Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
 

Σενάρια επί χάρτου για να φύγει το μαύρο από τις οθόνες της ΕΡΤ μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες και να επαναλειτουργήσει η δημόσια τηλεόραση μέχρι να ετοιμαστεί η νέα ΕΡΤ, επεξεργάζεται η Κυβέρνηση της Ελλάδας.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά επεξεργάζεται σχέδιο ταχύτατης επανεκκίνησης, με την ΕΡΤ να εκπέμπει κανονικά το σήμα, με προσωρινό πρόγραμμα, για λίγες εβδομάδες, μέχρι να λειτουργήσει με τα νέα μορφή, όχι αρχές Σεπτέμβρη, όπως ανακοινώθηκε αρχικά, αλλά σε ένα με ενάμιση μήνα.

Η τελική φόρμουλα αναζητείται πριν από τη συνάντηση των αρχηγών των κυβερνητικών κομμάτων τη Δευτέρα, η οποία θα είναι και η μέρα των τελικών αποφάσεων.

Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση αναζητά επίσης ομάδες δημοσιογράφων με δίμηνες συμβάσεις, τις οποίες θα υπογράψουν με το Υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να λειτουργήσει η προσωρινή ΕΡΤ, ωσότου να ανοίξει η νέα δημόσια ραδιοτηλεόραση.

Τα σενάρια στην Αθήνα δίνουν και παίρνουν, με τον Πρωθυπουργό να φέρεται ότι θα προτείνει τη Δευτέρα ψήφιση του νόμου για άνοιγμα της νέας ΕΡΤ, με τη μορφή του κατεπείγοντος.

Σειρά διερευνητικών επαφών είχε ο Υπουργός Επικρατείας Δημήτρης Σταμάτης, με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλο τηλεφωνικώς και με τον πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ Φώτη Κουβέλη δια ζώσης το μεσημέρι.

Και οι δύο πολιτικοί αρχηγοί απέρριψαν την πρόταση της κυβέρνησης για μεταβατική περίοδο λειτουργίας της ΕΡΤ.

Ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Φώτης Κουβέλης ζήτησε την άμεση επαναλειτουργία της ΕΡΤ με κανονικό πρόγραμμα, και όχι επαναλήψεις ή ντοκιμαντέρ, και να συσταθεί άμεσα επιτροπή κατόπιν πρότασης των τριών κομμάτων, η οποία θα επεξεργαστεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξορθολογισμού της ΕΡΤ.

Στο μεταξύ, ένταση προκλήθηκε στη Βουλή των Ελλήνων για το θέμα της ΕΡΤ ανάμεσα στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα και τον Υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα.

Νέα διαδήλωση πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι έξω από το κτίριο της Βουλής στο Σύνταγμα.

Παρέμβαση υπήρξε και από τον πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς.

Εστειλε επιστολή στον Αντώνη Σαμαρά όπου τονίζει πως

Την αλληλεγγύη του στους εργαζόμενους της ΕΡΤ εξέφρασε ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης, EBU, Ζαν Πωλ Φιλιπό, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Αθήνα.

Η απεργία σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα θα συνεχιστεί μέχρι την Τρίτη.

Τη Δευτέρα αναμένεται και η έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου Επικρατείας για το αν θα χορηγήσει ή όχι προσωρινή διαταγή με την οποία θα «παγώνει» προσωρινά την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για κλείσιμο της ΕΡΤ.

Στήριξη στον Αντώνη Σαμαρά προσφέρουν με δημοσίευμα τους οι Financial Times οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν υπήρχε άλλη επιλογή από το άμεσο κλείσιμο της ΕΡΤ.

Στον αντίποδα, νέο χτύπημα από το διαδίκτυο ετοιμάζουν οι Αnonymous, οι οποίοι ανήρτησαν την προειδοποίηση που βλέπετε στις οθόνες σας.

Μετά τη χθεσινή επίθεση στην ιστοσελίδα του Εφετείου Αθηνών, φαίνεται ότι ετοιμάζουν για αύριο χτύπημα στη Βουλή των Ελλήνων, σε ένδειξη συμπαράστασης για τις απολύσεις και το κλείσιμο της ΕΡΤ.

 Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση: Πρωτοφανές αυτό που συνέβη στην ΕΡΤ 

«Πρωτοφανές στην ιστορία της EBU» χαρακτήρισαν τα όσα συμβαίνουν στην ΕΡΤ, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης, Ζαν Πωλ Φιλιπό και η Γενική Διευθύντρια του οργανισμού Ίνγκριντ Ντελτένρ, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στα στούντιο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης στην Αθήνα, όπου βρίσκεται με αφορμή το λουκέτο που αποφάσισε η ελληνική Κυβέρνηση.

Ο κ. Φιλιππό εξέφρασε την αλληλεγγύη του στους εργαζόμενους της ΕΡΤ, τονίζοντας ότι το σημαντικό είναι να επανέλθει το σήμα και ενημέρωσε ότι σήμερα θα έχει συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, προκειμένου να του επιδώσει επιστολή, την οποία υπογράφουν 51 διευθυντές ευρωπαϊκών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, ζητώντας την άμεση επαναφορά του σήματος της ΕΡΤ.

Ο Πρόεδρος και η Γενική Διευθύντρια της EBU επανέλαβαν πολλές φορές την αντίθεση τους στην απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για το κλείσιμο της ΕΡΤ, την οποία χαρακτήρισαν δυναμικό και σταθερό μέλος του Οργανισμού.

«Είμαστε εδώ για να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας στους εργαζόμενους της ΕΡΤ, γιατί πιστεύουμε ότι σε περιπτώσεις σαν αυτή η αλληλεγγύη είναι βασικό στοιχείο της επιτυχίας. Το κλείσιμο της ΕΡΤ έχει να κάνει με θέματα ελευθερίας του λόγου και πλουραλισμού. Επίσης, είναι θέμα πολιτισμού, δεδομένου ότι τα δημόσια ΜΜΕ είναι αυτά που επενδύουν περισσότερο στον πολιτισμό της κάθε χώρας» είπε ο κ. Φιλιπό, λέγοντας ότι προϋπόθεση για να συνεχίσουν την οποιαδήποτε επικοινωνία με την ελληνική κυβέρνηση είναι να αναιρέσει την απόφαση και δήλωσε ότι «μακροπρόθεσμα είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε την ΕΡΤ να χτίσει ένα μέλλον και να είναι πλουραλιστική, ανεξάρτητη και βιώσιμη».

Τα στελέχη του ευρωπαϊκού οργανισμού χαρακτήρισαν την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για την ΕΡΤ εκτός από αντιδημοκρατική και «αντιεπαγγελματική», απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τα συμβόλαια που έχει η δημόσια τηλεόραση «τα οποία δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει», δηλώνοντας ότι έμειναν «έκπληκτοι» από την απόφαση για το κλείσιμο της δημόσιας τηλεόρασης στην Ελλάδα

Απαντώντας σχετικά με το αν η EBU είναι προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει νομικά προβλήματα και ενδεχόμενη προσφυγή της ελληνικής κυβέρνησης στη δικαιοσύνη επειδή έδωσε τη δυνατότητα στην ΕΡΤ να εκπέμπει δορυφορικά το πρόγραμμά της, η κ. Ντελτένρ απάντησε ότι είναι προετοιμασμένοι για ότι προκύψει, ενώ ο κ. Φιλιπό επικαλέστηκε και δηλώσεις του Προέδρου της Κομισιόν, Χοσέ Μανουέλ Μπαρόζο, σχετικά με τη σημασία της δημόσιας τηλεόρασης. Καταλήγοντας οι δύο αξιωματούχοι της EBU υπογράμμισαν ότι η πρώτη τους προτεραιότητα είναι να αποκατασταθεί το θέμα της ΕΡΤ και συνέστησαν να μη γίνονται συγκρίσεις με τα κρατικά ΜΜΕ άλλων χωρών, καθώς όπως είπαν η κάθε χώρα είναι διαφορετική, έχει άλλες ανάγκες και με βάση αυτές πρέπει να εξετάζεται.

