Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Το Χρονικό της αποχώρησης των Υπουργών 
 
Του Γιάννη Σελινόπουλου 
 
Φώτης Φωτίου και Κυριάκος Κενεβέζος, σε γραπτές δηλώσεις, κάνουν λόγο για αναστολή της ενεργούς συμμετοχής τους στο ΔΗΚΟ, ενώ ο Πέτρος Πετρίδης με επιστολή προς τον Πρόεδρο του ΔΗΚΟ παραιτείται και από μέλος του κόμματος.
 
Φώτης Φωτίου και Κυριάκος Κενεβέζος δεν αποκλείουν επιστροφή τους εάν υπάρξει αλλαγή δεδομένων.

Φώτης Φψτίου: "Με μεγάλη λύπη και πόνο ψυχής, συναισθανόμενος το χρέος μου απέναντι στον τόπο και στο λαό μας, αναγκάζομαι να αναστείλω την ενεργό συμμετοχή μου στο κόμμα, προσδοκώντας ότι οι συνθήκες που με ανάγκασαν να πάρω αυτή την απόφαση, θα διαφοροποιηθούν" 

Κυριάκος Κενεβέζος: "Είμαι υποχρεωμένος να αναστείλω την ενεργό συμμετοχή μου στο ΔΗΚΟ, ένα κόμμα στο οποίο ανδρώθηκα πολιτικά, κρατώντας βαθιά στην καρδιά μου την κάθε στιγμή και προσδοκώντας ότι σύντομα τα δεδομένα θα αλλάξουν".

"Δεν είχα άλλη επιλογή", σημείωσε στην επιστολή του ο Πέτρος Πετρίδης.

Πέτρος Πετρίδης: "Δεν έχω άλλη επιλογή παρά να υποβάλω την παραίτηση μου από μέλος του Δημοκρατικού Κόμματος. Το γεγονός ότι το Κόμμα το οποίο υπηρετώ, αφήνει σε δεύτερη μοίρα με τις πράξεις και αποφάσεις του, το Εθνικό και Δημόσιο συμφέρον, δεν είναι δυνατό να με αφήσει απαθή". 

Κοινό σημείο και των τριών είναι η έντονη διαφωνία τους με την αποχώρηση του ΔΗΚΟ από την κυβέρνηση, και κάνουν λόγο για προειλημμένη απόφαση, η οποία εξυπηρετεί συγκεκριμένες πολιτικές σκοπιμότητες και όχι το καλό της πατρίδας.

Δεν λείπουν οι σαφείς αιχμές εναντίον του Νικόλα Παπαδόπουλου: 

Φώτης Φωτίου: "Ο Πρόεδρος του Κόμματος δεν συμβαδίζει με το διαχρονικό τρόπο με τον οποίο πολιτεύεται το ΔΗΚΟ, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις τελευταίες ενέργειες εναντίον των Υπουργών που προέρχονται από το κόμμα. Οι κινήσεις διχασμού και υπονόμευσης της πολιτικής σταθερότητας, δεν προσφέρονται για υλοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών".

Κυριάκος Κενεβέζος: "Το προσχεδιασμένο αποτέλεσμα της συνόδου της Κεντρικής Επιτροπής αφαίρεσε από το ΔΗΚΟ το δικαίωμα ουσιαστικής συμμετοχής αλλά και παρεμβάσεων στις προδιαγραφόμενες εξελίξεις και, μέσα από πρακτικές του παρελθόντος και μεθόδους μεταμφιεσμένης πολιτικής δεοντολογίας, το οδηγεί, δυστυχώς, σε μιαν πολιτική περιπέτεια".

 
Πέτρος Πετρίδης: "Η εν λόγω εξέλιξη, αποτελεί φυσικό επακόλουθο της ακατανόητης εμμονής για εγκατάλειψη της συγκυβέρνησης, χωρίς κατά τη γνώμη μου να συντρέχει σοβαρός λόγος και χωρίς να εξεταστούν σοβαρές εναλλακτικές προτάσεις". 

