Σενάρια επί χάρτου για να φύγει το μαύρο από τις οθόνες της ΕΡΤ μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες και να επαναλειτουργήσει η δημόσια τηλεόραση μέχρι να ετοιμαστεί η νέα ΕΡΤ, επεξεργάζεται η Κυβέρνηση της Ελλάδας.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά επεξεργάζεται σχέδιο ταχύτατης επανεκκίνησης, με την ΕΡΤ να εκπέμπει κανονικά το σήμα, με προσωρινό πρόγραμμα, για λίγες εβδομάδες, μέχρι να λειτουργήσει με τα νέα μορφή, όχι αρχές Σεπτέμβρη, όπως ανακοινώθηκε αρχικά, αλλά σε ένα με ενάμιση μήνα.
Η τελική φόρμουλα αναζητείται πριν από τη συνάντηση των αρχηγών των κυβερνητικών κομμάτων τη Δευτέρα, η οποία θα είναι και η μέρα των τελικών αποφάσεων.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση αναζητά επίσης ομάδες δημοσιογράφων με δίμηνες συμβάσεις, τις οποίες θα υπογράψουν με το Υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να λειτουργήσει η προσωρινή ΕΡΤ, ωσότου να ανοίξει η νέα δημόσια ραδιοτηλεόραση.
Τα σενάρια στην Αθήνα δίνουν και παίρνουν, με τον Πρωθυπουργό να φέρεται ότι θα προτείνει τη Δευτέρα ψήφιση του νόμου για άνοιγμα της νέας ΕΡΤ, με τη μορφή του κατεπείγοντος.
Σειρά διερευνητικών επαφών είχε ο Υπουργός Επικρατείας Δημήτρης Σταμάτης, με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλο τηλεφωνικώς και με τον πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ Φώτη Κουβέλη δια ζώσης το μεσημέρι.
Και οι δύο πολιτικοί αρχηγοί απέρριψαν την πρόταση της κυβέρνησης για μεταβατική περίοδο λειτουργίας της ΕΡΤ.
Ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Φώτης Κουβέλης ζήτησε την άμεση επαναλειτουργία της ΕΡΤ με κανονικό πρόγραμμα, και όχι επαναλήψεις ή ντοκιμαντέρ, και να συσταθεί άμεσα επιτροπή κατόπιν πρότασης των τριών κομμάτων, η οποία θα επεξεργαστεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξορθολογισμού της ΕΡΤ.
Στο μεταξύ, ένταση προκλήθηκε στη Βουλή των Ελλήνων για το θέμα της ΕΡΤ ανάμεσα στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα και τον Υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα.
Νέα διαδήλωση πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι έξω από το κτίριο της Βουλής στο Σύνταγμα.
Παρέμβαση υπήρξε και από τον πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς.
Εστειλε επιστολή στον Αντώνη Σαμαρά όπου τονίζει πως
Την αλληλεγγύη του στους εργαζόμενους της ΕΡΤ εξέφρασε ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης, EBU, Ζαν Πωλ Φιλιπό, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Αθήνα.
Η απεργία σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα θα συνεχιστεί μέχρι την Τρίτη.
Τη Δευτέρα αναμένεται και η έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου Επικρατείας για το αν θα χορηγήσει ή όχι προσωρινή διαταγή με την οποία θα «παγώνει» προσωρινά την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για κλείσιμο της ΕΡΤ.
Στήριξη στον Αντώνη Σαμαρά προσφέρουν με δημοσίευμα τους οι Financial Times οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν υπήρχε άλλη επιλογή από το άμεσο κλείσιμο της ΕΡΤ.
Στον αντίποδα, νέο χτύπημα από το διαδίκτυο ετοιμάζουν οι Αnonymous, οι οποίοι ανήρτησαν την προειδοποίηση που βλέπετε στις οθόνες σας.
Μετά τη χθεσινή επίθεση στην ιστοσελίδα του Εφετείου Αθηνών, φαίνεται ότι ετοιμάζουν για αύριο χτύπημα στη Βουλή των Ελλήνων, σε ένδειξη συμπαράστασης για τις απολύσεις και το κλείσιμο της ΕΡΤ.
Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση: Πρωτοφανές αυτό που συνέβη στην ΕΡΤ
«Πρωτοφανές στην ιστορία της EBU» χαρακτήρισαν τα όσα συμβαίνουν στην ΕΡΤ, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης, Ζαν Πωλ Φιλιπό και η Γενική Διευθύντρια του οργανισμού Ίνγκριντ Ντελτένρ, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στα στούντιο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης στην Αθήνα, όπου βρίσκεται με αφορμή το λουκέτο που αποφάσισε η ελληνική Κυβέρνηση.