Σημειώνεται ότι η ΕΡΤ εκπέμπει δορυφορικά στο εξωτερικό, μέσω της EBU ενώ σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας έχει αποκατασταθεί επίσης μέσω της EBU το αναλογικό σήμα. Η ΕΡΤ εξακολουθεί να μεταδίδεται από την Ένωση διαδικτυακά, καθώς και ψηφιακά από την τηλεόραση του 902, με πολλά προβλήματα, καθώς το σήμα κόβεται συνεχώς. Το πρόγραμμα των εργαζομένων της ΕΡΤ αναμεταδίδουν επίσης πολλά ραδιόφωνα και ιστοσελίδες.

 Στην ΕΡΤ σήμερα αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης

O Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης (EBU) Ζαν Πολ Φιλιπό και η Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ίνγκριντ Ντελτάρ έχει προγραμματιστεί να παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου μέσα από το Ραδιομέγαρο.

Η EBU έχει ήδη απευθύνει επιστολή προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, στην οποία ζητά να ανακληθεί η απόφαση για κλείσιμο της ΕΡΤ και επισημαίνει την αναγκαιότητα ύπαρξης ανεξάρτητων και δημόσιων ΜΜΕ για την ίδια τη Δημοκρατία.

Η Ένωση έχει δώσει συχνότητα για να μεταδίδεται υπό την μορφή "live streaming" η απεργιακή εκπομπή των εργαζομένων της ΕΡΤ αν και, όπως καταγγέλλουν οι τεχνικοί της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, οι παρεμβολές στην επίγεια συχνότητα 48 από όπου εκπέμπεται το πρόγραμμα είναι συνεχείς.

Το κλείσιμο της ΕΡΤ έχουν καταδικάσει ήδη με ανακοινώσεις τους το Διεθνές Ινστιτούτο Τύπου και ο Οργανισμός Μέσων Ενημέρωσης Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Επίσης, στο Ραδιομέγαρο παρέστη χθες το απόγευμα ο Ιταλός δημοσιογράφος Φράνκο Σίντι, εκπροσωπώντας την Ιταλική Ένωση Δημοσιογράφων και τη Διεθνή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων, η οποία έχει εκφράσει τη διάθεση να συνεισφέρει σε μιαν προσπάθεια εξεύρεσης κοινά αποδεκτής μέσης λύσης.

Ο κ. Σίντι συμμετείχε στη συνέλευση των εργαζομένων της ΕΡΤ και στην παρέμβασή του είπε ότι το κλείσιμο της ΕΡΤ δεν αφορά μόνο τους εργαζομένους της και την Ελλάδα, αλλά αφορά όλα τα δημόσια μέσα της Ευρώπης.

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για το «λουκέτο» στην ΕΡΤ
 

Συνεχίζονται για τρίτη ημέρα οι αντιδράσεις για το ξαφνικό «λουκέτο» στην ΕΡΤ, αφού οι τίτλοι τέλους για τα κανάλια της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, αλλά και για τον ιστότοπό της, έπεσαν σταδιακά από την Τρίτη, με τους δημοσιογράφους και τεχνικούς της Δημόσιας Τηλεόρασης να παραμένουν στο κτίριο αλλά και έξω από αυτό.

Η απόφαση για κλείσιμο της ΕΡΤ έχει προκαλέσει τριγμούς στο πολιτικό σκηνικό, ενώ το βλέμμα πέφτει τώρα στη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών, τη Δευτέρα στις 18.00, κατά τη διάρκεια της οποίας θα συζητηθεί το φλέγον αυτό θέμα που έχει οδηγήσει ακόμα και σε σενάρια για πρόωρες εκλογές, σε περίπτωση που δεν βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση.

Η ΠΟΣΠΕΡΤ μαζί με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Υπουργείου Πολιτισμού διοργανώνουν στις 19.00 στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ συναυλία για τη στήριξη της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και των Μουσικών Συνόλων της. Σε ανακοίνωση γίνεται λόγος για καίριο χτύπημα στον πολιτισμό της πατρίδας μας, μιας και όπως αναφέρεται, τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ δολοφονούνται από την κυβέρνηση με βάναυσο τρόπο.

Τη συνέχιση της απεργίας σε όλα τα Μέσα, έντυπα, ηλεκτρονικά και διαδικτυακά, αποφάσισαν οι ομοσπονδίες και το διασωματειακό των εργαζομένων στα ΜΜΕ ως ένδειξη διαμαρτυρίας στο κλείσιμο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.

Η απόφαση των εργαζομένων στα Media προκάλεσαν την έντονη αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία κάνει λόγο για «καθοδηγούμενους συνδικαλιστές δημοσιογράφους που επιβάλλουν τη φίμωση τώρα που ο εισαγγελέας ακουμπάει και τους ίδιους στο “μαγαζί” τους».

Τέλος, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η συνέντευξη Τύπου του προέδρου της EBU Ζαν Πολ Φιλιπό και της γενικής διευθύντριας του Οργανισμού, Ίνγκριντ Ντελτάρν, την οποία παραχωρούν στις 12.00 το μεσημέρι στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής, για τις εξελίξεις στην ΕΡΤ.

Χθες: 
 
24ωρη απεργία πραγματοποίησαν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το ξαφνικό κλείσιμο της ΕΡΤ, ενώ σε εξέλιξη είναι το συλλαλητήριο διαμαρτυρίας, στο κτίριο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή.
 
Νωρίτερα πραγματοποιήθηκε και συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στην πλατεία Αγίας Παρασκευής. Έξω από το Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ παραμένει πλήθος κόσμου, ενώ ομάδες περιφρούρησης από τους απεργούς εργαζομένους στα ΜΜΕ βρίσκονται γύρω από το κτήριο.
 
Συγκεντρώσεις πραγματοποιούνται στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας έδωσε το παρόν στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας έξω από την ΕΡΤ.
 
O ηλεκτρικός, το μετρό και το τραμ παρέμειναν ακινητοποιημένα από την έναρξη της κυκλοφορίας έως τις 9.00 το πρωί, ενώ λεωφορεία και τρόλεϊ παρέμειναν ακινητοποιημένα όλη την ημέρα.
 
Με δίωρη στάση εργασίας (15:00 έως τις 17:00) συμμετείχε και η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας στην απεργία των ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ.
 
Στην 24ωρη πανελλαδική απεργία συμμετείχε η ΟΜΕ-ΟΤΕ , δηλώνοντας την αλληλεγγύη της «στον δίκαιο αγώνα των άνεργων-εργαζόμενων της ΕΡΤ», ενώ τη συμμετοχή της στην απεργία ανακοίνωσε και η ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ, καλώντας σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας.
 
Τη συμμετοχή τους στην απεργία ανακοίνωσαν και οι γιατροί του ΕΣΥ, κατόπιν απόφασης της ΟΕΝΓΕ, τονίζοντας ότι «το κλείσιμο της ΕΡΤ συνιστά ακραία αντιδημοκρατική εκτροπή».
 
