Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, αναφερόμενος στη συνάντηση που είχε με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά το πρωί, σημείωσε τη σύμπτωση θέσεων που υπήρξε και τη σημασία της στήριξης της Ελλάδας.
Όπως είπε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, ενόψει και της επανέναρξης των διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό, αναφέρθηκε και στις προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί αυτός ο διάλογος, λέγοντας ότι πρέπει να υπάρξει μία «νέα δυναμική» καθώς και η «εμπλοκή της Τουρκίας ως της χώρας που εισέβαλε και κατέκτησε το βόρειο τμήμα της Κύπρου».
Τόνισε ότι πρέπει να γίνουν κινήσεις «ουσιαστικής σημασίας» που να δημιουργήσουν εμπιστοσύνη τόσο στους Ε/κ έναντι της Τουρκίας ότι εννοεί αυτά που λέει, αλλά και ως προς την αποτελεσματικότητα του διαλόγου.
Αναφερόμενος στο ρόλο της ΕΕ, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είπε ότι θα πρέπει να είναι παρούσα, δεδομένου ότι η Κύπρος είναι κράτος – μέλος της Ευρώπης και δεν μπορεί ένα κράτος ή μία μετεξέλιξη ενός ευρωπαϊκού κράτους από ενιαίο σε ομόσπονδο «να υστερεί σε λειτουργικότητα, ή αποδοτικότητα των υπολοίπων».
Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης χαρακτήρισε τη σημερινή του συνάντηση με τον κ. Σαμαρά «καθοριστικής σημασίας» για τη χάραξη μίας κοινής πολιτικής η οποία θα πρέπει να υπηρετηθεί με συνέπεια, ενώ πρόσθεσε ότι «θα πρέπει να μας κατανοήσουν και οι φίλοι, όσοι ενδιαφέρονται για την αποκατάσταση της ειρήνης στην περιοχή, ότι δεν μπορούμε να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος, δηλαδή έναν άγονο διάλογο ο οποίος διεξάγεται στην ουσία για να αποδίδονται ευθύνες από τους μεν στους δε», σημειώνοντας ότι «όσοι λένε ότι θέλουν ειρήνη θα πρέπει να συμβάλλουν στη διαδικασία της νέας δυναμικής».
Σε αυτό το πλαίσιο ο Πρόεδρος Αναστασιάδης χαρακτήρισε την παρουσία της ΕΕ, «ως συμπληρωματική, υποβοηθητική» στο ρόλο του ΓΓ του ΟΗΕ «μεγίστης σημασίας».
Τέλος ο Πρόεδρος Αναστασιάδης αναφέρθηκε ιδιαίτερα και στη σημασία των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, και ειδικά στην επιστροφή της Αμμοχώστου, καθώς όπως είπε «θα δώσουν μία πραγματικά νέα δυναμική και θα φέρουν ξανά το ενδιαφέρον των κατοίκων Ε/κ και Τ/κ ότι υπάρχει ελπίδα επίλυσης του κυπριακού προβλήματος».
Ο Πρόεδρος Παπούλιας από την πλευρά του εξέφρασε την ικανοποίηση του για την σύμπτωση απόψεων η οποία υπήρξε, λέγοντας ότι η επανάληψη της διατύπωσης για συστράτευση «είναι ένα μήνυμα προς τα έξω», ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα «συμπαρίσταται, συστρατεύεται και είναι ομόφωνη η απόφαση του ελληνικού λαού να προσπαθήσει για την εξεύρεση μίας δίκαιης λύσης» στο Κυπριακό.
Ο Πρόεδρος Παπούλιας εξέφρασε ακόμα την ελπίδα στο πλαίσιο της νέας δυναμικής «να είναι σοβαρή η στάση της Τουρκίας», γιατί όπως είπε τα πάντα μέχρι τώρα έδειξαν ότι η Τουρκία δεν ήθελε μία λύση δίκαιη και σταθερή.
Όπως επεσήμανε, η Κύπρος είναι μέλος της ΕΕ και η Ευρώπη πρέπει επίσης να στρατευθεί για την εξεύρεση μίας λύσης, η οποία δεν μπορεί να έρθει εξ ουρανού.