Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Του Κυριάκου Πομηλορίδη 
 
Νέες καταγγελίες σε βάρος του προέδρου της Δημοκρατίας εξαπέλυσε ο κατοχικός ηγέτης Ντερβίς Έρογλου, συνεχίζοντας το παιγνίδι της επίρριψης ευθυνών. 
 
Σε συνέντευξη τους τον παράνομο Μπαϊράκ ο κος Έρογλου καταλόγισε δόλο στον πρόεδρο Αναστασιάδη ισχυριζόμενος ότι «η ελληνοκυπριακή ηγεσία προσφεύγει σε διάφορες δόλιες ενέργειες για να καθυστερήσει τη διαδικασία όπως για παράδειγμα το θέμα του κοινού ανακοινωθέντος.» 
 
Ο κ. Έρογλου κάλεσε τον πρόεδρο Αναστασιάδη να καθήσει μαζί του στο τραπέζι των συνομιλιών χωρίς προϋποθέσεις υποδεικνύοντας ότι «όλα τα κεφάλαια θα τύχουν διαπραγμάτευσης μόλις επαναρχίσουν οι συνομιλίες. 
 
Απέδωσε δε την σκλήρυνση, κατά την έκφραση του, της θέσης του κ. Αναστασιάδη στις επικείμενες εκλογές στο συγκυβερνών ΔΗΚΟ στην προσπάθεια του, όπως ισχυρίστηκε να βοηθήσει στην επανεκλογή του Μάριου Καρογιάν:
 
«Ο Αναστασιάδης θέλει να επανεκλεγεί ο νυν πρόεδρος του ΔΗΚΟ γιαυτό και δεν θέλει να βρεθεί κατηγορούμενος για ευκαμψία στο τραπέζι των συνομιλιών. Αυτού του είδους παιχνίδια παίζουν. Οι συνεχιζόμενες τακτικές καθυστέρησης μας οδηγούν στο να αμφισβητήσουμε την ειλικρίνεια του κ. Αναστασιάδη.» 
 
Ισχυρίστηκε ακόμα ότι ο πρόεδρος Αναστασιάδης, μέσω της πρόταξης της πρότασης του για επιστροφή της Αμμοχώστου, επιχειρεί να επανακτήσει την τρωθείσα, λόγω της οικονομικής κρίσης, δημοτικότητα του και απέδωσε τη συνεχιζόμενη δυστοκία στον προγραμματισμό των επισκέψεων των διαπραγματευτών των δύο κοινοτήτων, σε Αθήνα και Άγκυρα, στην υπαναχώρηση της Ελλάδας. 
 
Απαντώντας σε άλλη ερώτηση σχετικά με τις επισκέψεις των Ειδικών Αντιπροσώπων στην Άγκυρα και την Αθήνα, που δεν υλοποιήθηκαν, ο κ. Έρογλου δήλωσε ότι η πρόταση αυτή αρχικά είχε έλθει από την Ελλάδα και από την Ελληνοκυπριακή πλευρά. 
 
"Φαίνεται ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός δεν βλέπει με καλό μάτι αυτό το θέμα και καθυστερεί τις επισκέψεις. Η επίσκεψη του Ειδικού Αντιπροσώπου μου θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες χώρες", είπε ο κ. Έρογλου.
 
Οι εξελίξεις στο κυπριακό, βρέθηκαν χθες το βράδυ στο επίκεντρο και της συνάντησης του Γενικού Γραμματέα του ΑΚΕΛ Αντρου Κυπριανού, με την επικεφαλής του γραφείου Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, του Βοηθού Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, κυρία Elizabeth Spehar, στη Νέα Υόρκη. 
 
Με τον κ. Κυπριανού να ξεκαθαρίζει πως «τα όποια προβλήματα σε σχέση με την έκδοση του κοινού ανακοινωθέντος προκύπτουν από τη στάση της τουρκικής πλευράς η οποία από τη μια πλευρά δεν ξεκαθαρίζει τί θέλει ως πλαίσιο λύσης του κυπριακού και από την άλλη προσπαθεί να εισαγάγει σε αυτό, νέες παραμέτρους. 
 
Τον Γενικό Γραμματέα συνοδεύει στις επαφές του το Μέλος της ΚΕ ΑΚΕΛ και επικεφαλής του Γραφείου Κυπριακού, Τουμάζος Τσιελεπής.
 
 
Οχυρώνονται πίσω από το προσχέδιο Ντάουνερ οι Τ/κ
 
Μπορεί ο κατοχικός ηγέτης να επιχειρεί να χρεώσει στην ελληνοκυπριακή πλευρά το αδιέξοδο σε σχέση με το κοινό ανακοινωθέν, η αλήθεια όμως είναι ότι τα τελευταία εικοσιτετράωρα, μετά την αποχώρηση του Αλεξάντερ Ντάουνερ, η πλευρά που κωλυσιεργεί είναι η τουρκική. 
 
Όπως πληροφορείται ο ΑΝΤ1, ενώ ο κ. Αντρέας Μαυρογιάννης έχει δώσει από τη Δευτέρα στα Ηνωμένα Έθνη νέα αντιπρόταση εκ μέρους της Λευκωσίας για το κοινό ανακοινωθέν, η Τουρκική πλευρά και συγκεκριμένα ο διαπραγματευτής Οσμάν Ερτούγ, δεν έχει ακόμη απαντήσει. 
 
