος», επεσήμανε.
 
Διεπιστώθησαν, συνέχισε, από δικής μας πλευράς «ή έχει επισημανθεί, η ανακολουθία προτάσεων σε σχέση με το κοινό ανακοινωθέν» .
 
Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ανέφερε ότι «εξεφράσθησαν από την άλλη πλευρά κάποιες θέσεις ή απόψεις για τις έγνοιες ή τις ανησυχίες των Τουρκοκυπρίων».
 
Και αυτό που έχει συμφωνηθεί, πρόσθεσε, «είναι ότι το συντομότερο θα πρέπει να ολοκληρωθεί αυτός ο διάλογος, όσον αφορά τουλάχιστον τις αρχικές θέσεις των πλευρών και στη συνέχεια, βεβαίως, θα υπάρξει μια δεύτερη φάση, όπου θα αρχίσει να γίνεται μια πιο λεπτομερής συζήτηση των όσων έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα».
 
//www.youtube.com/watch?v=NEy_d_CM36E
 
//www.youtube.com/watch?v=NKGD8DRJJK0
 
 
 
Για γόνιμη συνάντηση έκανε λόγο ο Έρογλου
 
Γόνιμη χαρακτήρισε ο Τ/κ ηγέτης Ντερβίς Έρογλου τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, δηλώνοντας ότι σήμερα με τις διαπραγματευτικές ομάδες συζήτησαν ουσιαστικά θέματα.
 
Επιστρέφοντας στα κατεχόμενα ο κ. Έρογλου ανέφερε ότι αξιολόγησαν την εργασία των διαπραγματευτών από τις 11 Φεβρουαρίου και εντεύθεν, αλλά και τα βήματα που θα γίνουν από δω και πέρα στη διαδικασία. Υπενθυμίζοντας ότι κατέληξαν στην απόφαση να αρχίσει η διερευνητική διαδικασία (screening) για τις εξελίξεις από τότε που άρχισαν οι διαπραγματεύσεις μέχρι σήμερα, ο Τ/κ ηγέτης είπε ότι εφόσον είναι εφικτό η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί το συντομότερο και συζήτησαν το θέμα του επόμενου σταδίου.
 
Το επόμενο στάδιο, είπε, είναι να τεθούν στο τραπέζι γεφυρωτικές προτάσεις, λέγοντας ότι σήμερα είδαν και το θέμα των ΜΟΕ. Η τ/κ πλευρά έκανε κάποιες προτάσεις, πρόσθεσε, και η ε/κ έθεσε κάποιες σκέψεις, παρατηρώντας ότι είναι η ε/κ πλευρά που προσπαθεί περισσότερο να φέρει το θέμα των ΜΟΕ στην ατζέντα. «Όταν τα ΜΟΕ ενδιαφέρουν και τους δύο `λαούς`, μπορούν να αποκτήσουν αξία», είπε. Συζήτησαν λεπτομερώς, ανέφερε, και τις προτάσεις της ε/κ πλευράς και τις ιδέες της τ/κ.
 
«Ειδικά στη σημερινή συνάντηση είχαμε την ευκαιρία καλύτερης γνωριμίας, μπορέσουμε λίγο καλύτερα να διαβάσουμε τις σκέψεις μας. Ήταν μια καλή συνάντηση, μια φιλική συνάντηση και γόνιμη μπορώ να πω αυτή που έγινε σήμερα. Το σημαντικότερο από δω και πέρα, οι προτάσεις που θα θέσουμε στα ουσιαστικά ζητήματα μετά που θα τελειώσει η διερευνητική διαδικασία, οι αντίστοιχες προτάσεις και η αξιολόγηση και η ολοκλήρωσή τους, συζητήσαμε ότι τότε θα συνεχιστούν με έναν πιο λεπτομερή τρόπο οι πραγματικές διαπραγματεύσεις».
 
Ο κ. Έρογλου κατέληξε εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για τις σημερινές συνομιλίες.
 
Τη  στήριξη του Βερολίνου ζήτησε ο "υπΕξ" του ψευδοκράτους Οζντίλ Ναμί. 
 
Στο μεταξύ, τη στήριξη του Βερολίνου στις διαδικασίες επανένωσης της Κύπρου ζήτησε ο «υπουργός Εξωτερικών» του ψευδοκράτους Οζντίλ Ναμί, σε δηλώσεις του οι οποίες δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Der Spiegel.
 
