Του Χρίστου Χαραλάμπους
Την απόφαση του Γενικού Εισαγγελέα Πέτρου Κληρίδη, ο οποίος έχει πλέον το λόγο για το θέμα που προέκυψε με τον τέως Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την Ερευνητική Επιτροπή για την Οικονομία, αναμένει ο Δημοκρατικός Συναγερμός. Το κόμμα εμμένει στην ανάγκη απόδειξης στην πράξη της ισονομίας.
Ο Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του κόμματος Χρίστος Τριανταφυλλίδης ανέδειξε την περιφρόνηση θεσμών από τον τέως Πρόεδρο Δημήτρη Χριστόφια: "Η υποχρέωση σεβασμού των Νόμων, είναι ακόμα μεγαλύτερη για τον κ. Χριστόφια λόγω του πολιτειακού αξιώματος το οποίο κατείχε. Εναπόκειται τώρα σε έναν άλλο θεσμό, αυτόν του Γενικού Εισαγγελέα να εφαρμόσει αυτή την ισοτιμία όλων των πολιτών έναντι του Νόμου, αφού το θέμα έχει παραπεμφθεί ενώπιον του από την Ερευνητική Επιτροπή".
Ομοίως και το Δημοκρατικό Κόμμα. Το μέλος του Εκτελεστικού Γραφείου Κίκης Θεοδότου κατηγόρησε τον κύριο Χριστόφια ότι επιτείνει την απαξίωση των θεσμών: "Συνιστά απαράδεκτη πράξη ασέβειας και ανυπακοής προς τις θεσμικές και συνταγματικές λειτουργίες μιας ευνομούμενης πολιτείας. Είναι προφανές ότι ο κ. Χριστόφιας και το ΑΚΕΛ παίζουν ένα επικίνδυνο παιχνίδι κομματικής και μικροπολιτικής τακτικής".
Στον Γενικό Εισαγγελέα έχει στραμμένη την προσοχή του και το ΕΥΡΩΚΟ, όπως δήλωσε ο Εκπρόσωπος του κόμματος, Μιχάλης Γιωργάλλας: "Η επαλήθευση της ισονομίας και της ισοπολιτείας είναι πλέον στα χέρια του Γενικού Εισαγγελέα. Ο κύριος Κληρίδης στην περίπτωση του κυρίου Χριστόφια πρέπει να εφαρμόσει τους νόμους γιατί μόνο έτσι θα πειστούν οι πολίτες ότι κανένας πολίτης ή πολιτικός δεν μπορεί να είναι υπεράνω των νόμων και του συντάγματος. Η περίοδος της ατιμωρησίας πρέπει να τελειώσει".
Λύπη για τα γεγονότα, αλλά και εμπιστοσύνη προς το θεσμό του Γενικού Εισαγγελέα για τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει, εξέφρασε η εκπρόσωπος τύπου των Οικολόγων Ελένη Χρυσοστόμου: "Αναμένουμε από τον Γενικό Εισαγγελέα να πράξει ότι είναι απαραίτητο και αρμόζει στο αξίωμα του. Δεν χωρεί άλλες παραβλέψεις και πρέπει κάποιοι πολιτικοί επιτέλους να καταλάβουν ότι δεν υπάρχουν ιερές αγελάδες σε αυτή τη χώρα'.
Τη συμπεριφορά του Δημήτρη Χριστόφια σχολίασε με γραπτή δήλωση του και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής Νικόλας Παπαδόπουλος, εναντίον του οποίου στράφηκε χθες ονομαστικά ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Η στάση του, αναφέρει ο κύριος Παπαδόπουλος, ήταν ανάλογη της πενταετούς διακυβέρνησης του, δηλαδή ήταν περιφρονητική για τους θεσμούς, διακρίθηκε από εμμονή επίρριψης ευθυνών σε άλλους, δεν απάντησε σε κανένα θέμα και απογοήτευσε ολόκληρο τον κυπριακό λαό
Νωρίτερα σήμερα.
Συνέχεια στις αντιδράσεις για την επεισοδιακή παρουσία του τέως προέδρου της Δημοκρατίας ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής για την οικονομία.
ΔΗΣΥ: Επιβάλλεται σεβασμός στους νόμους και θεσμούς από όλους, ιδιαίτερα από έναν τέως ΠτΔ
Ο Νομικός Σύμβουλος του ΔΗΣΥ Κρις Τριανταφυλλίδης τόνισε ότι όλοι, ανεξάρτητα ποιοι είναι, επιβάλλεται να δείχνουν σεβασμό στους θεσμούς και όλοι να είναι ίσοι απέναντι στο Νόμο.
Ο σεβασμός προς τους θεσμούς είπε ο κ. Τριανταφυλλίδης, επιβάλλεται να επιδεικνύεται ακόμα περισσότερο από κάποιον, ο οποίος διετέλεσε μέχρι και πριν λίγους μήνες Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Επίσης, πρόσθεσε, η υποχρέωση σεβασμού των Νόμων, είναι ακόμα μεγαλύτερη για τον κ. Χριστόφια λόγω του πολιτειακού αξιώματος το οποίο κατείχε.