Σε απεργία κατήλθαν ακόμα οι εργαζόμενοι στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες και οι τραπεζοϋπάλληλοι (ΟΤΟΕ), ενώ κάλεσμα συμμετοχής στις κινητοποιήσεις απηύθυναν οι καθηγητές ΑΕΙ και ΤΕΙ και η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών.
 
Την ίδια ώρα, σε νέα ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ, αναφέρεται ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις συνεχίζονται από τις 06.00 το πρωί της Πέμπτης σε όλα τα ΜΜΕ, δημοτικά και ιδιωτικά (εφημερίδες, ραδιοτηλεοπτικά μέσα, περιοδικά, Γενική Γραμματεία Τύπου, ΑΠΕ-ΜΠΕ, διαδικτυακά μέσα και Γραφεία Τύπου).
 
 
 Συνάντηση πολιτικών αρχηγών τη Δευτέρα   
 
Συνάντηση πολιτικών αρχηγών ορίστηκε για τη Δευτέρα το απόγευμα στις 18.00, μετά από τηλεφωνική συνομιλία που είχε ο πρωθυπουργός της Ελλάδος, Αντώνης Σαμαράς με τους κ.κ. Βενιζέλο και Κουβέλη.
 
Τη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών ζήτησαν αμφότεροι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ μετά από τη χθεσινή τους συνομιλία, προκειμένου, όπως δήλωσαν, να βρεθεί από κοινού μια λύση στο θέμα της Κρατικής Ραδιοτηλεόρασης. Για τους κ.κ. Βενιζέλο και Κουβέλη αυτή η συνάντηση αποτελεί προϋπόθεση για την πολιτική σταθερότητα της χώρας.
 
Λίγο μετά τη συνάντησή τους ο πρωθυπουργός, μιλώντας σε εκδήλωση του ΕΒΕΑ, απέφυγε να απαντήσει άμεσα για το εάν θα υπάρξει συνάντηση αρχηγών, ωστόσο θα πραγματοποιηθεί τελικά προκειμένου να συζητηθεί το φλέγον θέμα της ΕΡΤ, την οποία ο κ. Σαμαράς χαρακτήρισε σύμβολο αδιαφάνειας και σπατάλης, δεσμευόμενος όμως για το άνοιγμα ενός υγιούς οργανισμού με προσλήψεις βάσει αξιοκρατικών διαδικασιών.
 
Ο πρωθυπουργός διευκρίνισε ότι αναφέρεται στα κυκλώματα που απομυζούσαν την δημόσια ραδιοτηλεόραση όταν μιλά για μια «αμαρτωλή ΕΡΤ», ενώ σχολιάζοντας τις αντιδράσεις για το θέμα της ΕΡΤ τόνισε ότι πρόκειται για "τους τελευταίους σπασμούς ενός καθεστώτος προνομίων που καταρρέει".
 
Ανυποχώρητη η κυβέρνηση Σαμαρά
 
Της απόφασης για «λουκέτο» στην ΕΡΤ υπεραμύνθηκε ο Έλληνας πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, μιλώντας σε εκδήλωση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στην Αθήνα. Απάντηση δίνουν στις επικριτικές αναφορές του Πρωθυπουργού οι εργαζόμενοι της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης. Συνεχίζουν να εκπέμπουν οι δημοσιογράφοι.
 
Ο κ. Σαμαράς τόνισε ότι η αναδιάρθρωση και η επαναλειτουργία της ΕΡΤ είναι προς το δημόσιο συμφέρον. «Αποφασίσαμε να κλείσουμε προσωρινά αυτό που υπήρχε έως τώρα και να δημιουργήσουμε μια νέα δημόσια ραδιοτηλεόραση» είπε ο Σαμαράς, μιλώντας σε εκδήλωση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στην Αθήνα.
 
Ο Αντώνης Σαμαράς αφού τόνισε ότι καταργείται μια «εστία αδιαφάνειας και σπατάλης» πρόσθεσε ότι κάποιοι ενοχλούνται, γιατί θέλουν να διατηρηθεί και η αδιαφάνεια και η σπατάλη. «Προστατεύουμε το δημόσιο συμφέρον τη στιγμή που ορισμένοι θεωρούν ως ιδιοκτησία τους τη δημόσια περιουσία τους. Όλα αυτά, όμως, ανήκουν στο χθες. Με το νόμο που σήμερα προτείνουμε μπαίνουν τα θεμέλια για μια -και θα έλεγα για την πιο ριζοσπαστική, την πιο δημοκρατική- μεταρρύθμιση που έχει γίνει για τα Μέσα Δημόσιας Ενημέρωσης ποτέ στον τόπο μας. Κάποιοι θέλουν να μείνουμε κολλημένοι στο χθες. Εμείς πάντως θα συνεχίσουμε να κοιτάμε μπροστά. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτό που κάνουμε είναι τολμηρό. Δεν ξέρω αν είναι τολμηρό ή αυτονόητο. Εκείνο που ξέρω είναι ότι έχουμε υποχρέωση να σταματήσουμε αυτό που γινόταν μέχρι σήμερα, να πάψουμε, δηλαδή, να σκεπάζουμε τα προβλήματα και να αρχίσουμε επιτέλους να τα λύνουμε. Και στα μεγάλα- συγγνώμη που θα το πω- δεν υπάρχουν κόμματα. Υπάρχει μόνον η Πατρίδα. Κι εγώ για την Πατρίδα μιλάω τώρα».
 
Πως απαντούν οι εργαζόμενοι
 
Απάντηση δίνουν στις επικριτικές αναφορές του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για την ΕΡΤ και την λειτουργία της, οι εργαζόμενοι της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης με ανακοίνωση που εξέδωσαν μέσα από το Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής, αργά το βράδυ της Τετάρτης, και ενώ στον προαύλιο χώρο συνεχίζονταν οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας κατά του κλεισίματος της ΕΡΤ από καλλιτέχνες και πλήθος κόσμου παρά την βροχή. 

Στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι, αφού απαντούν στο ρητορικό ερώτημα του κ. Σαμαρά από την ομιλία του στην εκδήλωση του ΕΒΕΑ για το κατά πόσο αυτή «κόπηκε» από το πρόγραμμα που μεταδίδεται δια μέσου διαδικτύου από τους εργαζόμενους  λέγοντας ότι μεταδόθηκε ολόκληρη σε ζωντανή σύνδεση,  αναρωτιούνται αν πρέπει να εκλάβουν ως αυτοκριτική τις καταγγελίες για αδιαφάνεια, κυκλώματα και λεηλασία του πλούτου της ΕΡΤ.

Επισημαίνουν ότι την ώρα που απολύονταν συμβασιούχοι η κυβέρνηση του κ. Σαμαρά και οι διορισμένες διοικήσεις της ΕΡΤ έπαιρναν αποφάσεις για πρόσληψη υψηλόμισθών συμβούλων, για μικτές και εξωτερικές παραγωγές που δίνονταν σε «ημετέρους» με υπέρογκα ποσά και περιθωριακά ποσοστά τηλεθέασης.

«Αυτά καταγγέλλουμε τόσο καιρό που λέμε ότι δεν απεργούμε για τα προνόμια μας αλλά για να αποτρέψουμε την απαξίωση της ΕΡΤ και την περιθωριοποίηση της» αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

Απαντούν επίσης στο χαρακτηρισμό «Τζουράσικ Παρκ» που τους απεύθυνε ο Πρωθυπουργός, λέγοντας ότι οι μέθοδοι διοίκησης που χρησιμοποιήθηκαν τον τελευταίο χρόνο θυμίζουν παλαιοκομματικές νοοτροπίες που οδήγησαν στα αποτελέσματα που σήμερα καταγγέλλονται από τον κ. Σαμαρά.