Ο κ. Φιλιππό εξέφρασε την αλληλεγγύη του στους εργαζόμενους της ΕΡΤ, τονίζοντας ότι το σημαντικό είναι να επανέλθει το σήμα και ενημέρωσε ότι σήμερα θα έχει συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, προκειμένου να του επιδώσει επιστολή, την οποία υπογράφουν 51 διευθυντές ευρωπαϊκών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, ζητώντας την άμεση επαναφορά του σήματος της ΕΡΤ.
Ο Πρόεδρος και η Γενική Διευθύντρια της EBU επανέλαβαν πολλές φορές την αντίθεση τους στην απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για το κλείσιμο της ΕΡΤ, την οποία χαρακτήρισαν δυναμικό και σταθερό μέλος του Οργανισμού.
«Είμαστε εδώ για να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας στους εργαζόμενους της ΕΡΤ, γιατί πιστεύουμε ότι σε περιπτώσεις σαν αυτή η αλληλεγγύη είναι βασικό στοιχείο της επιτυχίας. Το κλείσιμο της ΕΡΤ έχει να κάνει με θέματα ελευθερίας του λόγου και πλουραλισμού. Επίσης, είναι θέμα πολιτισμού, δεδομένου ότι τα δημόσια ΜΜΕ είναι αυτά που επενδύουν περισσότερο στον πολιτισμό της κάθε χώρας» είπε ο κ. Φιλιπό, λέγοντας ότι προϋπόθεση για να συνεχίσουν την οποιαδήποτε επικοινωνία με την ελληνική κυβέρνηση είναι να αναιρέσει την απόφαση και δήλωσε ότι «μακροπρόθεσμα είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε την ΕΡΤ να χτίσει ένα μέλλον και να είναι πλουραλιστική, ανεξάρτητη και βιώσιμη».
Τα στελέχη του ευρωπαϊκού οργανισμού χαρακτήρισαν την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για την ΕΡΤ εκτός από αντιδημοκρατική και «αντιεπαγγελματική», απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τα συμβόλαια που έχει η δημόσια τηλεόραση «τα οποία δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει», δηλώνοντας ότι έμειναν «έκπληκτοι» από την απόφαση για το κλείσιμο της δημόσιας τηλεόρασης στην Ελλάδα
Απαντώντας σχετικά με το αν η EBU είναι προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει νομικά προβλήματα και ενδεχόμενη προσφυγή της ελληνικής κυβέρνησης στη δικαιοσύνη επειδή έδωσε τη δυνατότητα στην ΕΡΤ να εκπέμπει δορυφορικά το πρόγραμμά της, η κ. Ντελτένρ απάντησε ότι είναι προετοιμασμένοι για ότι προκύψει, ενώ ο κ. Φιλιπό επικαλέστηκε και δηλώσεις του Προέδρου της Κομισιόν, Χοσέ Μανουέλ Μπαρόζο, σχετικά με τη σημασία της δημόσιας τηλεόρασης. Καταλήγοντας οι δύο αξιωματούχοι της EBU υπογράμμισαν ότι η πρώτη τους προτεραιότητα είναι να αποκατασταθεί το θέμα της ΕΡΤ και συνέστησαν να μη γίνονται συγκρίσεις με τα κρατικά ΜΜΕ άλλων χωρών, καθώς όπως είπαν η κάθε χώρα είναι διαφορετική, έχει άλλες ανάγκες και με βάση αυτές πρέπει να εξετάζεται.
Σημειώνεται ότι η ΕΡΤ εκπέμπει δορυφορικά στο εξωτερικό, μέσω της EBU ενώ σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας έχει αποκατασταθεί επίσης μέσω της EBU το αναλογικό σήμα. Η ΕΡΤ εξακολουθεί να μεταδίδεται από την Ένωση διαδικτυακά, καθώς και ψηφιακά από την τηλεόραση του 902, με πολλά προβλήματα, καθώς το σήμα κόβεται συνεχώς. Το πρόγραμμα των εργαζομένων της ΕΡΤ αναμεταδίδουν επίσης πολλά ραδιόφωνα και ιστοσελίδες.
Στην ΕΡΤ σήμερα αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης
O Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης (EBU) Ζαν Πολ Φιλιπό και η Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ίνγκριντ Ντελτάρ έχει προγραμματιστεί να παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου μέσα από το Ραδιομέγαρο.
Η EBU έχει ήδη απευθύνει επιστολή προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, στην οποία ζητά να ανακληθεί η απόφαση για κλείσιμο της ΕΡΤ και επισημαίνει την αναγκαιότητα ύπαρξης ανεξάρτητων και δημόσιων ΜΜΕ για την ίδια τη Δημοκρατία.
