Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Γιάννο Λαμάρη τα δύο νομοσχέδια οδηγούνται σε δύο εβδομάδες για ψήφιση στην Ολομέλεια.
 
Σε δηλώσεις του μετά την συνεδρία της Επιτροπής ο κ. Λαμάρης ανέφερε ότι πρόκειται για δύο νομοσχέδια. «Το ένα αφορά την αυτόματη εγγραφή όλων των Κυπρίων πολιτών στο Μητρώο Εκλογών μετά βέβαια από μια προειδοποίηση τρεις μήνες πριν το κλείσιμο των 18 χρόνων για κάθε εκλογική περίοδο». Εξήγησε ότι «θα παίρνει κάποιος ειδοποίηση ανάλογα με την ηλικία του και πότε κλείνει τα 18 του χρόνια με χρονικό διάστημα τρεις μήνες πριν τα κλείσει, ότι θα εγγραφεί στον εκλογικό κατάλογο».
 
Ανέφερε ότι «υπάρχει ένα πρόβλημα, ένα 10% των επιστολών που στέλνονται επιστρέφονται πίσω», λόγω του ό, τι οι διευθύνσεις δεν συνάδουν πάντοτε σε σχέση με τα αρχεία πληθυσμού. Αυτό όμως, πρόσθεσε, «θα γίνει και θα γίνει ταυτόχρονα και για τους πολίτες που ζουν σ’ ολόκληρη την Κύπρο, περιλαμβανομένων και των κατεχομένων, και κατέχουν την καινούρια ταυτότητα για σκοπούς των Ευρωεκλογών».
 
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εσωτερικών είπε ότι «διευκολύνει τη συμμετοχή τους στις Ευρωεκλογές και αίρεται μια διάκριση, που καμία ευθύνη δεν φέρει η δική μας επίσημη πλευρά, αλλά που γίνεται αισθητή με τον άλφα ή βήτα τρόπο στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στην ΕΕ για τους Τ/κ».  Αίρεται αυτή η φαινομενική διάκριση που υπήρχε με ό, τι συνεπάγεται αυτό το ζήτημα είτε θετικό, είτε αρνητικό.
 
Κληθείς να πει πως θα σταλούν οι ειδοποιήσεις, ο κ. Λαμάρης είπε ότι έχουν δοθεί κάποιοι αριθμοί από πλευράς του Υπουργείου, που βεβαίως έχουν τη δική τους δυσκολία.  Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν, είναι περίπου 100.000 Τ/κ που έχουν σήμερα την Κυπριακή Ταυτότητα. Γύρω στις 96.000, πρόσθεσε, θα έχουν δικαίωμα αυτόματης εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους. Ένα 10%, 10.324 κατ’ ακρίβεια, ανέφερε, δεν έχουν καμία διεύθυνση.