«Είπε πως μεταδίδουμε τις ειδήσεις όπως εμείς θέλουμε. Προφανώς ο Πρωθυπουργός εννοεί ότι δεν υπακούσαμε στις ασφυκτικές παρεμβάσεις, ότι αντιδράσαμε στα περιστατικά λογοκρισίας τα οποία και έχουμε καταγγείλει επανειλημμένως» συνεχίζουν.

Κατηγορούν επίσης τον Πρωθυπουργό ότι προσποιείται ότι αγνοεί ότι την τελική ευθύνη για τις ειδήσεις έχουν στελέχη που ο ίδιος επέλεξε, όπως παραδείγματος χάριν ο Γενικός Διευθυντής Ενημέρωσης Αιμίλιος Λιάτσος  «ο οποίος αξιολόγησε ως είδηση την επέτειο της εφημερίδας παρασκήνιο και όχι τις καταγγελίες για βασανιστήρια στη ΓΑΔΑ».

Συνεχίζουν να εκπέμπουν οι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ
 
Δημοσιογράφοι και τεχνικοί συνεχίζουν να «βγάζουν» εικόνα στον αέρα μέσω διαδικτύου, αφού στα δημόσια κανάλια έπεσε μαύρο.

ΔΕΙΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ TI METAΔΙΔΕΙ Η ΕΡΤ:

http://www.ustream.tv/embed/5549200?ub=ff3d23&lc=ff3d23&oc=ffffff&uc=ffffff&v=3&wmode=direct
 
 
Για το τί σημαίνει το κλείσιμο της ΕΡΤ σχολίασε στον ΑΝΤ1 ο δημοσιογράφος και πρώην Διευθυντής Ειδήσεων της ΕΡΤ, Γιώργος Τσαλακός. 
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=WrhG_TliRtc
 
Τριγμοί στην τρικομματική κυβέρνηση.

Η απόφαση για κλείσιμο της ΕΡΤ. έχει προκαλέσει και πολιτική αναταραχή. ΠΑΣΟΚ και Δημοκρατική Αριστερά κατέθεσαν στη Βουλή των Ελλήνων, πρόταση νόμου για τη μη κύρωση της απόφασης.
 
 
Βενιζέλος:Καλούμε τον Σαμαρά σε συνάντηση των «τριών»
 
«Απευθύνουμε πρόσκληση στον κ. Σαμαρά να συναντηθούμε οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί και να συζητήσουμε με καλόπιστο τρόπο», τόνισε ο Ευάγγελος Βενιζέλος μετά τη συνάντηση με τον Φώτη Κουβέλη.
 
Μεταξύ άλλων ο κ. Βενιζέλος είπε ότι δεν υπάρχει κανένας Έλληνας που να θέλει να διαταραχθεί η πορεία της χώρας . Θέλουμε μια μεταρρύθμιση με την ΕΡΤ να λειτουργεί, ψηφισμένη από τη βουλή, τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
 
«Περιμένουμε την αντίδραση από την μεριά της ΝΔ και του Πρωθυπουργού και ελπίζω τα μηνύματα που στέλνουμε να είναι αντιληπτά από όλους. Καλούμαστε να επαναπροσδιορίσουμε το πλαίσιο λειτουργίας της χώρας», πρόσθεσε.
 
http://www.youtube.com/watch?v=qcFqfB8yggw
 
 
Στο Διαδίκτυο έχει αναρτηθεί προς δημόσια διαβούλευση και το νομοσχέδιο για τη νέα ΕΡΤ.
 
Το νέο κανάλι θα ονομάζεται ΝΕΡΙΤ, από το ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ, ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε». Ο διακριτικός τίτλος της εταιρείας θα καθοριστεί με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας ύστερα από
εισήγηση του Εποπτικού Συμβουλίου, που για το σκοπό αυτό θα διεξάγει έρευνα αγοράς και μελέτες.
 
Η ΝΕΡΙΤ θα υποβάλλει στη Βουλή και το Ε.Σ.Ρ. κατά το πρώτο τρίμηνο κάθε ημερολογιακού έτους έκθεση για την τήρηση των υποχρεώσεων που της ανατίθενται με το παρόν άρθρο. 
 
Πόροι της ΝΕΡΙΤ θα είναι:
α. Έσοδα από ανταποδοτικό τέλος, ως αντιστάθμισμα για την εκπλήρωση του στόχου της δημόσιας υπηρεσίας.
β. Έσοδα από διαφημίσεις, και
γ. Έσοδα από κάθε άλλη πηγή
 
Οσον αφορά το προσωπικό:
 
Η ΝΕΡΙΤ-Α.Ε. προσλαμβάνει προσωπικό με σύμβαση εργασίας αορίστου και ορισμένου χρόνου, με σύμβαση έμμισθης εντολής, καθώς και με συμβάσεις έργου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ύστερα από σχετική προκήρυξη, τηρώντας τις αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της ισότητας.
 
Κατ’ εξαίρεση, η ΝΕΡΙΤ-Α.Ε., ύστερα από πρόταση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, μπορεί να αναθέτει απευθείας την εκτέλεση ορισμένου έργου σε δημοσιογράφο, σε επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης, λογοτέχνες ή άλλους καλλιτέχνες, με την επιφύλαξη του κοινοτικού δικαίου. Ο χρόνος εκτέλεσης και οι ειδικότεροι όροι καθορίζονται πάντοτε με τη σύμβαση.
 
Οι πάσης φύσεως αποδοχές του προσωπικού καθορίζονται ανάλογα με τα τυπικά και τα ουσιαστικά προσόντα και τα καθήκοντα που ασκεί το προσωπικό και ειδικότερα με την ατομική σύμβαση εργασίας που συνομολογείται με την ΝΕΡΙΤ.
 

Κεδίκογλου: Μέχρι τις 29 Αυγούστου θα έχει λειτουργήσει η νέα ΕΡΤ

Μέχρι τις 29 Αυγούστου θα έχει λειτουργήσει ο νέος κρατικός ραδιοτηλεοπτικός σταθμός, δήλωσε ο κ. Σ. Κεδίκογλου στον ραδιοφωνικό σταθμό ΒΗΜΑ FM.
 
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε ακόμη ότι ο νέος κρατικός φορέας θα απασχολεί τουλάχιστον 1000 με 1200 άτομα ενώ ήδη έχει γίνει η επιλογή ατόμων εγνωσμένου κύρους για τη στελέχωσή του. Για το υπάρχον προσωπικό διευκρίνισε ότι θα απολυθεί όλο αλλά θα έχουν προτεραιότητα στις νέες προσλήψεις όσοι πραγματικά έχουν αποδώσει έργο στην ΕΡΤ όλα αυτά τα χρόνια.
 
Τόσο ο Ευ. Βενιζέλος όσο και ο Φ. Κουβέλης ήταν ενήμεροι και είχαν στα χέρια τους το σχετικό νομοσχέδιο από την περασμένη Κυριακή ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι δεν θα διαταραχθούν οι σχέσεις της τρικομματικής κυβέρνησης, είπε αναφερόμενος στη διαφωνία των αρχηγών του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ για το κλείσιμο της ΕΡΤ.
 