Η Ένωση έχει δώσει συχνότητα για να μεταδίδεται υπό την μορφή "live streaming" η απεργιακή εκπομπή των εργαζομένων της ΕΡΤ αν και, όπως καταγγέλλουν οι τεχνικοί της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, οι παρεμβολές στην επίγεια συχνότητα 48 από όπου εκπέμπεται το πρόγραμμα είναι συνεχείς.
Το κλείσιμο της ΕΡΤ έχουν καταδικάσει ήδη με ανακοινώσεις τους το Διεθνές Ινστιτούτο Τύπου και ο Οργανισμός Μέσων Ενημέρωσης Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Επίσης, στο Ραδιομέγαρο παρέστη χθες το απόγευμα ο Ιταλός δημοσιογράφος Φράνκο Σίντι, εκπροσωπώντας την Ιταλική Ένωση Δημοσιογράφων και τη Διεθνή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων, η οποία έχει εκφράσει τη διάθεση να συνεισφέρει σε μιαν προσπάθεια εξεύρεσης κοινά αποδεκτής μέσης λύσης.
Ο κ. Σίντι συμμετείχε στη συνέλευση των εργαζομένων της ΕΡΤ και στην παρέμβασή του είπε ότι το κλείσιμο της ΕΡΤ δεν αφορά μόνο τους εργαζομένους της και την Ελλάδα, αλλά αφορά όλα τα δημόσια μέσα της Ευρώπης.
Συνεχίζονται για τρίτη ημέρα οι αντιδράσεις για το ξαφνικό «λουκέτο» στην ΕΡΤ, αφού οι τίτλοι τέλους για τα κανάλια της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, αλλά και για τον ιστότοπό της, έπεσαν σταδιακά από την Τρίτη, με τους δημοσιογράφους και τεχνικούς της Δημόσιας Τηλεόρασης να παραμένουν στο κτίριο αλλά και έξω από αυτό.
Η απόφαση για κλείσιμο της ΕΡΤ έχει προκαλέσει τριγμούς στο πολιτικό σκηνικό, ενώ το βλέμμα πέφτει τώρα στη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών, τη Δευτέρα στις 18.00, κατά τη διάρκεια της οποίας θα συζητηθεί το φλέγον αυτό θέμα που έχει οδηγήσει ακόμα και σε σενάρια για πρόωρες εκλογές, σε περίπτωση που δεν βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση.
Η ΠΟΣΠΕΡΤ μαζί με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Υπουργείου Πολιτισμού διοργανώνουν στις 19.00 στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ συναυλία για τη στήριξη της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και των Μουσικών Συνόλων της. Σε ανακοίνωση γίνεται λόγος για καίριο χτύπημα στον πολιτισμό της πατρίδας μας, μιας και όπως αναφέρεται, τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ δολοφονούνται από την κυβέρνηση με βάναυσο τρόπο.
Τη συνέχιση της απεργίας σε όλα τα Μέσα, έντυπα, ηλεκτρονικά και διαδικτυακά, αποφάσισαν οι ομοσπονδίες και το διασωματειακό των εργαζομένων στα ΜΜΕ ως ένδειξη διαμαρτυρίας στο κλείσιμο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.
Η απόφαση των εργαζομένων στα Media προκάλεσαν την έντονη αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία κάνει λόγο για «καθοδηγούμενους συνδικαλιστές δημοσιογράφους που επιβάλλουν τη φίμωση τώρα που ο εισαγγελέας ακουμπάει και τους ίδιους στο “μαγαζί” τους».
Τέλος, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η συνέντευξη Τύπου του προέδρου της EBU Ζαν Πολ Φιλιπό και της γενικής διευθύντριας του Οργανισμού, Ίνγκριντ Ντελτάρν, την οποία παραχωρούν στις 12.00 το μεσημέρι στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής, για τις εξελίξεις στην ΕΡΤ.
Στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι, αφού απαντούν στο ρητορικό ερώτημα του κ. Σαμαρά από την ομιλία του στην εκδήλωση του ΕΒΕΑ για το κατά πόσο αυτή «κόπηκε» από το πρόγραμμα που μεταδίδεται δια μέσου διαδικτύου από τους εργαζόμενους λέγοντας ότι μεταδόθηκε ολόκληρη σε ζωντανή σύνδεση, αναρωτιούνται αν πρέπει να εκλάβουν ως αυτοκριτική τις καταγγελίες για αδιαφάνεια, κυκλώματα και λεηλασία του πλούτου της ΕΡΤ.
