Το όνομα του είναι Ευάγγελος Καϊμακάμης γιατρός στο επάγγελμα και κατάφερε να προσληφθεί από την Ευρωπαϊκή Αεροδιαστημική Υπηρεσία (ESA) και να φτάσει μέχρι την Ανταρκτική, όπου έζησε στην παγωμένη Ήπειρο 12 μήνες μαζί με άλλους ερευνητές κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.
Ο πνευμονολόγος από τη Θεσσαλονίκη ήταν ο πρώτος Έλληνας που συμμετείχε στο πρωτοποριακό πρόγραμμα της ESA, στη βάση Κονκόρντια, κι επιλέχθηκε ανάμεσα σε 10.000 επιστήμονες με μεταπτυχιακό δίπλωμα εξειδίκευσης και διδακτορικό τίτλο στην ιατρική ερευνητική μεθοδολογία και τεχνολογία από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Εδώ ακριβώς αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα δεν είχε δουλειά…
Για την συγκλονιστική εμπειρία του να συμμετέχει σε ένα τόσο ερευνητικό πρόγραμμα σε ακραίες συνθήκες διαβίωσης για ένα χρόνο ο Ευάγγελος Καϊμακάμης μίλησε στο «Έθνος», λέγοντας ότι «ήταν μία φανταστική εμπειρία η ζωή στο πιο απομονωμένο μέρος του πλανήτη, η αίσθηση ότι σε απορροφά η απεραντοσύνη του χώρου… Ξέρετε, αυτό δημιουργεί ακραία συναισθήματα αγάπης ή μίσους, ακριβώς όπως και η ίδια η ήπειρος. Για μένα ήταν σαφώς μια σχέση αγάπης, μία από αυτές που είναι ικανές να αλλάξουν τη ζωή σου».
Εξηγεί ότι «στη βάση είχα την ευθύνη της αξιολόγησης των ψυχολογικών αλλά και σωματικών επιπτώσεων της απομόνωσης, της επιβίωσης σε ακραίες συνθήκες, των περιορισμένων πόρων και των συνθηκών πλήρους σκότους για τέσσερις μήνες, όσο δηλαδή διαρκεί ο βαρύς ανταρτικός χειμώνας».
Η περιπέτεια ξεκίνησε από το ταξίδι της αποστολής από την Ελλάδα με ενδιάμεσους σταθμούς μέχρι που έφτασε στον τελικό του προορισμό την Κονκόρντια με αεροσκάφος που είχε χιονοπέδιλα αντί για τροχούς. Στην Ανταρκτική έζησε μία περίοδο με συνεχή ηλιοφάνεια, την οποία διαδέχθηκε το απόλυτο σκότος με θερμοκρασίες που έφταναν τους -80 βαθμούς.
Στις 8 Νοεμβρίου ένα αεροπλάνο προσγειώθηκε στην Κονκόρντια φέρνοντας νέους ανθρώπους ανάμεσα τους ο δρ Αδριανός Γκολέμης που είναι ο αντικαταστάτης του Ευάγγελου Καϊμακάμη και θα συνεχίσει τα βιοϊατρικά πειράματα της ESA για τον επόμενο χειμώνα. «Είμαι πολύ περήφανος που ένας Έλληνας επιστήμονας κατάφερε να ακολουθήσει το όνειρό του και ήρθε στην Ανταρκτική. Ήταν επίσης πολύ ωραίο που μίλησα στη γλώσσα μου με κάποιον από κοντά!» τονίζει ο γιατρός.
Λίγο πριν φύγει από τη βάση Κονκόρντια ο Έλληνας πνευμονολόγος ύψωσε την ελληνική σημαία σε υψόμετρο 3.233 μέτρων και έστησε μία ξύλινη πινακίδα όπου αναγράφεται η απόσταση από τη Θεσσαλονίκη. «Χάρηκα πολύ, όχι γιατί είχε φτάσει η στιγμή να επιστρέψω, αλλά γιατί η ταμπέλα αυτή θα υπενθυμίζει στις μελλοντικές αποστολές τη σύντομη παραμονή μου στην Ανταρκτική και τη μικρή μου συνεισφορά στη συνολική προσπάθεια εξερεύνησής της» καταλήγει.