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις και οι κινητοποιήσεις 
 
Κόσμος εξακολουθεί να παραμένει έξω από το Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ και συνεχίζει να συρρέει μαζικά στην Αγία Παρασκευή και σήμερα, καθώς υπάρχει κάλεσμα των εργαζομένων για συγκέντρωση στη Μεσογείων και το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί στην ΕΡΤ η απεργιακή συγκέντρωση των εργαζόμενων στα ΜΜΕ.
 
«Ποιός τη ζωή μου, ποιος την κυνηγά, να την ξεμοναχιάσει μες στη νύχτα». Με τραγούδια, όπως αυτό σε ποίηση Ρίτσου, Ελευθερίου, Σεφέρη, Ελύτη, Καμπανέλλη και μουσική Θεοδωράκη, Χατζηδάκη, Ξαρχάκου να γεμίζουν την ατμόσφαιρα από τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ, η είδηση ότι το σήμα «πέφτει» από περιοχή σε περιοχή, μέχρι που το «μαύρο» κάλυψε όλη την Ελλάδα. Όσοι θυμούνταν έλεγαν ότι μόνο στην κατοχή σίγησε το σήμα του δημόσιου ραδιοφώνου στην Ελλάδα.
 
Οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ, που καταγγέλλουν πιέσεις να σταματήσουν να εκπέμπουν, καλούν συνεχώς τους πολίτες να συγκεντρωθούν στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής, σε ένδειξη αλληλεγγύης, ενώ μηνύματα συμπαράστασης για την ΕΡΤ φτάνουν από πλήθος ενώσεων, ομοσπονδιών και κλάδων εργαζομένων, καθώς και μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
 
Τα Διοικητικά Συμβούλια των ΠΟΕΣΥ, της ΠΟΣΠΕΡΤ και της ΠΟΕΠΤΥΜ, σε ανακοίνωσή τους, αναφέρουν ότι «μετά την πραξικοπηματική, σκοταδιστική και βάρβαρη παρέμβαση της τρικομματικής κυβέρνησης να βάλει λουκέτο στην ΕΡΤ», αποφάσισαν διαρκή απεργιακή κινητοποίηση των δημοσιογράφων, των τεχνικών και των διοικητικών υπαλλήλων «σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες».
 
Σύμφωνα με την απόφαση «η απεργία σε όλα τα ιδιωτικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα, καθώς και στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τη  Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης αρχίζει από τις 6:00 το πρωί, σήμερα, Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2013. Η απεργία σε όλα τα έντυπα μέσα, εφημερίδες και περιοδικά αρχίζει από τις 6:00 το πρωί, της Πέμπτης, 13 Ιουνίου 2013».
 
Ξανά στους δέκτες το σήμα της ΕΡΤ
 
Την ώρα που δημοσιογράφοι και τεχνικοί της δημόσιας τηλεόρασης παρά τις απειλές για αυτόφωρο συνέχιζαν να «βγάζουν» εικόνα στον αέρα μέσω Διαδικτύου, μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης για κλείσιμο της δημόσιας τηλεόαρασης, έχει διακοπεί και η μετάδοση εκπομπών μέσω Διαδικτύου.
 
Από την ώρα που χθες μετά τις έντεκα το βράδυ κόπηκε το σήμα, τηλεοπτικές εκπομπές μεταδίδονταν μέσω του ert.gr, ενώ οι εκπομπές του ραδιοφώνου αναμεταδίδονταν από τους περιφερειακούς σταθμούς.
 
Στο μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοφωνίας παραχώρησε δορυφορικό κανάλι στην ΕΡΤ για να συνεχίσει τη μετάδοση των προγραμμάτων της και ήδη η εκπομπή της ΕΡΤ επανήλθε στους τηλεοπτικούς δέκτες.

Όπως μεταδίδεται από ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, το σήμα της δημόσιας τηλεόρασης άρχισε να κόβεται σταδιακά, από τις 10:00 χθες βράδυ, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ενώ εργαζόμενοι στην ΕΡΤ εξακολουθούσαν και σήμερα να εργάζονται εκπέμποντας μέσω διαδικτύου από διάφορες ιστοσελίδες που αναμεταδίδαν το εκπεμπόμενο πρόγραμμα.

Συγκινητικές ήταν οι στιγμές που  εκτυλίχθηκαν χθες στο τελευταίο δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ, πριν τη διακοπή σήματος.

Μετά τη διακοπή του σήματος, αρκετός κόσμος συνέχιζε να συρρέει έξω από το κτίριο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή Αττικής, όπου από το απόγευμα ήσαν συγκεντρωμένοι πολλές εκατοντάδες κόσμου, δημοσιογράφων, συνδικαλιστών, πολιτικών, καλλιτεχνών και όσων αντιδρούν στην απόφαση.

Ισχυρή αστυνομική δύναμη εξακολουθεί από χθες το απόγευμα να παραμένει έξω από τις κεντρικές εγκαταστάσεις της ΕΡΤ, καθώς και στο στούντιο στη Μουρούζη και σε όλα τα γραφεία της ΕΡΤ σε όλη τη χώρα.

Στη Θεσσαλονίκη, επίσης, μετά τις 23:00 της Τρίτης  πολλοί άνθρωποι μαζεύτηκαν στην Λεωφόρο Στρατού, μπροστά στα γραφεία της ΕΤ-3, διαμαρτυρόμενος για το κλείσιμο της ΕΡΤ.

Σε Γενική Συνέλευση, που πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Τρίτης στην ΕΡΤ, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να κρατήσουν ανοικτή "με κάθε τρόπο την ΕΡΤ".

Ενωρίτερα χθες το απόγευμα είχε ανακοινωθεί ότι "το Υπουργείο Οικονομικών, ως διάδοχος της ΕΡΤ ΑΕ μέχρι την ψήφιση νόμου για την ίδρυση ενός νέου και σύγχρονου δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού, είναι υποχρεωμένο να προχωρήσει στη διακοπή μετάδοσης των εκπομπών και τη διαφύλαξη των εγκαταστάσεων της ΕΡΤ ΑΕ".

Την αντίθεσή τους στο κλείσιμο της ΕΡΤ εξέφρασαν όλα τα κόμματα, περιλαμβανομένων του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ που συμμετέχουν στην Κυβέρνηση Σαμαρά μαζί με τη Νέα Δημοκρατία.

Σε συνέντευξή του, από το στούντιο της ΕΡΤ, ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας δήλωσε ότι πρόκειται "για πραξικόπημα", το οποίο στρέφεται ενάντια στον ελληνικό λαό.

Ο κ. Τσίπρας, όπως μεταδίδεται στην Ελλάδα, θα έχει την Τετάρτη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, από τον οποίο θα ζητήσει να μην υπογράψει την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για το κλείσιμο της ΕΡΤ.

Εν τω μεταξύ, οι εργαζόμενοι στο Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου (ΡΙΚ), σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους εργαζομένους στην ΕΡΤ, πραγματοποίησαν πεντάλεπτη στάση εργασίας στις 09:00 χθες βράδυ, ενώ η ανακοίνωση για το άμεσο κλείσιμο της δημόσιας ελληνικής ραδιοτηλεόρασης και την απόλυση 2.686 εργαζομένων αναμεταδίδεται από πάρα πολλά διεθνή μέσα ενημέρωσης.

«Μαύρο» υπάρχει από τις 11:30 και στη διαδικτυακή μετάδοση των εκπομπών της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης από τον ιστότοπο της ΕΡΤ.

Το σήμα της δημόσιας τηλεόρασης άρχισε σταδιακά να κόβεται, από τις 10 το βράδυ, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. 