Επισημαίνουν ότι την ώρα που απολύονταν συμβασιούχοι η κυβέρνηση του κ. Σαμαρά και οι διορισμένες διοικήσεις της ΕΡΤ έπαιρναν αποφάσεις για πρόσληψη υψηλόμισθών συμβούλων, για μικτές και εξωτερικές παραγωγές που δίνονταν σε «ημετέρους» με υπέρογκα ποσά και περιθωριακά ποσοστά τηλεθέασης.
«Αυτά καταγγέλλουμε τόσο καιρό που λέμε ότι δεν απεργούμε για τα προνόμια μας αλλά για να αποτρέψουμε την απαξίωση της ΕΡΤ και την περιθωριοποίηση της» αναφέρουν οι εργαζόμενοι.
Απαντούν επίσης στο χαρακτηρισμό «Τζουράσικ Παρκ» που τους απεύθυνε ο Πρωθυπουργός, λέγοντας ότι οι μέθοδοι διοίκησης που χρησιμοποιήθηκαν τον τελευταίο χρόνο θυμίζουν παλαιοκομματικές νοοτροπίες που οδήγησαν στα αποτελέσματα που σήμερα καταγγέλλονται από τον κ. Σαμαρά.
«Είπε πως μεταδίδουμε τις ειδήσεις όπως εμείς θέλουμε. Προφανώς ο Πρωθυπουργός εννοεί ότι δεν υπακούσαμε στις ασφυκτικές παρεμβάσεις, ότι αντιδράσαμε στα περιστατικά λογοκρισίας τα οποία και έχουμε καταγγείλει επανειλημμένως» συνεχίζουν.
Κατηγορούν επίσης τον Πρωθυπουργό ότι προσποιείται ότι αγνοεί ότι την τελική ευθύνη για τις ειδήσεις έχουν στελέχη που ο ίδιος επέλεξε, όπως παραδείγματος χάριν ο Γενικός Διευθυντής Ενημέρωσης Αιμίλιος Λιάτσος «ο οποίος αξιολόγησε ως είδηση την επέτειο της εφημερίδας παρασκήνιο και όχι τις καταγγελίες για βασανιστήρια στη ΓΑΔΑ».
ΔΕΙΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ TI METAΔΙΔΕΙ Η ΕΡΤ:
ERT from Antenna Internet World on Vimeo.
Κεδίκογλου: Μέχρι τις 29 Αυγούστου θα έχει λειτουργήσει η νέα ΕΡΤ
Όπως μεταδίδεται από ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, το σήμα της δημόσιας τηλεόρασης άρχισε να κόβεται σταδιακά, από τις 10:00 χθες βράδυ, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ενώ εργαζόμενοι στην ΕΡΤ εξακολουθούσαν και σήμερα να εργάζονται εκπέμποντας μέσω διαδικτύου από διάφορες ιστοσελίδες που αναμεταδίδαν το εκπεμπόμενο πρόγραμμα.
Συγκινητικές ήταν οι στιγμές που εκτυλίχθηκαν χθες στο τελευταίο δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ, πριν τη διακοπή σήματος.
Μετά τη διακοπή του σήματος, αρκετός κόσμος συνέχιζε να συρρέει έξω από το κτίριο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή Αττικής, όπου από το απόγευμα ήσαν συγκεντρωμένοι πολλές εκατοντάδες κόσμου, δημοσιογράφων, συνδικαλιστών, πολιτικών, καλλιτεχνών και όσων αντιδρούν στην απόφαση.
Ισχυρή αστυνομική δύναμη εξακολουθεί από χθες το απόγευμα να παραμένει έξω από τις κεντρικές εγκαταστάσεις της ΕΡΤ, καθώς και στο στούντιο στη Μουρούζη και σε όλα τα γραφεία της ΕΡΤ σε όλη τη χώρα.
Στη Θεσσαλονίκη, επίσης, μετά τις 23:00 της Τρίτης πολλοί άνθρωποι μαζεύτηκαν στην Λεωφόρο Στρατού, μπροστά στα γραφεία της ΕΤ-3, διαμαρτυρόμενος για το κλείσιμο της ΕΡΤ.
Σε Γενική Συνέλευση, που πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Τρίτης στην ΕΡΤ, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να κρατήσουν ανοικτή "με κάθε τρόπο την ΕΡΤ".
Ενωρίτερα χθες το απόγευμα είχε ανακοινωθεί ότι "το Υπουργείο Οικονομικών, ως διάδοχος της ΕΡΤ ΑΕ μέχρι την ψήφιση νόμου για την ίδρυση ενός νέου και σύγχρονου δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού, είναι υποχρεωμένο να προχωρήσει στη διακοπή μετάδοσης των εκπομπών και τη διαφύλαξη των εγκαταστάσεων της ΕΡΤ ΑΕ".