«Εναπόκειται τώρα σε έναν άλλο θεσμό, αυτόν του Γενικού Εισαγγελέα να εφαρμόσει αυτή την ισοτιμία όλων των πολιτών έναντι του Νόμου, αφού το θέμα έχει παραπεμφθεί ενώπιον του από την Ερευνητική Επιτροπή», πρόσθεσε.
Τέλος, όσον αφορά την Ερευνητική Επιτροπή, ο κ. Τριανταφυλλίδης είπε ότι η θέση του ΔΗΣΥ είναι πως θα πρέπει η Επιτροπή να αφεθεί να ολοκληρώσει το έργο της και στη συνέχεια, τόσο το έργο της Ερευνητικής Επιτροπής αλλά και όλα τα πεπραγμένα όλων όσοι εμπλέκονται σε αυτό το ζήτημα της οικονομίας θα κριθούν εκ του αποτελέσματος.
ΔΗΚΟ: Απαράδεκτη πράξη ασέβειας προς τους θεσμούς
Το μέλος του Εκτελεστικού Γραφείου του Δημοκρατικού Κόμματος κ.Κίκης Θεοδότου δηλώσε ότι η χθεσινή στάση και συμπεριφορά του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Χριστόφια ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής για την οικονομία εντείνουν την γενικότερη απαξιωτική στάση της κοινωνίας έναντι των θεσμών και των οργάνων της πολιτείας και της πολιτικής.
Το ζήτημα το οποίο έχει προκύψει από την άρνηση του τέως Πρόεδρου να ανταποκριθεί στις διαδικασίες της διερευνητικής Επιτροπής, συνιστά απαράδεκτη πράξη ασέβειας και ανυπακοής προς τις θεσμικές και συνταγματικές λειτουργίες μιας ευνομούμενης πολιτείας, είπε ο κ. Θεοδότου.
Είναι προφανές, συνέχισε ο κ. Θεοδότου, ότι ο κ. Χριστόφιας και το ΑΚΕΛ παίζουν ένα επικίνδυνο παιχνίδι κομματικής και μικροπολιτικής τακτικής. Η προσπάθεια, προσθεσε, που καταβάλλουν συνεχώς να πολιτικοποιούν όλα τα ζητήματα, να παρουσιάζονται ως οι δικαιομενοι αμφισβητώντας συνεχώς το κύρος και την αντικειμενικότητα των θεσμών δεν οδηγεί πουθενά. Το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να συμβάλουν στην περαιτέρω απαξίωση των πολιτών προς το πολιτικό μας σύστημα, κατέληξε.
Από την πλευρά του ο βουληευτής του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος, σε γραπτή του δήλωση αναφέρει ότι η χτεσινή εμφάνιση του κ. Χριστόφια στη Διερευνητική Επιτροπή για την Οικονομία, ήταν ανάλογη και αντάξια της πενταετούς διακυβέρνησής του.
Δηλαδή, αναφέρει ο κ. Παπαδόπουλος, υπήρξε περιφρονητική για τους θεσμούς, χαρακτηρίστηκε από άγνοια της κατάστασης της χώρας, διακρίθηκε για την εμμονή επίρριψης ευθυνών σε όλους τους άλλους, απευθυνόταν μόνο στα κομματικά στελέχη του ΑΚΕΛ,
δεν έδωσε απάντηση σε οποιοδήποτε θέμα και απογοήτευσε ολόκληρο τον κυπριακό λαό.
Οικολόγοι: Κακόγουστη θεατρική παράσταση ή εσκεμμένη υπόσκαψη της Διερευνητικής Επιτροπής
Για κακόκουστη παράσταση έκανε λόγο η εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Ελένη Χρυσοστόμου, η οποία δήλωσε πως από τα δεδομένα φαίνεται ότι είναι μια καλοστημένη προσπάθεια από το ΑΚΕΛ, αμφισβήτησης της επιτροπής και του πορίσματός της.
Τα σκάνδαλα και οι κακοί χειρισμοί της διακυβέρνησης ΑΚΕΛ- Χριστόφια των οποίων βιώνουμε καθημερινά τις επιπτώσεις, φαίνεται να άρχισαν να βγαίνουν στην επιφάνεια. Μήπως αυτό προσπάθησαν να σταματήσουν, διερωτήθηκε η κα. Χρυσοστόμου.
Ο ίδιος ο κ. Χριστόφιας, συνέχισε, ο οποίος ως πρώην Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας έπρεπε πρώτος, να διαφυλάξει ως κόρη οφθαλμού τις διαδικασίες και τους θεσμούς, για ακόμα μια φορά αθετεί τους όρκους που έδωσε.
Το Κίνημα Οικολόγων σημείωσε, αναμένει από το Γενικό Εισαγγελέα να πράξει ότι είναι απαραίτητο και αρμόζει στο αξίωμα του, αφού όπως είπε δεν χωρεί άλλες παραβλέψεις και πρέπει κάποιοι πολιτικοί επιτέλους να καταλάβουν ότι δεν υπάρχουν ιερές αγελάδες σε αυτή τη χώρα.