Παρά το γεγονός ότι οι πληροφορίες το πρωί ανέφεραν ότι οι τρεις Υπουργοί θα είχαν συνάντηση με τον Νικόλα Παπαδόπουλο, αυτό δεν έγινε.

 
 
Η αντίδραση του ΔΗΚΟ  
 
Του Κυριάκου Πομηλορίδη
 
Στάση αναμονής μέχρι να ανοίξει τα χαρτιά του και ο πρόεδρος της Δημοκρατίας τηρεί το Δημοκρατικό κόμμα, μετά την απόφαση των υπουργών του, να αποχωρίσουν ομαδικά από το κόμμα. 
 
Ενδεικτική είναι και η πρώτη αντίδραση του προέδρου του κόμματος Νικόλα Παπαδόπουλου από τη Βουλή, μόλις πληροφορήθηκε την παραίτηση του κυρίου Κενεβέζου και ενώ εντείνονταν οι πληροφορίες ότι θα ακολουθούσαν οι παραιτήσεις των κυρίων Φωτίου και Πετρίδη:
 
«Το ΔΗΚΟ δεν είναι οι πολιτειακές θέσεις ή οι καρέκλες, είναι οι θέσεις του, οι αρχές του, η ιστορία του και αυτές τις θέσεις και αρχές υπηρετούμε όλοι είτε είμαστε Υπουργοί ή άλλοι αξιωματούχοι ή απλοί στρατιώτες του κόμματος». 
 
Ερωτηθείς κατά πόσο θα ληφθούν μέτρα κατά των Υπουργών σε περίπτωση που παραμείνουν στην κυβέρνηση Αναστασιάδη, ο κ. Παπαδόπουλος κράτησε κλειστά τα χαρτιά του αρνούμενος να απαντήσει σε υποθετικές, όπως είπε, ερωτήσεις. 
 
Το απόγευμα ωστόσο η εκπρόσωπος του ΔΗΚΟ Χριστιάνα Ερωτοκρίτου δεν δίστασε να χαρακτηρίσει εχθρική ενέργεια εκ μέρους του προέδρου της Δημοκρατίας τον επαναδιορισμό των υπουργών του ΔΗΚΟ. 
 
Αφούς σημείωσε ότι η απόφαση των τριών υπουργών για αποχώρηση από το ΔΗΚΟ, δεν εξέπληξε κανένα, η κυρία Ερωτοκρίτου, υπέδειξε παράλληλα πως στο καταστατικό του κόμματος δεν υπάρχει πρόνοια για «αναστολή συμμετοχής».
 
Όρο που χρησιμοποίησαν στην επιστολή τους οι κύριοι Κενεβέζος και Φωτίου. 
 
Την ενέργεια των τριών Υπουργών σχολίασε και ο βουλευτής Κερύνειας του κόμματος Σοφοκλής Φυττής, ο οποίος υπεραμύνθηκε της απόφασης της Κ.Ε. του ΔΗΚΟ για άμεση αποχώρηση των υπουργών του κόμματος από την Κυβέρνηση. 
 
Στενοί συνεργάτες του προέδρου του ΔΗΚΟ, σημείωναν πάντως πως η κίνηση των τριών Υπουργών δεν είναι άσχετη με την χθεσινή μυστική συνάντηση του προέδρου της Δημοκρατίας με τον τέως πρόεδρο του κόμματος Μάριο Καρογιάν. 
 
 
Νωρίτερα.
 