Την αντίθεσή τους στο κλείσιμο της ΕΡΤ εξέφρασαν όλα τα κόμματα, περιλαμβανομένων του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ που συμμετέχουν στην Κυβέρνηση Σαμαρά μαζί με τη Νέα Δημοκρατία.
Σε συνέντευξή του, από το στούντιο της ΕΡΤ, ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας δήλωσε ότι πρόκειται "για πραξικόπημα", το οποίο στρέφεται ενάντια στον ελληνικό λαό.
Ο κ. Τσίπρας, όπως μεταδίδεται στην Ελλάδα, θα έχει την Τετάρτη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, από τον οποίο θα ζητήσει να μην υπογράψει την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για το κλείσιμο της ΕΡΤ.
Εν τω μεταξύ, οι εργαζόμενοι στο Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου (ΡΙΚ), σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους εργαζομένους στην ΕΡΤ, πραγματοποίησαν πεντάλεπτη στάση εργασίας στις 09:00 χθες βράδυ, ενώ η ανακοίνωση για το άμεσο κλείσιμο της δημόσιας ελληνικής ραδιοτηλεόρασης και την απόλυση 2.686 εργαζομένων αναμεταδίδεται από πάρα πολλά διεθνή μέσα ενημέρωσης.
«Μαύρο» υπάρχει από τις 11:30 και στη διαδικτυακή μετάδοση των εκπομπών της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης από τον ιστότοπο της ΕΡΤ.
Το σήμα της δημόσιας τηλεόρασης άρχισε σταδιακά να κόβεται, από τις 10 το βράδυ, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
α συρρέει έξω από το ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής, όπου από το απόγευμα ήταν συγκεντρωμένοι πολλές εκατοντάδες κόσμου, δημοσιογράφων, συνδικαλιστών και όσων αντιδρούν στην απόφαση.
Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι έχουν αναρτήσει στο μπαλκόνι του κτιρίου πανό που γράφει «Κάτω η χούντα, η ΕΡΤ δεν κλείνει».
Πριν την ανακοίνωση του κ. Κεδίκογλου, ο οποίος και ως Υπουργός Επικρατείας έβαλε την απαραίτητη υπογραφή για το κλείσιμο της ΕΡΤ, την διαφωνία τους με την προοπτική να κλείσει η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση είχαν εκφράσει με κατηγορηματικό τρόπο και το ΠΑΣΟΚ και η Δημοκρατική Αριστερά που στηρίζουν την κυβέρνηση.
Χιονοστιβάδα αντιδράσεων
Διογκώνονται ώρα με την ώρα οι αντιδράσεις για την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να κλείσει την ΕΡΤ, αξιοποιώντας την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου την οποία ανακοίνωσε λίγες ώρες νωρίτερα και με βάση την οποία ένας Υπουργός μπορεί με μια απλή απόφαση να κλείσει ή να συγχωνεύσει δημόσιους οργανισμούς και φορείς.
Η ΠΟΕΣΥ κάνει λόγο για εύκολη θυσία της ΕΡΤ προκειμένου να υλοποιηθούν οι όροι που θέτουν τα μνημόνια και τόνισε ότι θα στηρίξει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, σημειώνοντας ότι το λουκέτο στην ΕΡΤ δεν αφήνει μόνο στο δρόμο τους περίπου 2.700 εργαζομένους της αλλά αποτελεί πλήγμα στη Δημοκρατία.
Η ΑΔΕΔΥ, από την πλευρά της, αναφέρεται, στην ανακοίνωσή της, σε πραξικοπηματική απόφαση κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι αποφάσισε «τον ξαφνικό θάνατο» της ΕΡΤ και καλεί συνδικάτα και εργαζομένους ν` αντιδράσουν για να σταματήσουν τα εγκληματικά σχέδια της κυβέρνησης που αφορούν όλους τους δημόσιους οργανισμούς.
Με νέες ανακοινώσεις τους, τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και Δημοκρατική Αριστερά, που στηρίζουν και συμμετέχουν στην κυβέρνηση, επανέλαβαν την κάθετη διαφωνία τους με το κλείσιμο της ΕΡΤ, σημειώνοντας ότι οιΥυπουργοί που προέρχονται από αυτά τα κόμματα δεν υπέγραψαν την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.
Και τα δύο κόμματα τονίζουν ότι δεν προτίθενται να ψηφίσουν την Πράξη οποτεδήποτε και αν κατατεθεί προς συζήτηση και προς ψήφιση στη Βουλή.