α συρρέει έξω από το ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής, όπου από το απόγευμα ήταν συγκεντρωμένοι πολλές εκατοντάδες κόσμου, δημοσιογράφων, συνδικαλιστών και όσων αντιδρούν στην απόφαση.

Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι έχουν αναρτήσει στο μπαλκόνι του κτιρίου πανό που γράφει «Κάτω η χούντα, η ΕΡΤ δεν κλείνει».

To κλείσιμο της ΕΡΤ ανακοίνωσε το απόγευμα ο εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης Σίμος Κεδίκογλου, μετά και τη δημοσίευση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για το κλείσιμο φορέων του Δημοσίου.
 
Ότι σταματούν απόψε οι μεταδόσεις της ΕΡΤ, ανακοίνωσε πριν από λίγο ο  εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης Σίμος Κεδίκογλου. Στη θέση της, ανέφερε, θα δημιουργηθεί σύγχρονος δημόσιος αλλά όχι κρατικός οργανισμός ραδιοτηλεόρασης.
 
Ο κ. Κεδίκογλου δήλωσε ότι το προσωπικό θα αποζημιωθεί κανονικά και ότι ο νέος οργανισμός θα λειτουργήσει με λιγότερο προσωπικό.
 
Επίσης είπε ότι στο μεσοδιάστημα μέχρι τη λειτουργία του νέου οργανισμού οι πολίτες δεν θα πληρώνουν τέλος για την ΕΡΤ.
 
Οι εργαζόμενοι, που βρίσκονται σε διαρκή συνέλευση, αποφάσισαν να συνεχίσουν το πρόγραμμα και να ενημερώσουν το κοινό, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, καθώς η ΕΡΤ είναι ο μοναδικός δίαυλος τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής επικοινωνίας με τους Έλληνες της διασποράς. Όπως υπογράμμιζαν το τέλος που οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν για την ΕΡΤ δεν ξεπερνά τα 50 ευρώ το χρόνο και μέρος αυτού ουσιαστικά απορροφάται για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Πριν την ανακοίνωση του κ. Κεδίκογλου, ο οποίος και ως Υπουργός Επικρατείας έβαλε την απαραίτητη υπογραφή για το κλείσιμο της ΕΡΤ, την διαφωνία τους με την προοπτική να κλείσει η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση είχαν εκφράσει με κατηγορηματικό τρόπο και το ΠΑΣΟΚ και η Δημοκρατική Αριστερά που στηρίζουν την κυβέρνηση.


Χιονοστιβάδα αντιδράσεων

Διογκώνονται ώρα με την ώρα οι αντιδράσεις για την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να κλείσει την ΕΡΤ, αξιοποιώντας την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου την οποία ανακοίνωσε λίγες ώρες νωρίτερα και με βάση την οποία ένας Υπουργός μπορεί με μια απλή απόφαση να κλείσει ή να συγχωνεύσει δημόσιους οργανισμούς και φορείς.

Η ΠΟΕΣΥ κάνει λόγο για εύκολη θυσία της ΕΡΤ προκειμένου να υλοποιηθούν οι όροι που θέτουν τα μνημόνια και τόνισε ότι θα στηρίξει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, σημειώνοντας ότι το λουκέτο στην ΕΡΤ δεν αφήνει μόνο στο δρόμο τους περίπου 2.700 εργαζομένους της αλλά αποτελεί πλήγμα στη Δημοκρατία.

Η ΑΔΕΔΥ, από την πλευρά της, αναφέρεται, στην ανακοίνωσή της, σε πραξικοπηματική απόφαση κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι αποφάσισε «τον ξαφνικό θάνατο» της ΕΡΤ και καλεί συνδικάτα και εργαζομένους ν` αντιδράσουν για να σταματήσουν τα εγκληματικά σχέδια της κυβέρνησης που αφορούν όλους τους δημόσιους οργανισμούς.

Με νέες ανακοινώσεις τους, τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και Δημοκρατική Αριστερά, που στηρίζουν και συμμετέχουν στην κυβέρνηση, επανέλαβαν την κάθετη διαφωνία τους με το κλείσιμο της ΕΡΤ, σημειώνοντας ότι οιΥυπουργοί που προέρχονται από αυτά τα κόμματα δεν υπέγραψαν την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Και τα δύο κόμματα τονίζουν ότι δεν προτίθενται να ψηφίσουν την Πράξη οποτεδήποτε και αν κατατεθεί προς συζήτηση και προς ψήφιση στη Βουλή.

Το ΠΑΣΟΚ αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι εδώ και ένα χρόνο δεν έχει παρουσιαστεί κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο σχετικά με την ΕΡΤ από τους αρμόδιους Υπουργούς, συμπληρώνοντας ότι η κυβέρνηση ενημέρωσε τα κόμματα της συγκυβέρνησης ότι κλείνει την ΕΡΤ για να «πιαστεί» ο στόχος των 2.000 απολύσεων από το δημόσιο που θέτει για τα τέλη Ιουνίου το μνημόνιο.

Και τα δύο κόμματα σημειώνουν ότι προφανώς υπάρχει θέμα εξυγίανσης της ΕΡΤ και βελτίωσης της λειτουργίας της αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει με την ΕΡΤ κλειστή και τους εργαζόμενους απολυμένους.

Αντιπροσωπείες των δύο κομμάτων φέρονταν να σχεδιάζουν να μεταβούν στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ για να συναντηθούν με την ΠΟΣΠΕΡΤ.

Όπως έγινε γνωστό ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, θα συναντηθεί με εκπροσώπους της ΕΡΤ αύριο Τετάρτη στις 2 το μεσημέρι, ενώ το κόμμα ζήτησε να γίνει άμεσα συνάντηση των τριών αρχηγών που συμμετέχουν στην κυβέρνηση.

Συνάντηση με την ΠΟΣΠΕΡΤ αύριο το πρωί θα έχει και ο Πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης, ενώ το κόμμα προτίθεται να επισπεύσει την κοινοβουλευτική διαδικασία που θα κρίνει αν είναι νόμιμη ή όχι η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες εντός των επομένων ημερών.

«Ό,τι δεν κατάφερε το ΠΑΣΟΚ επί Ηλία Μόσιαλου, το προχωράει τώρα η τρικομματική συγκυβέρνηση: τη διάλυση της Δημόσιας Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης, με την αιτιολογία του εξορθολογισμού» δήλωσε ο Βουλευτής Επικρατείας και Τομεάρχης για θέματα ΜΜΕ Τέρενς Κουίκ, προσθέτοντας ότι είναι απαραίτητος ο εξορθολογισμός αλλά όχι υπό την έννοια να φτιαχτεί «ένα μαγαζάκι στα μνημονιακά μέτρα» και να θυσιαστούν οι εργαζόμενοι.

Ο κ. Κουίκ επεσήμανε ότι είναι αδιανόητο να καταργηθεί η δημόσια τηλεόραση και ραδιοφωνία, και μαζί με αυτήν η αντικειμενική ενημέρωση, η ποιοτική ψυχαγωγία, οι περιφερειακοί σταθμοί και οι αναμεταδόσεις για τους έλληνες της διασποράς.

 Ο κ. Κουίκ, ο οποίος μετέβη στο Ραδιομέγαρο το απόγευμα, εξέφρασε την άποψη ότι «τα κομμάτια της ΕΡΤ ΑΕ βαίνουν προς ιδιωτικοποίηση» συμπληρώνοντας ότι σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, οι δημόσιες ραδιοτηλεοράσεις είναι ο πρώτος πυλώνας της ενημέρωσης».

