Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Πέραν της μιας ώρας διήρκεσε η αποχαιρετιστήρια συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη με τον απελθών Ειδικό Σύμβουλο του ΓΓ του ΟΗΕ στο κυπριακό, Αλεξάντερ Ντάουνερ, στο Προεδρικό Μέγαρο.
 
Κληθείς να προβεί σε δηλώσεις για τη συνάντηση του με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη, ο κ. Ντάουνερ παρέπεμψε τους δημοσιογράφους στην αυριανή διάσκεψη Τύπου που θα παραχωρήσει στις 9.30 το πρωί στο Λήδρα Πάλας, κατά την οποία, όπως είπε, θα απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις. 
 
 
Ο κ. Ντάουνερ αρκέστηκε να πει ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας του χάρισε ως αναμνηστικό δώρο ένα ασημένιο αντίγραφο κλάδου ελιάς, «σύμβολο της Κύπρου και της ειρήνης»,όπως είπε.
 
Στις 10 το πρωί, ο Ντάουνερ είχε συνάντηση στα κατεχόμενα με τον Ντερβίς Έρογλου. Σε πολύ σύντομη δήλωσή του,  ο κ. Ντάουνερ είπε ότι στην διάσκεψη Τύπου, θα ευχηθεί για ένα καλό μέλλον και θα κάνει ευρεία αξιολόγηση των ευχάριστων χρόνων στην Κύπρο, όπως είπε.
 
Ο Αυστραλός διπλωμάτης αναχωρεί από το νησί αύριο το βράδυ. Ο Ντάουνερ ήταν στη θέση του Ειδικού Συμβούλου του ΓΓ του ΟΗΕ για την Κύπρο για 7 χρόνια και θα αναλάβει τώρα καθήκοντα Ύπατου Αρμοστή της χώρας του στο Λονδίνο. Επισήμως αναμένεται να αποχωρήσει από τα καθήκοντα του Ειδικού Συμβούλου στα μέσα Απριλίου.
 
Σε πάρε-δώσε επιμένει ο Έρογλου
 
Όπως μεταδίδεται από τα κατεχόμενα, σε δήλωση μετά την συνάντηση και αφού αποχώρησε από το «προεδρικό» ο Αυστραλός διπλωμάτης, προέβη και ο Τ/κ ηγέτης λέγοντας ότι είχε την ευκαιρία να εργαστεί 4 χρόνια μαζί με τον Αλεξάντερ Ντάουνερ, ο οποίος επέδειξε έντονη προσπάθεια για να μπορέσει να επιλυθεί το Κυπριακό.

Ερωτηθείς σχετικά με την συνάντηση της 31ης Μαρτίου, ο κ. Έρογλου είπε ότι δεν έχουν ακόμη φτάσει σε σημείο στις διαπραγματεύσεις που να μπορούν να έχουν ένα αποτέλεσμα, η ε/κ πλευρά δεν είναι εξ ολοκλήρου έτοιμη για τις διαπραγματεύσεις και βρίσκονται σε φάση προετοιμασίας. Με κάποιες προτάσεις που θέτουν από καιρού εις καιρόν στο τραπέζι οι Ε/κ δείχνουν ότι οι προσδοκίες τους είναι υψηλές, πρόσθεσε ο Τ/κ ηγέτης λέγοντας ότι με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη θα δουν τα θέματα που έχουν συζητηθεί μέχρι σήμερα και θα αξιολογήσουν τις εντολές που έχουν δοθεί στους διαπραγματευτές.

Υπενθυμίζοντας τις δηλώσεις Κουντρέτ Οζερσάι ότι μπορεί να αρχίσει μια διαδικασία πάρε – δώσε, ο κ. Έρογλου είπε ότι δεν μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα στις διαπραγματεύσεις χωρίς πάρε – δώσε. Στις συνομιλίες, πρόσθεσε, οι πλευρές έχουν θέσει και πάλι τις θέσεις τους και τις επόμενες ημέρες θα δοθούν λεπτομερώς, σημειώνοντας ότι το έγγραφο Ντάουνερ αφορά και τις δύο πλευρές, αλλά η ε/κ δεν συναίνεσε σε συνέχιση των διαπραγματεύσεων από εκεί που έμειναν, αλλά έφερε στο προσκήνιο το θέμα του κοινού ανακοινωθέντος.

«Δεν μπορούμε να θεωρούμε ως μη γενόμενες τις συγκλίσεις που έχουν επιτευχθεί μέχρι  σήμερα, κατά την προετοιμασία των οποίων εμείς κάναμε γεφυρωτικές προτάσεις». Ο ίδιος, είπε, στηρίζει τις προτάσεις που έχει θέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και μετά που θα τεθούν και οι προτάσεις του νέου ηγέτη τη ε/κ πλευράς στο τραπέζι, πρέπει να αρχίσει ένα πάρε – δώσε για να μπορέσουν να έχουν ένα αποτέλεσμα, σημείωσε. «Εάν δεν ξεκινήσουν αμοιβαία πάρε – δώσε, οι συνομιλίες θα συνεχίσουν για ακόμη 40 χρόνια, τα έγγραφα θα πηγαινο – έρχονται και παρόλο που θα βάζουμε τις σκέψεις μας σε έγγραφα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, η ε/κ πλευρά λέγοντας ότι δεν είναι ακόμη έτοιμοι και είναι σε επίπεδο αξιολόγησης, μόνο τα δικά μας έγγραφα θα είναι διατυπωμένα στο τραπέζι».

Γι’ αυτό, είπε, μετά από μια σύντομη διαδικασία, ιδιαίτερα μετά που η ε/κ πλευρά θα έρθει στις διαπραγματεύσεις έτοιμη, θα πρέπει να περάσουν σε ένα πάρε – δώσε. Όσο συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μπορούμε, κατέληξε, να καταλάβουμε τις σκέψεις της ε/κ πλευράς με πιο ξεκάθαρο τρόπο, αλλά σε κάθε περίπτωση «σε αποτέλεσμα μπορούμε να φτάσουμε με ένα πάρε – δώσε».