//www.youtube.com/watch?v=ug0L3o2ydZg
 
Εκτός ΔΗΚΟ οι τρεις Υπουργοί - Παπαδοπουλος: Το κόμμα δεν είναι καρέκλες
 
Εκτος ΔΗΚΟ και οι τρεις Υπουργοι Κυριακος Κενεβεζος, Φωτης Φωτιου και Πετρος Πετριδης. Σε δηλωσεις του ο Πορεδρος του Κομματος Νικολας Παπαδοπουλος ανεφερε οτι το ΔΗΚΟ δεν ειναι καρέκλες και οτι το κομμα πηρε μια απόφαση η οποια θα πρεπει να γινει σεβαστή.
 
 
//www.youtube.com/watch?v=V_sc2SZrrZc
 
Γραπτή Δήλωση του Υπουργού Αμυνας κ. Φώτη Φωτίου 
 
Η Κεντρική Επιτροπή του Κόμματος, κατά τη συνεδρία της στις 26 Φεβρουαρίου 2014, αποφάσισε την αποχώρηση του ΔΗΚΟ από το κυβερνητικό σχήμα. Ο προβληματισμός ο οποίος τέθηκε σε συνδυασμό με το οριακό αποτέλεσμα, συνηγορούν στην ύπαρξη προειλημμένης απόφασης, η οποία εξυπηρετεί συγκεκριμένες πολιτικές σκοπιμότητες και ουδόλως, το καλώς νοούμενο συμφέρον της πατρίδας μας. 
 
Επανειλημμένα, εξέφρασα και στήριξα την άποψη που συνηγορούσε υπέρ της παραμονής του ΔΗΚΟ στην Κυβέρνηση, επειδή θεωρώ ότι οι δύσκολες ώρες που διερχόμαστε ως Κυπριακός Ελληνισμός, οι δυσκολότερες από το 1974, δεν μας επιτρέπουν να παραμείνουμε απλοί θεατές και ουραγοί των εξελίξεων. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και αυτή η Κυβέρνηση, ανέλαβαν ένα τιτάνιο έργο κάτω από τις πλέον αντίξοες συνθήκες. Έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος σε πολλούς τομείς και αυτό οφείλεται στην πολιτική σταθερότητα και στη συνεργασία των πολιτικών κομμάτων. Το ΔΗΚΟ, ακολουθώντας τη διαχρονική του πορεία ως κόμμα ευθύνης, πρέπει να είναι παρών στις προσπάθειες υλοποίησης των όσων σχεδιάστηκαν προς την ορθή κατεύθυνση. Παρών στους αγώνες που καταβάλλονται για επίλυση του κυπριακού προβλήματος, αλλά και για ανάκαμψη της οικονομίας. Κόμμα ευθύνης, σημαίνει ενεργός συμμετοχή στις διαδικασίες που θα καθορίσουν το μέλλον του τόπου και του λαού μας και όχι συνειδητή απουσία από τα διαμειφθέντα. Κόμμα ευθύνης, σημαίνει σύνθεση και όχι διαίρεση, σημαίνει πορεία με γνώμονα το κοινό καλό. 
 
Η ιστορία, δε θα μας κρίνει αν μείναμε ή φύγαμε από το κυβερνητικό σχήμα, αλλά θα μας κρίνει γιατί «εγκαταλείψαμε το καράβι την ώρα της φουρτούνας», επιλέγοντας να μείνουμε απλοί παρατηρητές της κρισιμότερης φάσης του εθνικού μας ζητήματος. Η ιστορία θα μας κρίνει, γιατί την ώρα που οι συνθήκες απαιτούσαν πολιτική σταθερότητα, εμείς διαλέξαμε τα εύηχα συνθήματα για δημιουργία αποσταθεροποίησης. 
 
