Ο απολογισμός αυτός επιβεβαιώθηκε από τον Αλμουσταφά Αλχασέν, υπεύθυνο της μη κυβερνητικής οργάνωσης Aghir In'man (ανθρώπινη ασπίδα στην γλώσσα τουαρέγκ) ο οποίος μετέβη εκεί για να μετάσχει στις έρευνες για τον εντοπισμό των σορών των άτυχων μεταναστών.
"Τα πτώματα βρισκόντουσαν σε αποσύνθεση. Ηταν τρομερό. Τα βρήκαμε σε διάφορα μέρη, σε μια ακτίνα 20 χιλιομέτρων, και σε μικρές ομάδες: συχνά κάτω από δέντρα ή στον ήλιο. Μερικές φορές μια μητέρα με τα παιδιά της, ενώ άλλες παιδιά μόνα τους", διηγήθηκε.
Τη Δευτέρα οι τοπικές αρχές είχαν ανακοινώσει ότι τουλάχιστον 35 μετανάστες από τον Νίγηρα που κατευθύνονταν στην Αλγερία, οι περισσότεροι γυναίκες και παιδιά, πέθαναν από τη δίψα στην έρημο του Νίγηρα, εγκαταλειμμένοι από τους ανθρώπους που είχαν αναλάβει να τους μεταφέρουν. Σύμφωνα με την πηγή της ασφάλειας, 21 άνθρωποι επέζησαν, μεταξύ των οποίων "ένας άνδρας που περπάτησε 83 χιλιόμετρα για να φτάσει στο Αρλίτ", στον βόρειο Νίγηρα, και "μια γυναίκα που μεταφέρθηκε στο Αρλίτ από έναν οδηγό αυτοκινήτου που πέρασε από μπροστά της στην έρημο". Δεκαεννέα άλλοι μετανάστες μεταφέρθηκαν στην Ταμανρασέτ, στην νότια Αλγερία, η οποία ήταν και ο αρχικός τελικός τους προορισμός, προτού επαναπατριστούν στον Νίγηρα, πρόσθεσε η ίδια πηγή.