Τα παραπάνω προκύπτουν από κύκλους του ΥΠΕΚΑ, σύμφωνα με τους οποίους οι εν δυνάμει δικαιούχοι της έκπτωσης ανέρχονται συνολικά σε 2,5 εκατ. νοικοκυριά από το σύνολο των 4,5 εκατομμυρίων που καταναλώνουν ως 2.000 κιλοβατώρες το τετράμηνο.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εκεί που «χτυπά κόκκινο» η αιθαλομίχλη είναι η Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, και η Τρίπολη.
Ειδικά για τις περιοχές αυτές, το ΥΠΕΚΑ απευθύνει έκκληση στους περιφερειάρχες να δρουν προληπτικά, και κατά τις περιόδους όπου οι μετεωρολογικές συνθήκες ευνοούν την αύξηση της αιθαλομίχλης, να μην περιμένουν οι μετρήσεις να φτάσουν τα 150 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, και να ενεργοποιούν το συγκεκριμένο μέτρο από τα 100 μικρογραμμάρια.
Στο μεταξύ, σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί η ελληνική πλευρά προκειμένου η χώρα να μην καταδικαστεί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων και τους βιολογικούς καθαρισμούς. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα λειτουργούν περί τις 70 παράνομες χωματερές (ΧΑΔΑ), οι οποίες μέσα στην προσεχή διετία πρέπει να έχουν κλείσει.
Την ίδια ώρα, δεν έχει υπογραφεί ακόμη η Κοινή Υπουργική απόφαση, που προβλέπει την επιβολή ενός ειδικού τέλους για όλους τους δήμους, που εξακολουθούν να θάβουν τα απορρίμματά τους. Για το 2014, το τέλος αυτό, θα ανέρχεται σε 35 ευρώ ο τόνος και η εκτίμηση είναι ότι το συνολικό ποσό που θα κληθούν να καταβάλουν όλοι οι δήμοι που εξακολουθούν να θάβουν απορρίμματα, ανέρχεται σε 160 εκατ. ευρώ περίπου.