Ο κ. Ράις τόνισε επανειλημμένα ότι «βρισκόμαστε στην 5η αξιολόγηση» του ελληνικού προγράμματος, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το ΔΝΤ θα εκταμιεύσει μόνο τη δόση που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη αξιολόγηση, δηλαδή περίπου 1,8δισ.€, και όχι «ενισχυμένη» δόση στην οποία θα συγχωνευθούν οι δόσεις που είχαν προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο του 2013 και τον Μάρτιο του 2014 (άλλα 3,6 δισ. ευρώ συνολικά).
Ωστόσο, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι το ΔΝΤ αναμένεται να αποδεσμεύσει διπλή δόση κατόπιν σχετικής εισήγησης του Πόουλ Τόμσεν, εφόσον ολοκληρωθεί αισίως ο εν εξελίξει έλεγχος της τρόικας.
Υψηλόβαθμος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, ερωτηθείς σχετικά, διαβεβαίωσε πάντως ότι «δεν δημιουργείται κανένα πρόβλημα αν το ΔΝΤ μας δώσει μόνο μία δόση». Υπενθυμίζεται ότι η χώρα μας πρέπει να αποπληρώσει τον Μάιο υποχρεώσεις συνολικού ύψους περίπου 9,8 δισ. ευρώ, αλλά είναι προγραμματισμένο να λάβει 10,1 δισ. ευρώ από τους Ευρωπαίους εταίρους της, εφόσον επιτευχθεί συμφωνία με τους εκπροσώπους των δανειστών μας.
Ο κ. Ράις εξέφρασε την ελπίδα να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με την τριμερή «όσο το δυνατόν πιο σύντομα». Εκτίμησε δε ότι, από τη στιγμή που θα καταλήξουν σε συμφωνία οι δύο πλευρές, θα απαιτηθούν περίπου τέσσερις εβδομάδες για να συνταχθεί η έκθεση αξιολόγησης του κλιμακίου του ΔΝΤ, η οποία θα παρουσιαστεί στο διοικητικό συμβούλιο του ΔΝΤ ώστε να αποδεσμευθεί η δόση.