Υπηρέτησα πιστά το κόμμα μου για χρόνια από πολλές θέσεις. Ανδρώθηκα μέσα στις τάξεις του και εκείνο που πραγματικά πίστεψα, ήταν οι αξίες και οι θέσεις τις οποίες πρέσβευε. Δυστυχώς, λυπούμαι να παρατηρήσω ότι σήμερα, ο Πρόεδρος του Κόμματος δεν συμβαδίζει με το διαχρονικό τρόπο με τον οποίο πολιτεύεται το ΔΗΚΟ, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις τελευταίες ενέργειες εναντίον των Υπουργών που προέρχονται από το κόμμα. Οι κινήσεις διχασμού και υπονόμευσης της πολιτικής σταθερότητας, δεν προσφέρονται για υλοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών. Γι’ αυτό, εκφράζω ξεκάθαρα την άποψή μου ότι, αυτές τις δύσκολες ώρες που διέρχεται ο τόπος μας, κόμμα όλων μας πρέπει να είναι η Κύπρος. Πάνω και πέραν από τον καθένα μας, βρίσκεται το συμφέρον της πατρίδας. 
 
Για τους παραπάνω λόγους, με μεγάλη λύπη και πόνο ψυχής, συναισθανόμενος το χρέος μου απέναντι στον τόπο και στο λαό μας, αναγκάζομαι να αναστείλω την ενεργό συμμετοχή μου στο κόμμα, προσδοκώντας ότι οι συνθήκες που με ανάγκασαν να πάρω αυτή την απόφαση, θα διαφοροποιηθούν. Θα συνεχίσω να στηρίζω τις διαχρονικές αρχές και αξίες του κόμματος, διατηρώντας τη σχέση μου με τον απλό κόσμο του ΔΗΚΟ. Τη βάση του κόμματος, της οποίας τα πατριωτικά αισθήματα εμπιστεύομαι πλήρως και είμαι σίγουρος ότι, μπροστά στις όποιες τυχόν δυσκολίες προκύψουν, θα ανταποκριθεί στο συλλογικό εθνικό κάλεσμα. 
 
Δηλωση Κυριακος Κενεβεζος
 
Η προειλημμένη απόφαση για αποχώρηση του Δημοκρατικού Κόμματος από το κυβερνητικό σχήμα δυστυχώς επικυρώθηκε, υπηρετώντας στρατηγικές και τακτικισμούς ενδεδυμένους ένα πατριωτικό μανδύα που στοχεύει στην ευαισθησία των δηκοϊκών για το εθνικό θέμα. Επειδή ακριβώς εκτιμώ ότι ο αυθεντικός πατριωτισμός υπαγορεύει στις όποιες πολιτικές φιλοδοξίες να υπηρετούν το μείζον, που είναι το εθνικό και δημόσιο συμφέρον, θεωρώ ότι το ΔΗ.ΚΟ. ως συγκυβερνόν κόμμα, τώρα περισσότερο από ποτέ, θα έπρεπε να συμμετέχει στην προσπάθεια επίτευξης λύσης, προασπίζοντας τα συμφέροντα του Κυπριακού Ελληνισμού. Αντί αυτού, επιλέγηκε η οδός της άρνησης και της διαφυγής, μάλιστα σε μια εξαιρετικά κρίσιμη διεθνή συγκυρία που τοποθετεί την Κύπρο στο επίκεντρο των εξελίξεων και καθιστά τη συλλογική σοφία απόλυτα αναγκαία προϋπόθεση αρραγούς ενότητας για διαχείριση των εξελίξεων που αναπόφευκτα θα επηρεάσουν την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. 
 
Από τα γεγονότα προκύπτει ότι, πριν συμπληρωθούν δύο βδομάδες από τη σύνοδο της Κεντρικής Επιτροπής του ΔΗ.ΚΟ. της 26ης Φεβρουαρίου 2014, η οριακή απόφαση που λήφθηκε για αποχώρηση του Κόμματος από τη συγκυβέρνηση αποδεικνύεται βεβιασμένη και ομφαλοσκοπική καθώς αγνοήθηκε πλήρως η εξαιρετικά ρευστή γεωστρατηγική συγκυρία. Γι’ αυτό ακριβώς, κρίνω ότι το προσχεδιασμένο αποτέλεσμα της συνόδου της Κεντρικής Επιτροπής αφαίρεσε από το ΔΗ.ΚΟ. το δικαίωμα ουσιαστικής συμμετοχής αλλά και παρεμβάσεων στις προδιαγραφόμενες εξελίξεις και μέσα από πρακτικές του παρελθόντος και μεθόδους μεταμφιεσμένης πολιτικής  δεοντολογίας, το οδηγεί δυστυχώς, σε μια πολιτική περιπέτεια .
 