Το ΠΑΣΟΚ αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι εδώ και ένα χρόνο δεν έχει παρουσιαστεί κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο σχετικά με την ΕΡΤ από τους αρμόδιους Υπουργούς, συμπληρώνοντας ότι η κυβέρνηση ενημέρωσε τα κόμματα της συγκυβέρνησης ότι κλείνει την ΕΡΤ για να «πιαστεί» ο στόχος των 2.000 απολύσεων από το δημόσιο που θέτει για τα τέλη Ιουνίου το μνημόνιο.
Και τα δύο κόμματα σημειώνουν ότι προφανώς υπάρχει θέμα εξυγίανσης της ΕΡΤ και βελτίωσης της λειτουργίας της αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει με την ΕΡΤ κλειστή και τους εργαζόμενους απολυμένους.
Αντιπροσωπείες των δύο κομμάτων φέρονταν να σχεδιάζουν να μεταβούν στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ για να συναντηθούν με την ΠΟΣΠΕΡΤ.
Όπως έγινε γνωστό ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, θα συναντηθεί με εκπροσώπους της ΕΡΤ αύριο Τετάρτη στις 2 το μεσημέρι, ενώ το κόμμα ζήτησε να γίνει άμεσα συνάντηση των τριών αρχηγών που συμμετέχουν στην κυβέρνηση.
Συνάντηση με την ΠΟΣΠΕΡΤ αύριο το πρωί θα έχει και ο Πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης, ενώ το κόμμα προτίθεται να επισπεύσει την κοινοβουλευτική διαδικασία που θα κρίνει αν είναι νόμιμη ή όχι η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες εντός των επομένων ημερών.
«Ό,τι δεν κατάφερε το ΠΑΣΟΚ επί Ηλία Μόσιαλου, το προχωράει τώρα η τρικομματική συγκυβέρνηση: τη διάλυση της Δημόσιας Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης, με την αιτιολογία του εξορθολογισμού» δήλωσε ο Βουλευτής Επικρατείας και Τομεάρχης για θέματα ΜΜΕ Τέρενς Κουίκ, προσθέτοντας ότι είναι απαραίτητος ο εξορθολογισμός αλλά όχι υπό την έννοια να φτιαχτεί «ένα μαγαζάκι στα μνημονιακά μέτρα» και να θυσιαστούν οι εργαζόμενοι.
Ο κ. Κουίκ επεσήμανε ότι είναι αδιανόητο να καταργηθεί η δημόσια τηλεόραση και ραδιοφωνία, και μαζί με αυτήν η αντικειμενική ενημέρωση, η ποιοτική ψυχαγωγία, οι περιφερειακοί σταθμοί και οι αναμεταδόσεις για τους έλληνες της διασποράς.
Ο κ. Κουίκ, ο οποίος μετέβη στο Ραδιομέγαρο το απόγευμα, εξέφρασε την άποψη ότι «τα κομμάτια της ΕΡΤ ΑΕ βαίνουν προς ιδιωτικοποίηση» συμπληρώνοντας ότι σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, οι δημόσιες ραδιοτηλεοράσεις είναι ο πρώτος πυλώνας της ενημέρωσης».
Δήλωση για το θέμα έκανε και ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος κατήγγειλε την απόφαση της τρικομματικής κυβέρνησης για κλείσιμο της ΕΡΤ κάνοντας λόγο για «λουκέτο στη δημόσια ενημέρωση, που πετά χιλιάδες εργαζόμενους της ΕΡΤ στο δρόμο». Συμπλήρωσε ότι προφανώς πρόκειται για «συνέχεια του δόγματος 'νόμος και τάξη', που οδηγεί στα χέρια ιδιωτών ολοένα περισσότερο την περιουσία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Ο κ. Κουτσούμπας κάλεσε όλους τους εργαζόμενους να εκφράσουν την αλληλλεγγύη και τη συμπαράστασή τους στους χιλιάδες εργαζομένους της ΕΡΤ.
Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ αποφάσισαν στη Γενική τους Συνέλευση να παραμείνουν στο Ραδιομέγαρο και να συνεχίσουν την μετάδοση της ροής του προγράμματος αρνούμενοι να «κατεβάσουν τους διακόπτες» και να σβήσει το σήμα της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, όπως είχε προαναγγείλει στη δήλωσή του ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.
Στο προαύλιο του Ραδιομεγάρου έχει, ήδη, συρρεύσει πλήθος κόσμου, ανταποκρινόμενο στις εκκλήσεις και των συνδικαλιστικών ενώσεων των εργαζομένων στον Τύπο και στα ΜΜΕ. Την ίδια ώρα, αστυνομικές δυνάμεις έχουν αναπτυχθεί έξω από όλα τα γραφεία που διατηρεί η ΕΡΤ σε όλη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένου του Ραδιομεγάρου και των στούντιο στην οδό Μουρούζη στο κέντρο της Αθήνας.
