Με τις οικογένειές τους έξω από το κτίριο της Βουλής των Αντιπροσώπων θα θέσουν τα αιτήματά τους οι επαγγελματίες ψαράδες, την Πέμπτη 20 Ιουνίου στις 1430 , ύστερα από την «απογοητευτική» όπως την χαρακτήρισαν συνάντηση που είχαν το πρωί με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Στη συνάντηση με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη δόθηκε στους επαγγελματίες ψαράδες η διαβεβαίωση, σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή του Τμήματος Αλιείας Λοϊζο Λοϊζίδη, ότι αν διαπιστωθούν παρανομίες ή παρατυπίες στις άδειες που δόθηκαν για γρι-γρι, αυτές θα ανακληθούν άμεσα.
Μετά τη συνάντηση με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη οι ψαράδες μετέβησαν στην Κοφίνου όπου είχαν συνάντηση προκειμένου να αποφασίσουν το τι μέλλει γενέσθαι. Στις δηλώσεις του ο Χριστόδουλος Χαραλάμπους Πρόεδρος του Παγκυπρίου Συνδέσμου Ψαράδων ανέφερε ότι «ύστερα από την πρωινή συνάντηση που είχαμε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και είχαμε την απογοητευτική απάντηση ότι θα έρθει τελικά με το ζόρι το γρι–γρι, αποφασίσαμε ότι η μόνη μας ελπίδα είναι η Βουλή. Την Πέμπτη στις 2.30 το μεσημέρι θα είμαστε, ακόμα και με τις οικογένειες μας έξω από το κτίριο της Βουλής».
Πρόσθεσε ότι αποφασίστηκε επίσης να «διακόψουμε κάθε συνεργασία με το Τμήμα Αλιείας γιατί οι ψαράδες παγκύπρια είναι απογοητευμένοι επειδή δεν μας στήριξε. Το Τμήμα Αλιείας δεν έδωσε για μας, και αυτή είναι η αλήθεια, τα σωστά στοιχεία στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να σταματήσει το γρι-γρι. Αυτό είναι ένα κακό εργαλείο το οποίο κάνει γυροβολιά που είναι απαγορευμένη και από την Ευρωπαϊκή Ενωση, τα έχουμε πει πάρα πολλές φορές και αυτό είναι το τέλος μας» σημείωσε.
Κληθείς να αναφέρει τι είναι διατεθειμένοι να κάνουν οι επαγγελματίες ψαράδες για να βρουν το δίκαιο τους, ο κ. Χαραλάμπους είπε πως «θα κάνουμε ό,τι είναι στο χέρι μας».
Σε ερώτηση εάν θα προχωρήσουν με το κλείσιμο των λιμανιών όπως είχαν προγραμματίσει, ο Πρόεδρος των Επαγγελματιών Ψαράδων απάντησε ότι «σίγουρα έγιναν δεύτερες σκέψεις, είμαστε άνθρωποι ήσυχοι και προσπαθούμε να βγάλουμε ένα μεροκάματο και όχι να στερήσουμε τον τουρισμό μας και να βλάψουμε την οικονομία της Κύπρου. Βλέπουμε και εμείς αυτό που συμβαίνει και εμείς θέλουμε να βγάλουμε ένα κομμάτι ψωμί. Γιατί να μας το στερήσουν, γιατί να μας διαλύσουν» διερωτήθηκε και πρόσθεσε: «εμάς μας βασανίζει το γιατί. Ο κόσμος μας θέλει να πάρει δυναμικά μέτρα όμως ταυτόχρονα θέλει να πιάσει δουλειά, να πιάσει κάτι, να πάρει σπίτι του ένα γάλα και ένα ψωμί» κατέληξε.
Ο πρόεδρος των επαγγελματιών ψαράδων Χριστόδουλος Χαραλάμπους, μιλώντας στο μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1, εξέφρασε την απογοήτευση των ψαράδων, αφού όπως είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν έδωσε ικανοποιητικές απαντήσεις.
Όπως είπε ο κ. Χαραλάμπους οι επαγγελματίες ψαράδες πληροφορήθηκαν ότι από απόψε θα επιτρέπεται το παράνομο, όπως το χαρακτήρισε, ψάρεμα του γρι-γρι, και εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα ληφθούν δυναμικά μέτρα.
Τη διαβεβαίωση ότι αν διαπιστωθούν παρανομίες ή παρατυπίες στις άδειες που δόθηκαν για γρι-γρι αυτές θα ανακληθούν άμεσα, έδωσε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή του Τμήματος Αλιείας Λοϊζος Λοϊζίδης.
