Όπως ανακοίνωσε το μεξικανικό Yπουργείο Δικαιοσύνης ήδη έχει ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τη «δολοφονία» του 29χρονου Σαμπάζ, ο οποίος κατέληξε στο τμήμα επειγόντων περιστατικών ενός νοσοκομείου στην Πόλη του Μεξικού, καθώς έφερε «πολλαπλά τραύματα που προκλήθηκαν προφανώς από πυροβολισμούς».
Ο Μάλκομ Σαμπάζ ήταν ο γιος του Κουεμπίλα Σαμπάζ, δευτερότοκου γιου του θρυλικού μαύρου ακτιβιστή Malcolm X, ο οποίος δολοφονήθηκε το 1965.
Ο Μάλκολμ Σαμπάζ είχε επανειλημμένως απασχολήσει την αστυνομία καθώς μόλις στα 12 του χρόνια είχε κατηγορηθεί για τον εμπρησμού του σπιτιού της γιαγιάς του, η οποία και πέθανε από εγκαύματα. Είχε δε καταδικαστεί γι 'αυτό σε φυλάκιση τεσσάρων ετών. Ο Σαμπάζ πρόσφατα πάντως έγραψε τα απομνημονεύματά του, τα οποία όπως είχε πει, θα ήταν η προσωπική του συμβολή στην καταπολέμηση της βίας των νέων.