Της Ευγενίας Σέργη
Σύμφωνα με τον προδρεύοντα του κλιμακίου των δημάρχων της Λευκωσίας, Λουκά Ιατρού οι Βρετανοί Εμπειρογνώμονες προέβησαν σε διάφορες εισηγήσεις στη μελέτη τους για την τοπική αυτοδιοίκηση χωρίς να έχουν επαρκή στοιχεία και πληροφορίες και συμπλήρωσε πως όποιο μοντέλο μεταρρύθμισης και εάν θα επιλεγεί θα πρέπει να υπηρετεί δυο βασικούς άξονες:
«Πρώτο το νέο μοντέλο να είναι για τον πολίτη πλέον οικονομικά συμφέρον από το υφιστάμενο και να διατηρήσει την ανθρωποκεντρική μορφή του και δεύτερον να μη αποξενώνει τον πολίτη από την Τοπική Αρχή."
Ο κύριος Ιατρού αναφέρθηκε και στην οικονομική διάσταση του θέματος, λέγοντας πως όλοι οι Δήμοι στην Κύπρο μοιράζονται την ετήσια κρατική χορηγία ύψους 52 εκατομμυρίων ευρώ, και εξυπηρετούν το 72% του πληθυσμού. Σημείωσε ακόμη ότι οι πέντε υφιστάμενες επαρχιακές διοικήσεις στοίχισαν στο κράτος το 2011, 154 εκατομμύρια ευρώ και το 2012, 132 εκατομμύρια ευρώ, για να εξυπηρετούν το υπόλοιπο 28% του πληθυσμού.