Δήλωση για το θέμα έκανε και ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος κατήγγειλε την απόφαση της τρικομματικής κυβέρνησης για κλείσιμο της ΕΡΤ κάνοντας λόγο για «λουκέτο στη δημόσια ενημέρωση, που πετά χιλιάδες εργαζόμενους της ΕΡΤ στο δρόμο». Συμπλήρωσε ότι προφανώς πρόκειται για «συνέχεια του δόγματος 'νόμος και τάξη', που οδηγεί στα χέρια ιδιωτών ολοένα περισσότερο την περιουσία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Ο κ. Κουτσούμπας κάλεσε όλους τους εργαζόμενους να εκφράσουν την αλληλλεγγύη και τη συμπαράστασή τους στους χιλιάδες εργαζομένους της ΕΡΤ.

Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ αποφάσισαν στη Γενική τους Συνέλευση να παραμείνουν στο Ραδιομέγαρο και να συνεχίσουν την μετάδοση της ροής του προγράμματος αρνούμενοι να «κατεβάσουν τους διακόπτες» και να σβήσει το σήμα της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, όπως είχε προαναγγείλει στη δήλωσή του ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.

Στο προαύλιο του Ραδιομεγάρου έχει, ήδη, συρρεύσει πλήθος κόσμου, ανταποκρινόμενο στις εκκλήσεις και των συνδικαλιστικών ενώσεων των εργαζομένων στον Τύπο και στα ΜΜΕ. Την ίδια ώρα, αστυνομικές δυνάμεις έχουν αναπτυχθεί έξω από όλα τα γραφεία που διατηρεί η ΕΡΤ σε όλη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένου του Ραδιομεγάρου και των στούντιο στην οδό Μουρούζη στο κέντρο της Αθήνας.

 Η EBU ζητά ανάκληση της απόφασης 

Την αποδοκιμασία της για την απόφαση να κλείσει η ΕΡΤ εκφράζει η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ενωση (ΕBU). Η ΕΡΤ αποτελεί ιδρυτικό μέλος της EBU από το 1950.

Σε επιστολή που εστάλη σήμερα στον Ελληνα Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ο  Πρόεδρος της EBU Jean Paul Philippot καθώς και ο Γενικός Διευθυντής της EBU Ingrid Deltenre τον καλούν να χρησιμοποιήσει όλες τις εξουσίες του για να ανακληθεί άμεσα αυτή η απόφαση.

Αναφέρουν ότι η ύπαρξη δημόσιων μέσων ενημέρωσης και η ανεξαρτησία τους από την κυβέρνηση βρίσκονται στο επίκεντρο των δημοκρατικών κοινωνιών και ως εκ τούτου οποιεσδήποτε εκτεταμένες αλλαγές στο δημόσιο σύστημα μέσων ενημέρωσης θα πρέπει να αποφασιστεί μόνο μετά από μια ανοιχτή, περιεκτική και δημοκρατική συζήτηση στο Κοινοβούλιο κι όχι μέσα από μια απλή συμφωνία μεταξύ δύο Υπουργών της Κυβέρνησης.

Στην επιστολή, επισημαίνεται επίσης η σημασία των δημοσίων μέσων ενημέρωσης ως ουσιαστικού πυλώνα των δημοκρατικών και πλουραλιστικών κοινωνιών στην Ευρώπη.

"Ενώ αναγνωρίζουμε την ανάγκη για εξοικονομήσεις πόρων, οι εθνικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί είναι πιο σημαντικοί από ποτέ σε περιόδους εθνικών δυσκολιών", σημειώνουν στην επιστολή τους προς τον κ. Σαμαρά, οι κύριοι Jean Paul Philippot και Ingrid Deltenre.

Εκφράζεται τέλος η προθυμία της EBU να προσφέρει συμβουλές, βοήθεια και την εμπειρογνωμοσύνη της προκειμένου η ΕΡΤ να διατηρηθεί ως ένας πραγματικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Σ. Κεδίκογλου

"Σε μια περίοδο που ο Ελληνικός λαός υφίσταται θυσίες, δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις ή για δισταγμούς. Όπως δεν υπάρχουν περιθώρια ανοχής για «ιερές αγελάδες» που παραμένουν άθικτες, όταν επιβάλλονται περικοπές παντού.

Όταν πρέπει να τελειώνουμε με τα ελλείμματα και να βγούμε από την κρίση, δεν μπορούμε να ανεχόμαστε θύλακες αδιαφάνειας και δημόσιας σπατάλης.

Η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, η ΕΡΤ, είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση μοναδικής αδιαφάνειας και απίστευτης σπατάλης.

Κι αυτό τελειώνει σήμερα.

Την ΕΡΤ την πληρώνει ο Ελληνικός λαός με το χαράτσι στους λογαριασμούς ηλεκτρικού: γύρω στα 300 εκατομμύρια το χρόνο! Έχει τριπλάσιο ως επταπλάσιο κόστος από άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς και τετραπλάσιο ως εξαπλάσιο προσωπικό για πολύ μικρή τηλεθέαση: τη μισή σχεδόν και για τα τρία δημόσια κανάλια μαζί, απ’ όση ένα μέσο εμπορικό κανάλι.

Έχει τεράστια περιουσία, η οποία παραμένει αδρανής, αν δεν λεηλατείται υπέρ του ανταγωνισμού.

Έχει καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείρισή της: Μιλάμε για μια εταιρία με έξι λογιστήρια που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους!

Καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείριση των συμβάσεων, καθεστώς ακόμα μεγαλύτερης αδιαφάνειας στη διαχείριση του υλικού, το οποίο δεν έχει απογραφεί εδώ και… οκτώ χρόνια!

Καθεστώς προνομίων για τους εργαζομένους, που χρεώνουν τεράστιο αριθμό υπερωριών.

Για να μην αναφερθούμε στα τεράστια ποσά τα οποία μοιράζει σε ιδιωτικές παραγωγές που θα μπορούσε να κάνει, με πολύ λιγότερα, χρησιμοποιώντας τα δικά της μέσα. Που τα έχει πληρώσει ακριβά ο Έλληνας φορολογούμενος.

Για να μην αναφερθούμε στο τεράστιο κόστος εξωτερικών μεταδόσεων που έχουν επιβάλλει απαρχαιωμένα συνδικαλιστικά προνόμια, κι έτσι μετακινούνται δεκάδες τεχνικοί κάθε τόσο, για έργο που μπορεί να γίνει από δύο-τρία άτομα.

Για να μην πούμε ότι συντηρεί περιοδικό χωρίς αναγνώστες, ενώ διαθέτει δεκάδες σταθμούς τοπικούς σταθμούς που ουσιαστικά αναμεταδίδουν, τις περισσότερες ώρες της μέρας, το κεντρικό πρόγραμμα.

Η σημερινή ΕΡΤ έχει εξελιχθεί σε ένα σκάνδαλο που το βλέπουν καθημερινά όλοι, αλλά δεν τόλμησε να το αγγίξει κανείς.

Αυτά όλα τελειώνουν σήμερα. Και τελειώνουν οριστικά!

Η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΕΡΤ. Με το ισχύον νομικό πλαίσιο και με κοινή υπουργική απόφαση σταματούν οι μεταδόσεις της ΕΡΤ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος σήμερα το βράδυ. Και στη θέση της ΕΡΤ θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος, δημόσιος - αλλά όχι κρατικός, ούτε κομματικά ελεγχόμενος - Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης.

