Του Γιάννη Σελινόπουλου
Αποκαλυπτικός για τη στάση και την τακτική της ελληνοκυπριακής πλευράς στις επερχόμενες διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό ήταν ο Διαπραγματευτής Ανδρέας Μαυρογιάννης, στην πρώτη τηλεοπτική συνέντευξη μετά το διορισμό του.
Μιλώντας στον Κυριάκο Πομηλορίδη στο πλαίσιο της εκπομπής Μέρα Μεσημέρι, είπε ότι από την αρχή πρέπει όλα τα θέματα να είναι στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, και ότι το πάρε-δώσε πρέπει να αρχίσει αμέσως, ενώ ξεκαθάρισε ότι το έγγραφο συγκλίσεων-αποκλίσεων που ετοίμασαν ο Αλεξάντερ Ντάουνερ και τα Ηνωμένα Εθνη, δεν θα βρίσκεται σε καμία περίπτωση στο τραπέζι.
Ο Ανδρέας Μαυρογιάννης τόνισε, επίσης, ότι μαζί με τις διαπραγματεύσεις θα πρέπει να βρίσκονται σε εξέλιξη και παράλληλες διαδικασίες, όπως η συζήτηση της πρότασης για την επιστροφή της Αμμοχώστου, συζήτηση που, όπως είπε, μπορεί να γίνει μόνο με την Τουρκία απευθείας.
Και αυτό δεν είναι το μόνο θέμα, είπε, σημειώνοντας ότι η πρόθεση είναι ο ίδιος ο διαπραγματευτής της ελληνοκυπριακής πλευράς να μπορεί να μεταβεί στην Αγκυρα για συζήτηση των θεμάτων απευθείας με την τουρκική κυβέρνηση.
Αναφερόμενος στο ρόλο της Ευρωπαϊκής Ενωσης στη διαπραγματευτική διαδικασία, ο κύριος Μαυρογιάννης είπε ότι αυτό δεν είναι θέμα για το οποίο θα ζητηθεί η γνώμη της Τουρκίας, αφού ούτως ή άλλως η ίδια η Κύπρος είναι πλέον Ευρωπαϊκή Ενωση και ως εκ τούτου είναι στο τραπέζι λόγω αρμοδιότητας και κεκτημένου.
Αυτό το οποίο θα επιδιωχθεί, είπε, είναι να αποκτήσει πιο συγκεκριμένη μορφή αυτή η εμπλοκή και παρουσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.