Στον ένα χρόνο της παρουσίας μου στην Κυβέρνηση του Προέδρου Αναστασιάδη, σεμνύνομαι να λέγω ότι η σκληρή δουλειά και η κοινή προσπάθεια είχαν ως αποτέλεσμα να βγει η Κύπρος από την πολιτική ανυποληψία και τη χρεωκοπία και να βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία. Η απόφαση όμως της Κ.Ε. του ΔΗΚΟ, επιχειρεί να ανακόψει αυτή την προσπάθεια, θυσιάζοντας στο βωμό άλλων στρατηγικών το καλώς νοούμενο εθνικό και δημόσιο συμφέρον.  
 
Υπό αυτές τις συνθήκες, είμαι υποχρεωμένος να αναστείλω την ενεργό συμμετοχή μου στο ΔΗ.ΚΟ., ένα κόμμα στο οποίο ανδρώθηκα πολιτικά, κρατώντας βαθιά στην καρδιά μου την κάθε στιγμή και προσδοκώντας ότι σύντομα τα δεδομένα θα αλλάξουν. Τιμώντας τη μεγάλη πολιτική κληρονομιά του Κόμματός μου και τους συναγωνιστές μου, υπόσχομαι να συνεχίσω τη συμμετοχή μου στα κοινά ως ενεργός πολίτης και συνοδοιπόρος τους στη μεγάλη εθνική προσπάθεια για σωτηρία του τόπου. 
  
