Του Χρίστου Χαραλάμπους
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις με τη Χρυσή Αυγή στην Ελλάδα και την πιθανότητα καταγραφής παρόμοιων φαινομένων και στην Κύπρο ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού Αβέρωφ Νεοφύτου υπήρξε απόλυτος και κατηγορηματικός εκφράζοντας τη θέση ότι ακραία φαινόμενα, πρέπει να τυγχάνουν της μετωπικής αντίδρασης του συνόλου της κοινωνίας.
Στο μεταξύ ιστορικής σημασίας χαρακτήρισε τις επαφές του Προέδρου Αναστασιάδη στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ζήτησε αξιοποίηση και όχι εφησυχασμό: "Θα πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι, να μην δημιουργούμε υψηλές προσδοκίες, αλλά από την άλλη δεν θα πρέπει να μηδενίζουμε τα πάντα. Να είμαστε ρεαλιστές και αντικειμενικοί".
Σε ό,τι δε αφορά τις φωνές αντίδρασης για τη συμφωνία διαγώνιων επαφών των διαπραγματευτών των δύο κοινοτήτων με Ελλάδα και Τουρκία, υπέδειξε ότι αν όλοι εννοούν ότι το κλειδί της λύσης το κρατά η Άγκυρα θα πρέπει να χαιρετίσουν αυτή την εξέλιξη.
Σε ότι αφορά την προαναγγελθείσα από τον ίδιο πρωτοβουλία για μείωση του φόρου ακίνητης ιδιοκτησίας τον ερχόμενο Δεκέμβριο ο κύριος Νεοφύτου έκανε αναδρομή σε λάθη τα οποία οδήγησαν στην αύξηση των απαιτούμενων εσόδων. Επιμέρισε ευθύνες σε κυβέρνηση και τα κόμματα και δήλωσε αποφασισμένος να προχωρήσει:
"Αν αναλάβει η κυβέρνηση πρωτοβουλία θα την στηρίξουμε. Αν όχι θα πάρουμε εμείς την πρωτοβουλία αλλά με σοβαρότητα. Για να μειώσουμε το φόρο θα πρέπει για όσο ποσό το μειώσουμε να μειώσουμε αντίστοιχα και τις δαπάνες. Έτσι είναι μια σοβαρή προσέγγιση μιας χώρας σε πρόγραμμα".
Ερωτήθηκε και για το θέμα του φυσικού αερίου με αφορμή τις πληροφορίες ότι το κοίτασμα Αφροδίτη είναι μικρότερο του αναμενομένου. Καμία ανησυχία δεν πρέπει να προκαλεί είπε καλώντας τους αρμοδίους να προχωρήσουν τάχιστα με τους σχεδιασμούς και την ανέγερση των απαραίτητων υποδομών.
Τέλος σε ότι αφορά τα διερευνώμενα οικονομικά σκάνδαλα ο κύριος Νεοφύτου αποκάλυψε ότι πρόθεση του Δημοκρατικού Συναγερμού είναι να προωθήσει τέτοιες νομοθετικές πρωτοβουλίες ώστε να είναι δυνατή η επιστροφή των χρημάτων που κλάπηκαν:
"Είναι αρκετό επειδή κάποιος θα πάει φυλακή; Δεν είμαι νομικός αλλά πολιτικά ένα θα πω. Αν υπάρχει αδυναμία εμείς θα αναλάβουμε πρωτοβουλία για επιστροφή των «κλεψιμιών». Δεν είναι αρκετό κάποιος να πάει φυλακή. Πρέπει να επιστρέψει τα χρήματα γιατί δεν του ανήκαν".
Και εξέφρασε πλήρη εμπιστοσύνη στους θεσμούς και τη δικαιοσύνη ότι θα φέρουν σε πέρας το δύσκολο έργο τους.
Νωρίτερα σήμερα.
Σταθμό στην ιστορία του τόπου, χαρακτήρισε ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου, τις επαφές, σε ανώτατο επίπεδο, που είχε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης στις ΗΠΑ.
Σε δηλώσεις του στα κεντρικά γραφεία του ΔΗΣΥ, ο Πρόεδρος του κόμματος έκαμε λόγο για σημαντική αναβάθμιση και αναθέρμανση των σχέσεων Κύπρου – ΗΠΑ, προσθέτοντας ότι με τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης «η δική μας πλευρά βγαίνει από θέση άμυνας και θέτει συγκεκριμένες προτάσεις ενώπιον της διεθνούς κοινότητας».
//www.youtube.com/watch?v=j9h9s7t--JE
Το γεγονός, σημείωσε, ότι οι επαφές του Προέδρου της Δημοκρατίας με την αμερικάνικη Κυβέρνηση έγιναν στο ανώτατο επίπεδο αποτελεί σταθμό στην ιστορία του τόπου
Ο κ. Νεοφύτου ανέφερε ότι θα πρέπει «να σημειωθεί και να αξιοποιηθεί η θέση της αμερικάνικης κυβέρνησης, έτσι όπως εκφράστηκε από τον δεύτερο τη τάξει πολιτειακό αξιωματούχο των ΗΠΑ, Αντιπρόεδρο Μπάιντεν ότι η Κύπρος είναι πυλώνας και σημείο σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».
«Εμείς θα στηρίξουμε αυτές τις πρωτοβουλίες, αυτή την αναβάθμιση των σχέσεων», είπε, ξεκαθαρίζοντας, παράλληλα, ότι «αυτό δεν μας παρεμποδίζει στο να διατηρούμε τις εξίσου καλές σχέσεις μας με τις άλλες χέρες – μέλη του ΣΑ του ΟΗΕ».
Κληθείς να σχολιάσει το ότι ο Πρόεδρος Αναστασιάδης κράτησε χαμηλούς τόνους ως προς τη στήριξη που έτυχαν οι πρωτοβουλίες της ε/κ πλευράς στο Κυπριακό, είπε ότι «θα πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι, να μην δημιουργούμε υψηλές προσδοκίες, αλλά από την άλλη δεν θα πρέπει να μηδενίζουμε τα πάντα. Να είμαστε ρεαλιστές και αντικειμενικοί».
Κληθείς να σχολιάσει τις φωνές που ακούγονται στο εσωτερικό περί τετραμερή διάσκεψη και επικίνδυνων εκτροπών και διολισθήσεων στο Κυπριακό με αφορμή τη συμφωνία για χωριστές συναντήσεις του Ε/κ και Τ/κ διαπραγματευτή με την τουρκική και την ελληνική κυβέρνηση, ο κ. Νεοφύτου εξέφρασε καταρχήν το σεβασμό του προς τις απόψεις των άλλων κομμάτων, προσθέτοντας ότι « εδώ και μερικές δεκαετίες όλοι συμφωνούσαμε -και δημόσια διακηρύτταμε -ότι το κλειδί της λύσης του Κυπριακού βρίσκεται στην Άγκυρα».
«Αν και σήμερα έχουμε αυτή την άποψη, θεωρώ πως όλοι έπρεπε να χαιρετίσουμε τη συμφωνία να μπορεί ο Ε/κ διαπραγματευτής να μιλά με τη χώρα όπου βρίσκεται το κλειδί της λύσης του Κυπριακού, με την κατοχική Τουρκία», κατέληξε.