Κατά τα πρότυπα των πιο επιτυχημένων δημόσιων Ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών της Ευρώπης. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατίθεται αμέσως, ώστε να λειτουργήσει το ταχύτερο ο νέος φορέας.

Το προσωπικό της ΕΡΤ θα αποζημιωθεί κανονικά. Και όσοι από τους τωρινούς εργαζόμενους το επιθυμούν, θα μπορέσουν να υποβάλλουν αίτηση για να προσληφθούν στο νέο Οργανισμό Ραδιοτηλεόρασης.

Υπάρχουν πολλοί άξιοι και ικανοί εργαζόμενοι, η πείρα και η προϋπηρεσία των οποίων είναι απαραίτητη για να σταθεί ο νέος Οργανισμός. Και θα συνεκτιμηθεί κατά τη διαδικασία προσλήψεων, με διαφανείς διαδικασίες και κριτήρια ΑΣΕΠ.

Ο νέος Οργανισμός θα λειτουργήσει με πολύ λιγότερο προσωπικό. Με σαφές οργανόγραμμα, όπως προβλέπουν τα σύγχρονα δεδομένα για τη δημόσια Ραδιοτηλεόραση παντού στον κόσμο. Το αρχείο της ΕΡΤ – που αποτελεί αληθινό Εθνικό θησαυρό – θα περιφρουρηθεί και θα αξιοποιηθεί πλήρως.

Επίσης θα αξιοποιηθούν οι δορυφορικές υπηρεσίες και οι σύγχρονες τεχνολογίες. Ώστε να υπάρξει - επιτέλους - δυναμικός μοχλός προβολής της Ελλάδας, της ανάπτυξης, της εξωστρέφειας, αλλά και πολύτιμος καθημερινός δεσμός με την Ελληνική Διασπορά σε όλο τον κόσμο.

Ο νέος Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης θα ξεκινήσει να λειτουργεί το συντομότερο. Μέχρι τότε οι πολίτες δεν θα πληρώνουν το χαράτσι που πληρώνουν ως σήμερα.

Κι από τη λειτουργία του και μετά θα πληρώνουν πολύ λιγότερα. Υπολογίζεται ότι θα απαλλαγούν από ένα ποσό που φτάνει τα 100 εκατομμύρια ετησίως.

Ενώ για όσες θέσεις της σημερινής ΕΡΤ κρίνονται υπεράριθμες, θα προσληφθούν με ΑΣΕΠ νέοι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία, στα ΚΕΠ και όπου αλλού το δημόσιο έχει ανάγκη.

Μεγάλες αλλαγές δεν γίνονται χωρίς μεγάλες τομές. Τολμηρές και ριζοσπαστικές!

Μέχρι τώρα πολλοί έλεγαν ότι «δεν υπάρχει πολιτική βούληση» για τέτοιες τομές…

Η σημερινή κυβέρνηση αποδεικνύει ότι διαθέτει την πολιτική βούληση!

Αυτό άλλωστε, ζητάει κι αυτό περιμένει να δει ο Ελληνικός λαός".

Η Πράξη δημοσιεύτηκε την ώρα που τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΔΗΜΑΡ εκφράζουν την αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο να κλείσει -έστω και προσωρινά- η Δημόσια Τηλεόραση. 

 Για το θέμα υπήρξε, τη Δευτέρα, τηλεφωνική επικοινωνία του πρωθυπουργού Αντ.Σαμαρά με τους Ευάγγελο Βενιζέλο και Φώτη Κουβέλη, οι οποίοι τού μετέφεραν τη διαφωνία τους.
 
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είπε ότι η όποια απόφαση για την ΕΡΤ δεν μπορεί να ληφθεί μονομερώς και ζήτησε τα σχέδια αναδιάρθρωσής της να συζητηθούν από τους τρεις πολιτικούς αρχηγούς. 
 
«Όχι» στο κλείσιμο της ΕΡΤ είπε και ο Φώτης Κουβέλης, ενώ σε ανακοίνωσή της -που εκδόθηκε πριν γίνει γνωστή η δημοσίευση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου- η ΔΗΜΑΡ διεμήνυσε ότι «δεν νοείται σύγχρονη χώρα και δη ευρωπαϊκή η οποία - έστω και για μία ώρα - να μη διαθέτει Δημόσια Τηλεόραση».
 
«Η Δημοκρατική Αριστερά διαφωνεί ριζικά και είναι αντίθετη με την αναστολή της λειτουργίας  της ΕΡΤ και επαναλειτουργίας της μετά από 'κάποιο' χρονικό διάστημα» ανέφερε η ΔΗΜΑΡ, ζητώντας «την άμεση συγκρότηση επιτροπής κοινής αποδοχής από εμπειρογνώμονες και πρόσωπα κύρους με στόχο εντός τριών μηνών να υποβάλλει στο Κοινοβούλιο επιχειρησιακό σχέδιο για μια σύγχρονη Δημόσια Τηλεόραση».
 
Επίσης, νωρίτερα, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σκουρλέτης δήλωσε:
 
«Τα σενάρια που διαρρέονται τις τελευταίες ώρες περί αιφνίδιας διάλυσης της ΕΡΤ αποτελούν την κορύφωση μιας στρατηγικής συρρίκνωσης και υποβάθμισης της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης εκ μέρους της κυβέρνησης. Για την κυβέρνηση η δημόσια ΕΡΤ είναι αναγκαία μόνο όταν αυτή παίζει το ρόλο του εκτελεστικού βραχίονα της κυβερνητικής προπαγάνδας, αδιαφορώντας πλήρως για το εάν και κατά πόσο εκπληρώνει τον σκοπό της ως ένας ανεξάρτητος και αξιόπιστος οργανισμός στην υπηρεσία της πολυφωνικής ενημέρωσης και του πολιτισμού.
 
"Η ΕΡΤ, όμως, δεν ανήκει στην κυβέρνηση αλλά στο ελληνικό λαό, ο οποίος την πληρώνει απαιτώντας να αποτελεί ένα υπόδειγμα αδέσμευτης και πλουραλιστικής ενημέρωσης. Στα σχέδια της κυβέρνησης για την πλήρη απαξίωση και διάλυση της ΕΡΤ θα σταθούμε απέναντι και θα αγωνισθούμε για την αναβάθμισή της μαζί με τους εργαζόμενούς της, ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας".
 
Η Χρυσή Αυγή σε ανακοίνωσή της τονίζει: «Η ΕΡΤ ανήκει θεωρητικά στον ελληνικό λαό, δεν σέβεται όμως 1 εκατομμύριο Έλληνες πολίτες που υποστηρίζουν την Χρυσή Αυγή, τους υβρίζει διαρκώς ως... 'νεοναζί' και δεν δίνει ποτέ βήμα σε εκπροσώπους του κόμματός μας.
 
"Δυστυχώς, κανένα από τα διεφθαρμένα κοινοβουλευτικά κόμματα δεν διαμαρτυρήθηκε για αυτό το έλλειμμα δημοκρατίας, αντιθέτως το υποστήριξε. Τα ίδια και χειρότερα πράττουν και τα ιδιωτικά κανάλια των νταβατζήδων, των οποίων οι συχνότητες ανήκουν στον ελληνικό λαό και έχουν παραχωρηθεί παράνομα στους καναλάρχες. Εκδίδουμε το παρόν δελτίο Τύπου γνωρίζοντας ότι δεν πρόκειται να προβληθεί από κανέναν δημόσιο ή ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό. Και μετά αποκαλούν εμάς 'ναζί' και αντιδημοκράτες".