Η EBU ζητά ανάκληση της απόφασης
Την αποδοκιμασία της για την απόφαση να κλείσει η ΕΡΤ εκφράζει η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ενωση (ΕBU). Η ΕΡΤ αποτελεί ιδρυτικό μέλος της EBU από το 1950.
Σε επιστολή που εστάλη σήμερα στον Ελληνα Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ο Πρόεδρος της EBU Jean Paul Philippot καθώς και ο Γενικός Διευθυντής της EBU Ingrid Deltenre τον καλούν να χρησιμοποιήσει όλες τις εξουσίες του για να ανακληθεί άμεσα αυτή η απόφαση.
Αναφέρουν ότι η ύπαρξη δημόσιων μέσων ενημέρωσης και η ανεξαρτησία τους από την κυβέρνηση βρίσκονται στο επίκεντρο των δημοκρατικών κοινωνιών και ως εκ τούτου οποιεσδήποτε εκτεταμένες αλλαγές στο δημόσιο σύστημα μέσων ενημέρωσης θα πρέπει να αποφασιστεί μόνο μετά από μια ανοιχτή, περιεκτική και δημοκρατική συζήτηση στο Κοινοβούλιο κι όχι μέσα από μια απλή συμφωνία μεταξύ δύο Υπουργών της Κυβέρνησης.
Στην επιστολή, επισημαίνεται επίσης η σημασία των δημοσίων μέσων ενημέρωσης ως ουσιαστικού πυλώνα των δημοκρατικών και πλουραλιστικών κοινωνιών στην Ευρώπη.
"Ενώ αναγνωρίζουμε την ανάγκη για εξοικονομήσεις πόρων, οι εθνικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί είναι πιο σημαντικοί από ποτέ σε περιόδους εθνικών δυσκολιών", σημειώνουν στην επιστολή τους προς τον κ. Σαμαρά, οι κύριοι Jean Paul Philippot και Ingrid Deltenre.
Εκφράζεται τέλος η προθυμία της EBU να προσφέρει συμβουλές, βοήθεια και την εμπειρογνωμοσύνη της προκειμένου η ΕΡΤ να διατηρηθεί ως ένας πραγματικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Σ. Κεδίκογλου
"Σε μια περίοδο που ο Ελληνικός λαός υφίσταται θυσίες, δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις ή για δισταγμούς. Όπως δεν υπάρχουν περιθώρια ανοχής για «ιερές αγελάδες» που παραμένουν άθικτες, όταν επιβάλλονται περικοπές παντού.
Όταν πρέπει να τελειώνουμε με τα ελλείμματα και να βγούμε από την κρίση, δεν μπορούμε να ανεχόμαστε θύλακες αδιαφάνειας και δημόσιας σπατάλης.
Η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, η ΕΡΤ, είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση μοναδικής αδιαφάνειας και απίστευτης σπατάλης.
Κι αυτό τελειώνει σήμερα.
Την ΕΡΤ την πληρώνει ο Ελληνικός λαός με το χαράτσι στους λογαριασμούς ηλεκτρικού: γύρω στα 300 εκατομμύρια το χρόνο! Έχει τριπλάσιο ως επταπλάσιο κόστος από άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς και τετραπλάσιο ως εξαπλάσιο προσωπικό για πολύ μικρή τηλεθέαση: τη μισή σχεδόν και για τα τρία δημόσια κανάλια μαζί, απ’ όση ένα μέσο εμπορικό κανάλι.
Έχει τεράστια περιουσία, η οποία παραμένει αδρανής, αν δεν λεηλατείται υπέρ του ανταγωνισμού.
Έχει καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείρισή της: Μιλάμε για μια εταιρία με έξι λογιστήρια που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους!
Καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείριση των συμβάσεων, καθεστώς ακόμα μεγαλύτερης αδιαφάνειας στη διαχείριση του υλικού, το οποίο δεν έχει απογραφεί εδώ και… οκτώ χρόνια!
Καθεστώς προνομίων για τους εργαζομένους, που χρεώνουν τεράστιο αριθμό υπερωριών.
Για να μην αναφερθούμε στα τεράστια ποσά τα οποία μοιράζει σε ιδιωτικές παραγωγές που θα μπορούσε να κάνει, με πολύ λιγότερα, χρησιμοποιώντας τα δικά της μέσα. Που τα έχει πληρώσει ακριβά ο Έλληνας φορολογούμενος.
