Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Του Κυριάκου Πομηλορίδη
 
Στην συνάντηση, η οποία κράτησε μιάμιση περίπου ώρα, οι δύο διαπραγματευτές έκαναν μία πρώτη προσπάθεια για τον καθορισμό της ατζέντας των διαπραγματεύσεων, χωρίς ωστόσο να ληφθούν οι όποιες αποφάσεις, καθώς ο κος Οζερσάι ξεκαθάρισε από τη αρχή ότι οι αρχικές τους τοποθετήσεις δεν είναι και δεσμευτικές. 
 
Σε ότι αφορά στην μεθοδολογία των διαπραγματεύσεων ο Τ/Κ διαπραγματευτής αν και δεν έδειξε να διαφωνεί με τη θέση του κυρίου Μαυρογιάννη για παράλληλη- διαγώνια συζήτηση όλων των ανοιχτών κεφαλαίων του κυπριακού, δεν διαφοροποιήθηκε ούτε με την δεδηλωμένη θέση του Ντερβίς Έρογλου ότι τα κεφάλια της Ασφάλειας και του εδαφικού θα πρέπει να συζητηθούν τελευταία. 
 
Οι κύριοι Μαυρογιάννης και Οζερσάι συμφώνησαν να συναντώνται δυο φορές την βδομάδα και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την προσεχή Τετάρτη. Ο τουρκοκύπριος Διαπραγματευτής ωστόσο με συνέντευξη του στην τουρκική εφημερίδα “Χουριέτ”, επιχείρησε να προκαταλάβει την πρόταξη του θέματος της Αμμοχώστου, από την Ε/Κ πλευρά. 
 
Κι εμείς είμαστε θετικοί σε μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης, τα οποία όμως, να είναι προς το συμφέρον και των δύο πλευρών υπέδειξε ο Τ/κ διαπραγματευτής. 
 
 
Νωρίτερα.
 
Θα συναντηθούν ξανα την ερχόμενη τετάρτη οι διαπραγματευτες
 
Την ερχόμενη Τετάρτη θα συναντηθούν ξανά οι δύο διαπραγματευτές, Ανδρέας Μαυρογιάννης και Κουντρέτ Οζερσάι, οι οποίοι είχαν σήμερα την πρώτη τους συνάντηση μετά τη συνάντηση των δύο ηγετών την περασμένη Τρίτη.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΚΥΠΕ, σήμερα έγινε μια κατ` αρχήν ανταλλαγή απόψεων για διαδικαστικά θέματα, η οποία θα συνεχισθεί την ερχόμενη Τετάρτη.
 
Στη συνάντηση παρούσα ήταν και η Ειδική Αντιπρόσωπος του ΓΓ του ΟΗΕ στην Κύπρο, Λίζα Μπάτενχαϊμ.
 
Όπως επίσης πληροφορείται το ΚΥΠΕ, συζητήθηκε και το θέμα των ταξιδιών των Μαυρογιάννη και Οζερσάι σε Άγκυρα και Αθήνα αντίστοιχα και πολύ σύντομα θα εξαγγελθούν οι ημερομηνίες
 
Οζερσάι: Οι Ε/κ θα πρέπει να πείσουν για τα Βαρώσια
 
Η ε/κ πλευρά πρέπει πείσει ότι η επιστροφή των Βαρωσίων είναι μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης εάν το φέρει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, δήλωσε ο Τ/κ διαπραγματευτής Κουντρέτ Οζερσάι στην τουρκική εφημερίδα “Χουριέτ”.
 
"Η Ε/κ πλευρά πλευρά μπορεί να φέρει στο τραπέζι το θέμα της επιστροφής των Βαρωσίων στο πλαίσιο των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Ωστόσο, θα πρέπει να πείσουν ότι είναι ένα ζήτημα που θα αυξήσει την εμπιστοσύνη. Δεν είναι αρκετό μόνο μια πλευρά να θεωρεί ότι ένα ζήτημα αποτελεί μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Κι εμείς είμαστε θετικοί σε μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης, τα οποία να είναι προς το συμφέρον και των δύο πλευρών", είπε συγκεκριμένα ο Τ/κ διαπραγματευτής.
 
Όπως είπε, στη σημερινή συνάντηση με τον Ε/κ διαπραγματευτή Ανδρέα Μαυρογιάννη θα συζητήσουν και το θέμα της ημερομηνίας των επισκέψεών τους σε Αθήνα και Άγκυρα αντίστοιχα. Θα συζητήσουν, επίσης, πόσο συχνά θα συναντώνται και ποια θέματα θα θέσουν στο τραπέζι. "Η τσάντα των Ε/κ κατά την επίσκεψή στην Άγκυρα μπορεί να είναι γεμάτη, είναι όμως και η δική μας αρκετά γεμάτη", είπε ο Κουντρέτ Οζερσάι.
 
Στο μεταξύ, ο λεγόμενος υπεξ Οζντίλ Ναμί σχολιάζει τις χθεσινές δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου και αναφέρει ότι είναι σημαντικές. "Φαίνεται ότι η ε/κ πλευρά περνά από μια σοβαρή διαδικασία. Κι εμείς ως τ/κ πλευρά πρέπει να συνεχίζουμε να κάνουμε θετικά βήματα", αναφέρει. Η “Μιλλιέτ” έχει τίτλο "Στήριξη Αρχιεπισκόπου στον Αναστασιάδη".
 
Απόψε ο Τ/κ ηγέτης Ντερβίς Έρογλου θα απευθύνει διάγγελμα από την τηλεόραση του παράνομου Μπαϊράκ και όπως αναφέρεται θα σχολιάσει το κοινό ανακοινωθέν και τις δηλώσεις του Προέδρου Αναστασιάδη.

Συναντηση διαπραγματευτων- καθοριζουν την ημερησια διαταξη των συνομιλιων

Την πρώτη τους συνάντηση θα έχουν σήμερα το πρωί οι διαπραγματευτές των δύο κοινοτήτων, Ανδρέας Μαυρογιάννης και Κουντρέτ Οζερσάι, στην προστατευόμενη από τα Ηνωμένα Έθνη περιοχή του αεροδρομίου Λευκωσίας.

Η συνάντηση έχει προγραμματισθεί για τις 10.00 το πρωί και θα είναι διαδικαστικού χαρακτήρα για να αποφασιστεί η ημερήσια διάταξη των συνομιλιών και η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί.

Στη συνάντηση αναμένεται να παρευρεθεί και η Ειδική Αντιπρόσωπος του ΓΓ του ΟΗΕ και επικεφαλής της Αποστολής των καλών υπηρεσιών του ΓΓ των ΗΕ στην ΚύπρουΛίζα Μπάτενχαϊμ, καθώς και συνεργάτες της.

Στο μεταξύ σε επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη ο Μπαν Γκι – μουν τον συγχαίρει για τη συμφωνία επί του κοινού ανακοινωθέντος.

Στην επιστολή του, ημερομηνίας 11 Φεβρουαρίου, ο ΓΓ του ΟΗΕ ενημερώνει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και για την παραίτηση του Ειδικού του Συμβούλου για το Κυπριακό Αλεξάντερ Ντάουνερ.