Παράλληλα, η αντιπολίτευση εξέφρασε την στήριξή της στο εγχείρημα αυτό στην περίπτωση που έρθει στην εξουσία.
Σύμφωνα με τους Νεοζηλανδούς, η σημαία ,που έχει στο πάνω αριστερό μέρος της την βρετανική σημαία , είναι αποικιακό κατάλοιπο, ενώ μοιάζει και υπερβολικά με την σημαία της γειτονικής Αυστραλίας.
Οι προτάσεις για το πώς θα έμοιαζε η νέα σημαία αφθονούν. Ο πρωθυπουργός, Τζον Κι, ανέφερε ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε σχέδιο με ασημί φύλλο φτέρης σε μαύρο φόντο (σ.σ: η φτέρη χρησιμοποιείται συχνά ως έμβλημα στις αθλητικές ομάδες της χώρας).
Άλλοι - που έχουν ενστάσεις για την φτέρη επειδή είναι αθλητικό σήμα ή πιστεύουν πως το μαύρο φόντο είναι πειρατικό - θα ήθελαν η νέα σημαία να έχει χώρο και για τους αυτόχθονες Μαορί.