Αντιπροσωπεία των επαγγελματιών αλιέων είχε συνάντηση το πρωί στο Προεδρικό Μέγαρο με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στη συνάντηση ήταν και εκπρόσωποι όλων των αγροτικών οργανώσεων καθώς επίσης και ο Διευθυντής του Τμήματος Αλιείας.
Στις δικές του δηλώσεις, ο Χριστόδουλος Χαραλάμπους, Πρόεδρος Παγκυπρίου Συνδέσμου Ψαράδων είπε ότι με μεγάλη του λύπη ανακοινώνει σε όλους τους ψαράδες παγκύπρια και στους ερασιτέχνες, ότι η άδεια του γρι-γρι δόθηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με πολύ έλεγχο.
«Αυτό που με λυπεί είναι το ότι Τμήμα Αλιείας, έδωσε τέτοια στοιχεία ώστε ο κόσμος να νομίζει ότι θα παίρνει φθηνό ψάρι. Τα πράγματα δεν είναι έτσι που τα λένε. Είναι μια καταστροφή για τον επαγγελματία ψαρά», είπε. Ανέφερε ότι «δεν έχει ούτε και μία πιθανότητα να επιβιώσει με τον ερχομό του γρι γρι». Πρόσθεσε ότι θα επηρεαστούν 500 οικογένειες και διερωτήθηκε ποιος είναι ο λόγος που έγινε αυτό το πράγμα.
Ο κ. Χαραλάμπους είπε ότι η θάλασσα καταστρέφεται εντελώς, και πρόσθεσε «ελπίζω ότι η ΕΕ να μας ακούσει», αφού το Τμήμα Αλιείας κρύβεται πίσω από τα χαρτιά της Ευρώπης. Λυπούμε που το Τμήμα Αλιείας έπρεπε να ενημερώσει τον Πρόεδρο ότι αυτό το εργαλείο είναι η καταστροφή 500 οικογενειών.
Είπε ότι θα μεταφέρει την απόφαση στους ψαράδες αλλά δεν πιστεύει ότι θα περάσει το γρι γρι. «Μόνο από βουλιαγμένες βάρκες, μόνο από πνιγμένους ψαράδες. Ας μας σκοτώσουν, αφού έτσι και αλλιώς είμαστε πεθαμένοι», κατέληξε.
Στις δηλώσεις του ο Γενικός Διευθυντής του Τμήματος Αλιείας, κ. Λοϊζίδης είπε ότι είναι γεγονός ότι έχει δοθεί μια άδεια γρι-γρι με αυστηρούς όρους , όρους οι οποίοι τέθηκαν αφού ο Υπουργός Γεωργίας είχε επανειλημμένες συναντήσεις με τον Σύνδεσμο της Παράκτιας Αλιείας. Στις συναντήσεις αυτές ένα από τα βασικά αιτήματα των ψαράδων ήταν να είναι 50 μέτρα (βάθος). «Οι ψαράδες ωστόσο δεν το δέχθηκαν. Όμως εμείς το βάλαμε γιατί πιστεύουμε ότι επειδή είναι το βάθος που ψαρεύονται οι τράτες, δεν θα επηρεάσει τους ψαράδες. Είναι η δέσμευση του Υπουργού, του Προέδρου ότι σε καμία περίπτωση δεν θα συνεχίσει αυτό το εργαλείο μέσα στη θάλασσα εφόσον επηρεαστεί το εισόδημα των ψαράδων που είναι η ραχοκοκαλιά της Κυπριακής Δημοκρατίας», είπε χαρακτηριστικά.
Ζήτησε την κατανόηση των ψαράδων και διαβεβαίωσε ότι «δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση να παρανομήσει από τους όρους που θα έχει ως συνέπεια να επηρεαστεί το ψάρεμα αυτών των ανθρώπων που λιώνουν μέσα στη θάλασσα».
Ο κ. Λοϊζίδης είπε ότι ο Πρόεδρος Αναστασιάδης μίλησε για ένα μήνα και μετά θα μελετηθεί το θέμα. «Η άδεια δόθηκε για μέχρι το τέλος του χρόνου αλλά σε ένα μήνα θα γίνει επαναξιολόγηση. Και εφόσον διαπιστωθεί οποιαδήποτε παρανομία ή παρατυπία, θα ανακληθεί η άδεια. Δεν δέχομαι εγώ να επηρεαστεί το εισόδημα των ψαράδων έστω και ένα σεντ», κατέληξε.