Γραπτη δηλωση Πετρου Πετριδη
 
Είναι με πολύ μεγάλη λύπη που βιώνω τις τελευταίες εβδομάδες τα όσα συμβαίνουν στο Δημοκρατικό Κόμμα, το κόμμα το οποίο υπηρετώ από το 1976. 
Στην πιο κρίσιμη ίσως περίοδο στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας, το κόμμα το οποίο δημιουργήθηκε για να συμβάλει στην επίλυση του Κυπριακού , βγάζει προς τα εξώ μια εντελώς απαράδεκτη εικόνα. 
Η πολιτική ωριμότητα, η υπευθυνότητα και η πολιτική συνέπεια, αρχές οι οποίες επιβάλλεται να διέπουν τη λειτουργία του Δημοκρατικού Κόμματος, έχουν δυστυχώς περάσει σε δεύτερη μοίρα, με τις αντιπαραθέσεις, τις αλληλοκατηγορίες και την προσπάθεια επιβολής θέσεων, να καταλαμβάνουν δυστυχώς πρωτεύοντα ρόλο στα τεκταινόμενα εντός κόμματος. 
Η εν λόγω εξέλιξη, αποτελεί φυσικό επακόλουθο της ακατανόητης εμμονής για εγκατάλειψη της συγκυβέρνησης, χωρίς κατά τη γνώμη μου να συντρέχει σοβαρός λόγος και χωρίς να εξεταστούν σοβαρές εναλλακτικές προτάσεις. 
Το Δημοκρατικό Κόμμα, στην πιο καίρια φάση του Κυπριακού προβλήματος, μετατρέπεται από πρωταγωνιστή σε κομπάρσο, αυτοπεριθωριοποιείται και εκμηδενίζει, τη δυνατότητα ουσιαστικής συμμετοχής του στις προσπάθειες για επανένωση του τόπου μας. 
Όλα αυτά μάλιστα, σε μια περίοδο όπου οι γεωπολιτικές εξελίξεις ευνοούν όσο ποτέ άλλοτε τις προσπάθειες τερματισμού της κατοχής και διαμοιρασμού της πατρίδας μας. 
Το ΔΗΚΟ όφειλε αυτή την κρίσιμη ώρα να δηλώσει παρών στις εξελίξεις, να αναπτύξει διάλογο με τον πρόεδρο αναφορικά τα σημεία του Κοινού Ανακοινωθέντος με τα οποία διαφωνούσε και να προσπαθούσε να βελτιώσει τις ενδεχόμενες προβληματικές πρόνοιες σε αυτό. 
Αντί αυτού, επιλέξαμε με ελαφρά την καρδία, την εύκολη λύση της αποχώρησης από την κυβέρνηση, εξέλιξη η οποία ζημιώνει πάνω απ όλα τον τόπο μας. Στόχος και στρατηγική του ΔΗΚΟ θα έπρεπε να ήταν η διαμορφώση των δεδομένων προς την κατεύθυνση που εμείς θεωρούμε ότι είναι σωστό να λυθεί το Κυπριακό. Διερωτώμαι πραγματικά τι ακριβώς πετυχαίνουμε με την απόφαση αποχώρησης μας από την κυβέρνηση. 
Στον ένα χρόνο της παρουσίας μου στην Κυβέρνηση του Προέδρου Αναστασιάδη, θέλω να πιστεύω ότι έβαλα μέσω της κοινής προσπάθειας, το δικό μου λιθαράκι στην προσπάθεια για να αποκτήσει η χώρα μας ξανά την χαμένη της αξιοπιστία και να βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία. 
Οι επίμονες και σκληρές προσπάθειες του τελευταίου δωδεκαμήνου και οι τεράστιες θυσίες του Κυπριακού λαού, πρέπει να διαφυλαχθούν και να στηριχθούν με κάθε τρόπο. Απαραίτητες προϋποθέσεις για να επιτευχθεί αυτό, είναι η ενότητα και η πολιτική σταθερότητα. Η ακατανόητη απόφαση αποχώρησης του κόμματος μας από την κυβέρνηση, δεν συμβάλει δυστυχώς προς αυτή την κατεύθυνση. 
Με αυτά τα δεδομένα, δεν έχω άλλη επιλογή παρά να υποβάλω την παραίτηση μου από μέλος του Δημοκρατικού Κόμμματος. Το γεγονός ότι το Κόμμα το οποίο υπηρετώ, αφήνει σε δεύτερη μοίρα με τις πράξεις και αποφάσεις του, το Εθνικό και Δημόσιο συμφέρον, δεν είναι δυνατό να με αφήσει απαθή. 
 
 
 
 
 
Διαψεύδει η Ερωτοκριτου περι παραιτήσεων των 3 υπουργών του ΔΗΚΟ από το κόμμα
 
Διαψεύδονται από την Εκπρόσωπο Τύπου του Δημοκρατικού Κόμματος Χριστιάνα Ερωτοκρίτου, οι πληροφορίες που μεταδίδονται σήμερα μέσω διαδικτύου, περί παραιτήσεως από το κόμμα των Υπουργών Άμυνας Φώτη Φωτίου, Κυριάκου Κενεβέζου και Πέτρου Πετρίδη.
 
"Απαντώντας στην ερώτησή σας, σχετικώς με τις παραιτήσεις των τριών Υπουργών, του κ. Φωτίου, του κ. Κενεβέζου και του κ. Πετρίδη, μέχρι στιγμής δεν έχει υποβληθεί καμμία παραίτηση από τα τρία στελέχη του Δημοκρατικού Κόμματος, άρα δεν έχω να σχολιάσω ή να προσθέσω οτιδήποτε σε κάτι που είναι ανύπαρκτο", δήλωσε το πρωί της Δευτέρας στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων η κ. Ερωτοκρίτου.