Ο κ. Ναμί έκανε λόγο για μια «ιστορική ευκαιρία» η οποία δεν πρέπει να χαθεί, καθώς, όπως είπε, «οι δύο πλευρές είναι έτοιμες, έπειτα από 40 χρόνια, για αυτό το βήμα».
 
«Οι Γερμανοί είναι ισχυροί στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικοί στα θέματα επανένωσης. Εμείς οι Τουρκοκύπριοι συγκρίνουμε τους εαυτούς μας με τους πιο φτωχούς Ανατολικογερμανούς, διότι δεν είμαστε κράτος μέλος της ΕΕ, όπως το νότιο τμήμα του νησιού και μας έχει αναγνωρίσει μόνο η Τουρκία», ανέφερε ο κ. Ναμί, ο οποίος, όπως επισημαίνεται από το περιοδικό –το οποίο τον αναφέρει ως «υπουργό Εξωτερικών της Βόρειας Κύπρου»–, συναντήθηκε τις προηγούμενες ημέρες με στελέχη της Καγκελαρίας στο Βερολίνο.
 
Ο Tουρκοκύπριος πολιτικός επισήμανε ακόμη ενδεικτικά ότι οι τουρκοκύπριοι φοιτητές δεν μπορούν να συμμετάσχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Έρασμος» και «Σωκράτης», ενώ οι επιχειρηματίες δεν μπορούν να έχουν άμεσες εμπορικές σχέσεις με χώρες της ΕΕ και δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις.
 
Ο κ. Ναμί τονίζει ότι οι Τουρκοκύπριοι βρίσκονται πολύ πίσω από τους Ελληνοκύπριους σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη και εκτιμά ότι χρειάζεται ειδικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα προκειμένου να πλησιάσουν το ευρωπαϊκό επίπεδο.
 
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικώς με το τι θα άλλαζε για την Ευρώπη με ενδεχόμενη επανένωση της Κύπρου, ο Οζντίλ Ναμί σημειώνει ότι «με τα έως τώρα αναξιοποίητα μεγάλα κοιτάσματα φυσικού αερίου του νησιού θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε την Ευρώπη να περιορίσει την εξάρτησή της από την Ρωσία», ενώ όταν ερωτάται πότε θεωρεί ότι θα μπορούσε να υπογραφεί η επανένωση, τονίζει ότι είναι ζήτημα λίγων μηνών, αλλά «για αυτό θα πρέπει να κινηθεί γρηγορότερα η ελληνική πλευρά». Τονίζει πάντως ότι «κανείς δεν επιθυμεί μια λύση δύο κρατών» και τάσσεται υπέρ μιας ομοσπονδιακής δομής, με δύο ισότιμα κρατίδια. «Η πολιτική βούληση υπάρχει. Τώρα πρέπει να γίνει και πράξη», σημειώνει.
 
 
 
 
 
Νωριτερα
 
Ολοκληρώθηκε η συνάντηση των δυο ηγετών Αναστασιαδη-Ερογλου η οποία διήρκησε πέραν των δυο ωρων. Κατά την έξοδο η Λιζα Μπαντεχαιμ ανέφερε ότι ήταν μια φιλική συνάντηση, έγινε ανασκόπηση του τι γίνεται στο τραπέζι των συνομιλιών με τους διαπραγματευτές και ότι θα μπουν στην επόμενη φάση η οποία θα είναι ένας διευρυμένος διάλογος ουσίας. Η κ. Μπαντεχαιμ ανέφερε ότι οι δυο ηγέτες θα συναντηθούν ξανά σε ένα μήνα περίπου.
Νωριτερα
 
Δύο ώρες διαρκεί η συνάντηση Αναστασιάδη Ερογλου.Η μεγάλη διάρεκια προκαλεί ερμηνείες και εκτιμήσεις είτε για έντονη διαφωνία είτε για πρόοδο των συνομιλιών .
 