Αυτό τουλάχιστον διαμήνυσε στον Διαπραγματευτή της Ε/Κ πλευράς η ειδική Αντιπρόσωπος του Γενικού Γραμματέα στη Κύπρο Λίζα Μπατερχάιμ. 
 
Στην πρόταση που κατέθεσε ο κος Μαυρογιάννης αν και υπάρχει εμμονή στην μία και μόνη Κυριαρχία, διεθνή προσωπικότητα και Ιθαγένεια, προτείνεται μία πιο χαλαρή διατύπωση στα θέματα του κατάλοιπου εξουσίας, κατά τρόπο όμως που να μην επιτρέπει τις όποιες «εποικοδομητικές ασάφειες» τόσο στο θέμα του «κατάλοιπου εξουσίας» όσο στο θέμα της εσωτερικής Ιθαγένειας στα οποία επιμένει φορτικά η τουρκική πλευρά. Η οποία, όπως προκύπτει και από τα όσα δήλωσε το απόγευμα σε ξένους δημοσιογράφους ο Ντερβίς Έρογλου, φαίνεται πλέον να οχυρώνεται πίσω από το ετεροβαρές προσχέδιο που κατέθεσε ο Αλεξάντερ Ντάουνερ, και το οποίο απέρριψε ως απαράδεχτο η Ελληνική πλευρά. 
 
Στο μεταξύ η Κομισιόν επιστρατεύει μασημένα λόγια και αποφεύγει να σχολιάσει ή να επικρίνει τις δηλώσεις Ερντογάν.
 
 
//www.youtube.com/watch?v=aCjuRljfsP4
 
 
 
 
 
 

 Νωρίτερα σήμερα.

Το μήνυμα ότι οι διαπραγματεύσεις έχουν «κολλήσει» στην ετοιμασία του κοινού ανακοινωθέντος, έστειλε ο Τ/κ ηγέτης, Ντερβίς Έρογλου μιλώντας σε Τούρκους και ξένους δημοσιογράφους που βρίσκονται στα κατεχόμενα για την επέτειο της ανακήρυξης του ψευδοκράτους.

Όπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα, ο κ. Έρογλου ανέφερε ότι εδώ και δύο μήνες συζητείται το έγγραφο για την προετοιμασία του κοινού ανακοινωθέντος, προσθέτοντας ότι πρώτη φορά βρέθηκε ενώπιον προϋπόθεσης για την έναρξη των διαπραγματεύσεων. «Πρώτα ήθελαν τα Βαρώσια. Αυτό που είπαμε εμείς είναι ότι εφόσον παρακαθίσουμε στο τραπέζι των συνομιλιών, ένα από τα θέματα που συζητήσουμε είναι το περιουσιακό και το εδαφικό. Αλλά μετά από αυτό προέκυψε μια άλλη προϋπόθεση. Να κάνουμε κοινό ανακοινωθέν. Παρά το ότι λέχθηκε πως αυτό δεν χρειάζεται, δεχθήκαμε το κείμενο που ετοίμασε ο Ειδικός Σύμβουλος του ΓΓ για την Κύπρο Αλεξάντερ Ντάουνερ. Αυτή που το απέρριψε ήταν η ε/κ πλευρά και εδώ και δύο μήνες συζητούμε αυτό το έγγραφο».

 
Ο κ. Έρογλου πρόσθεσε ότι ανέφερε σε επιστολή του στον Πρόεδρο Αναστασιάδη μετά την εκλογή του, πως το Κυπριακό δεν μπορεί να μείνει άλυτο άλλα 10 χρόνια. «Είπα ότι πρέπει να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις το συντομότερο. Η απάντηση ήταν ότι θα συναντηθούμε μετά την επίλυση των οικονομικών προβλημάτων».
 
Γνωρίζει, συνέχισε, πως για να ξεπεράσει τα οικονομικά προβλήματα και να πάρει τα απαραίτητα μέτρα, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης χρειάζεται χρόνο και γι’ αυτό πρότειναν την έναρξη των συνομιλιών το Σεπτέμβριο, αλλά, όπως είναι φανερό, ακόμη δεν μπόρεσαν να παρακαθίσουν στο τραπέζι, συμπλήρωσε.
 
Προστίθεται ότι ο Τ/κ ηγέτης αναφέρθηκε στο ιστορικό του Κυπριακού και στη συνέχεια απάντησε σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων.
 
Εξάλλου μιλώντας σε Βουλευτές ξένων χωρών που βρίσκονται στα κατεχόμενα για την επέτειο ανακήρυξης του ψευδοκράτους επίσης, ο Ντερβίς Ερογλου δήλωσε ότι αναμένουν την ε/κ ηγεσία να έρθει στο τραπέζι και να ανοίξει ο δρόμος για διαπραγματεύσεις, υποστηρίζοντας ότι οι Τ/κ έχουν το «κράτος» τους στο «βορρά», αλλά είναι πάντοτε έτοιμοι για μια συμφωνία, αλλά οι Ε/κ συνεχίζουν την άκαμπτη στάση τους.