Του Μάριου Αδάμου
Σε εξαιρετικά επικίνδυνη εκτυλίσσεται για τους χριστιανούς η κατάσταση στην Αίγυπτο. Χαρακτηριστικό είναι ότι αξιωματούχοι του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, δέχθηκαν συστάσεις να παραμείνουν στην Αθήνα και μην επιστρέψουν στην χώρα έως ότου εξομαλυνθεί η κατάσταση.
Πληροφορίες κάνουν λόγο για έξαρση της βίας από τους Αδελφούς Μουσουλμάνους σε βάρος των Χριστιανών σε Κάιρο και Αλεξάνδρεια. Το υπουργείο εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας, παρακολουθεί στενά την κατάσταση και βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους Κύπριους παραθεριστές που βρίσκονται στην πλειοψηφία τους στο Σαρμ Ελ Σέιχ και το Πορτ Σαίντ.
Μέχρι στιγμής κανένας από τους περίπου πενήντα συμπατριώτες μας δεν εξέφρασε την θέληση να επιστρέψει πίσω. Ωστόσο λειτουργοί του Υπουργείου απευθύνουν έκκληση, στους Κύπριους που βρίσκονται στην χώρα να μην απομακρύνονται από τους χώρους όπου φιλοξενούνται και να αποφεύγουν τις περιοχές όπου γίνονται μαζικές συγκεντρώσεις.
Σχέδιο απομάκρυνση των υπηκόνων της έχει εκπονήσει και η Ελλάδα, ενώ όπως διαβεβαιώνει ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας του Καΐρου, Χρήστος Κάβαλης , όλοι οι ομογενείς της Αιγύπτου, είναι καλά και κανένα από τα κοινοτικά κτίρια δεν έχει υποστεί ζημιές.
Ωστόσο δημοσίευμα του CBN news φέρει ελληνική εκκλησία στην περιοχή του Σουέζ να έχει πυρποληθεί από εξαγριωμένους υποστηρικτές του καθεστώτος Μόρσι. Επίσης αραβόφωνα blogs των κοπτών μεταδίδουν ότι τουλάχιστον 40 ιδρύματα τους χτυπήθηκαν και 17 εκκλησίες πυρπολήθηκαν τις τελευταίες ημέρες, από οπαδούς του ανατραπέντα προέδρου.