//www.youtube.com/watch?v=FX3BoyaKJBk
 
Νωρίτερα
 
Την μέχρι τώρα πορεία των συνομιλιών, από τους διαπραγματευτές των δύο πλευρών, θα εξετάσουν αύριο ο Νίκος Αναστασιάδης και ο Ντερβίς Ερογλου. Σύμφωνα με όσα και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει δηλώσει δημοσίως, θα παρουσιάσει την εκτίμηση της ελληνοκυπριακής πλευράς για τις αποκλίσεις ανάμεσα στις θέσεις που προβάλλει η τουρκική πλευρά και το Κοινό Ανακοινωθέν.
 
Η συνάντηση Νίκου Αναστασιάδη και Ντερβίς Ερογλου, η δεύτερη μετά την έναρξη της νέας προσπάθειας λύσης του Κυπριακού και τη συνομολόγηση του Κοινού Ανακοινωθέντος, στόχο έχει την αξιολόγηση της έως τώρα σύζήτησης επί των διαφόρων πτυχών του Κυπριακού, όπως αυτή συνεχίζεται στο επίπεδο των διαπραγματευτών, Ανδρέα Μαυρογιάννη και Κουτρέτ Οζερσάϊ. 
 
Αναμένεται, παράλληλα, να αναδείξει τις πιθανες προσεγγισεις ή και να επιβεβαιωνει τις ουσιαστικες διαφωνιες, γι αυτό και από πλευράς Προεδρίας της Δημοκρατίας αναφέρεται πως η ελληνοκυπριακή πλευρά θα προσέλθει με συγκρατημένη αισιοδοξία. 
 
Η συνάντηση έχει οριστεί για τις έντεκα και τριάντα το πρωί, και θα πραγματοποιηθεί στην κατοικία της ειδικής εκπροσώπου του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Λιζας Μπάτενχάϊμ, στο χώρο του αεροδρομίου Λευκωσίας. 
 
Ο Προεδρος της Δημοκρατιας θα προσκομισει μαζι του σημειωμα με κωδικοποιημενα σημεια (talking points) για τις αποκλισεις των τουρκικων θεσεων από το Κοινό Ανακοινωθέν που έχει συμφωνήσει με τον κατοχικό ηγέτη. 
 
Τον Προεδρο της Δημοκρατιας θα συνοδεύουν ο διαπραγματευτης Ανδρεας Μαυρογιαννης και ο διευθυντης του διπλωματικου του γραφειου Νικος Χριστοδουλιδης. 
 
Η συναντηση είναι η πρώτη μετά την επίσημη αποχώρηση του Ειδικού Συμβούλου του Γενικού Γραμματέα, Αλεξάντερ Ντάουνερ. 
 
Την Τετάρτη ο Προεδρος της δημοκρατιας θα συναντηθει με τον Μπαν Γκι Μουν, στις Βρυξελλες, και σύμφωνα με πληροφορίες σκοπευει να εξηγησει τις επιπλοκες που παρουσιαζονται στη διαδικασία για επιλυση του κυπριακου. 
 
Εξαλλου ο διαπραγματευτης της ελληνοκυπριακής πλευράς, Ανδρεας Μαυρογιαννης, μιλωντας στο ετησιο συνεδριο της κυπριακης ομοσπονδιας Αμερικης, στη Νεα Υορκη, έκανε λόγο για κρίσιμη καμπή, αν και τονισε οτι δεν υπαρχουν απτες ενδιξεις για προσέγγιση στις θέσεις των δύο πλευρών. 
 
Για να προσθέσει πως υπάρχει αποφασιστικότητα και διάθεση από όλους τους εμπλεκόμενους, καθώς και ένα αναβαθμισμένο διεθνές ενδιαφέρον για την επίλυση του Κυπριακού από όλους τους παράγοντες και κυρίως από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αύριο η συνάντηση των δυο ηγετών-ανασκόπηση πορείας συνομιλιών στην ατζέντα

Πρόεδρος Αναστασιάδης και Ντερβίς Ερογλου συναντώνται το πρωί της Δευτέρας με στόχο να ανασκοπήσουν τη μέχρι σήμερα πορεία των συνομιλιών. Η συνάντηση είναι προγραμματισμένη για τις 11 και μισή το πρωί. Ο Πρόεδρος αναμένεται να καταθέσει έγγραφο σύγκρισης των τουρκικών θέσεων με το Κοινό Ανακοινωθέν – όπως ο ίδιος δήλωσε - το οποίο θα επιδώσει και στον ΓΓ του ΟΗΕ, σε συνάντησή τους στις 2 Απριλίου, στις Βρυξέλλες.