Για να μην αναφερθούμε στο τεράστιο κόστος εξωτερικών μεταδόσεων που έχουν επιβάλλει απαρχαιωμένα συνδικαλιστικά προνόμια, κι έτσι μετακινούνται δεκάδες τεχνικοί κάθε τόσο, για έργο που μπορεί να γίνει από δύο-τρία άτομα.
Για να μην πούμε ότι συντηρεί περιοδικό χωρίς αναγνώστες, ενώ διαθέτει δεκάδες σταθμούς τοπικούς σταθμούς που ουσιαστικά αναμεταδίδουν, τις περισσότερες ώρες της μέρας, το κεντρικό πρόγραμμα.
Η σημερινή ΕΡΤ έχει εξελιχθεί σε ένα σκάνδαλο που το βλέπουν καθημερινά όλοι, αλλά δεν τόλμησε να το αγγίξει κανείς.
Αυτά όλα τελειώνουν σήμερα. Και τελειώνουν οριστικά!
Η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΕΡΤ. Με το ισχύον νομικό πλαίσιο και με κοινή υπουργική απόφαση σταματούν οι μεταδόσεις της ΕΡΤ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος σήμερα το βράδυ. Και στη θέση της ΕΡΤ θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος, δημόσιος - αλλά όχι κρατικός, ούτε κομματικά ελεγχόμενος - Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης.
Κατά τα πρότυπα των πιο επιτυχημένων δημόσιων Ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών της Ευρώπης. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατίθεται αμέσως, ώστε να λειτουργήσει το ταχύτερο ο νέος φορέας.
Το προσωπικό της ΕΡΤ θα αποζημιωθεί κανονικά. Και όσοι από τους τωρινούς εργαζόμενους το επιθυμούν, θα μπορέσουν να υποβάλλουν αίτηση για να προσληφθούν στο νέο Οργανισμό Ραδιοτηλεόρασης.
Υπάρχουν πολλοί άξιοι και ικανοί εργαζόμενοι, η πείρα και η προϋπηρεσία των οποίων είναι απαραίτητη για να σταθεί ο νέος Οργανισμός. Και θα συνεκτιμηθεί κατά τη διαδικασία προσλήψεων, με διαφανείς διαδικασίες και κριτήρια ΑΣΕΠ.
Ο νέος Οργανισμός θα λειτουργήσει με πολύ λιγότερο προσωπικό. Με σαφές οργανόγραμμα, όπως προβλέπουν τα σύγχρονα δεδομένα για τη δημόσια Ραδιοτηλεόραση παντού στον κόσμο. Το αρχείο της ΕΡΤ – που αποτελεί αληθινό Εθνικό θησαυρό – θα περιφρουρηθεί και θα αξιοποιηθεί πλήρως.
Επίσης θα αξιοποιηθούν οι δορυφορικές υπηρεσίες και οι σύγχρονες τεχνολογίες. Ώστε να υπάρξει - επιτέλους - δυναμικός μοχλός προβολής της Ελλάδας, της ανάπτυξης, της εξωστρέφειας, αλλά και πολύτιμος καθημερινός δεσμός με την Ελληνική Διασπορά σε όλο τον κόσμο.
Ο νέος Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης θα ξεκινήσει να λειτουργεί το συντομότερο. Μέχρι τότε οι πολίτες δεν θα πληρώνουν το χαράτσι που πληρώνουν ως σήμερα.
Κι από τη λειτουργία του και μετά θα πληρώνουν πολύ λιγότερα. Υπολογίζεται ότι θα απαλλαγούν από ένα ποσό που φτάνει τα 100 εκατομμύρια ετησίως.
Ενώ για όσες θέσεις της σημερινής ΕΡΤ κρίνονται υπεράριθμες, θα προσληφθούν με ΑΣΕΠ νέοι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία, στα ΚΕΠ και όπου αλλού το δημόσιο έχει ανάγκη.
Μεγάλες αλλαγές δεν γίνονται χωρίς μεγάλες τομές. Τολμηρές και ριζοσπαστικές!
Μέχρι τώρα πολλοί έλεγαν ότι «δεν υπάρχει πολιτική βούληση» για τέτοιες τομές…
Η σημερινή κυβέρνηση αποδεικνύει ότι διαθέτει την πολιτική βούληση!
Αυτό άλλωστε, ζητάει κι αυτό περιμένει να δει ο Ελληνικός λαός".
Η Πράξη δημοσιεύτηκε την ώρα που τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΔΗΜΑΡ εκφράζουν την αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο να κλείσει -έστω και προσωρινά- η Δημόσια Τηλεόραση.