Σειρά ερωτημάτων σχετικά με τη λειτουργία του πανεπιστημίου Αθηνών μετά την εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας έθεσε γραπτώς στον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, ο πρύτανης του πανεπιστημίου Αθηνών Θεοδόσης Πελεγρίνης κατά τη μαραθώνια συνάντησή τους σήμερα στο υπουργείο Παδείας.
«Το πανεπιστήμιο Αθηνών διέρχεται τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του. Το μείζον ζήτημα είναι να λειτουργήσει. Περιμένω απάντηση στα ζητήματα που έθεσα» τόνισε ο κ.Πελεγρίνης σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση.
Ο πρύτανης του ΕΚΠΑ ζητησε μεταξύ άλλων να μην διωχθούν πειθαρχικά οι 172 διοικητικοί υπάλληλοι που δεν απογράφησαν. «Κανένας υπάλληλος δεν πρέπει να χάσει τη δουλειά του» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ακόμη ζήτησε να διορθωθούν τα λάθη που, όπως υποστήριξε, έχουν γίνει στις λίστες των υπαλλήλων που τίθενται σε διαθεσιμότητα. Τόνισε τέλος ότι θα θέσει όσα συζητήθηκαν με τον υπουργό στην κρίση των αρμόδιων οργάνων του πανεπιστημίου.
«Βούληση δική μου όσο και του υπουργού είναι να λειτουργήσει το πανεπιστήμιο» κατέληξε, ενώ σε σχετική ερώτηση σημείωσε πως το κλίμα δεν ήταν ποτέ κακό ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Νωρίτερα, ο κ.Αρβανιτόπουλος είχε συνάντηση με τον πρύτανη του πανεπιστημίου Ιωαννίνων Τριαντάφυλλο Αλμπάνη. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα και ολοκληρώθηκε χωρίς να γίνουν δηλώσεις εκ μέρους του πρύτανη. Η Σύγκλητος του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, πάντως, αποφάσισε να προχωρήσει σε συμβολική αναστολή του Ιδρύματος τη Δευτέρα.
Νωρίτερα σήμερα.
Τον Πρύτανη του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεοδόση Πελεγρίνη και τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Τριαντάφυλλο Αλμπάνη θα δει διαδοχικά ο υπουργός Παιδείας της χώρας.
Συνάντηση με τους πρυτάνεις του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έχει διαδοχικά ο υπουργός Παιδείας της Ελλάδας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε μια προσπάθεια να βρεθεί η «χρυσή τομή» για να ανοίξουν τα πανεπιστήμια.
Οι επαφές του υπουργού θα συνεχιστούν την ερχόμενη Τετάρτη οπότε και θα συναντηθεί με τον Πρύτανη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μυλόπουλο, με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης, Ευριπίδη Στεφάνου, και με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γιάννη Μεσσήνη.
Σήμερα ο υπουργός Παιδείας αναμένεται να συναντηθεί με τους Προέδρους των Συλλόγων των Διοικητικών Υπαλλήλων Ιδρυμάτων, που συμμετέχουν στην διαθεσιμότητα, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες διαιδρυματικής κινητικότητας και επανατοποθέτησης των περισσοτέρων σε φορείς του δημοσίου. Αναμένεται, ωστόσο, να οριστικοποιηθεί η σύνθεση των συμμετεχόντων.
Σε καλό κλίμα οι πρώτες επαφές
Οι επαφές του υπουργού Παιδείας με τους πρυτάνεις ξεκίνσηαν από την Παρασκευή κι έγιναν σε εποικοδομητικό κλίμα. Ο κ. Αρβανιτόπουλος συναντήθηκε με τους Πρυτάνεις του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του ΕΜΠ και του Πατρών.
Ο πρύτανης του ΕΜΠ κ. Σιμόπουλος τόνισε πως «συζητάμε για την επόμενη μέρα», ενώ ο πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών κ. Παναγιωτάκης σημείωσε πως «Το δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να στηριχθεί. Μετά τη διαθεσιμότητα οι δρόμοι για το πανεπιστήμιο είναι δύο: ή θα λειτουργεί ή δε θα λειτουργεί. Το δημόσιο πανεπιστήμιο ειναι υποχρεωμένο να τα βγάλει πέρα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες».
Τέλος, ο πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γάτσος, εξήρε το εποικοδομητικό κλίμα στη συνάντηση, και την αμοιβαία κατανόηση για την επόμενη μέρα.
Παραμένουν κλειστά τα πανεπιστήμια
Τα πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά με τους διοικητικούς υπαλλήλους του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου να αποφασίζουν νέα 48ωρη απεργία για τη Δευτέρα και την Τρίτη, ενώ αρνούνται να πάνε σε διάλογο με το υπουργείο Παιδείας, και διατείνονται ότι δεν μπορούν να πάνε σε διάλογο ως απολυμένοι.
Σημειώνεται ότι για τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις υπήρξε και νέα εισαγγελική παρέμβαση προκειμένου να διερευνηθεί γιατί δεν τηρούνται οι δικαστικές αποφάσεις και συνεχίζεται η απεργία των διοικητικών του ΕΚΠΑ.