Την κορδέλα των εγκαινίων έκοψαν οι κ.κ. Τσελίκ και Γεροντόπουλος, ύστερα από πρόσκληση του Τούρκου υπουργού προς τον Έλληνα υφυπουργό Εξωτερικών κι ακολούθησε η ξενάγηση στην οικία - μουσείο, εντός της οποίας φιλοξενούνται φωτογραφικά ντοκουμέντα, εικόνες, δημοσιεύματα, ιστορικά έγγραφα και βιβλία για τη ζωή και το έργο του Κεμάλ Ατατούρκ. Σε περίοπτη θέση βρίσκεται άγαλμά του, που φιλοτέχνησε ο γλύπτης Μουράτ Ντασκίν.
Ο Τούρκος υπουργός επεσήμανε ότι οι σχέσεις των δύο χωρών, από το 1999 και μετά, συνεχώς βελτιώνονται, τονίζοντας: "Εμείς βλέπουμε τις δύο χώρες ως φίλες χώρες. Επίσης, βλέπουμε και τις μειονότητες που υπάρχουν στις δύο χώρες ως γέφυρες φιλίας μεταξύ των δύο λαών".
"Εμείς, οι Έλληνες σεβόμαστε τη φιλία και τη συνεργασία των βαλκανικών λαών. Τα σημερινά εγκαίνια το αποδεικνύουν" υπογράμμισε από την πλευρά του ο υφυπουργός Εξωτερικών Ακης Γεροντόπουλος.