Διακόπηκε και θα συνεχιστεί την Τρίτη, 14 Μαΐου, η δίκη του Άκη Τσοχατζόπουλου και των 18 συγκατηγορουμένων του για την υπόθεση διακίνησης «μαύρου πολιτικού χρήματος» από εξοπλιστικά προγράμματα.
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε σήμερα με τις δευτερολογίες των συνηγόρων υπεράσπισης επί της πρότασης των εισαγγελέων για απόρριψη των ενστάσεων των κατηγορουμένων.
Στην τοποθέτησή της η πολιτική αγωγή ανέφερε ότι το ελληνικό Δημόσιο προτίθεται να παρίσταται σε ανάλογες δίκες. Όπως είπαν, οι αποφάσεις που θα εκδώσει το δικαστήριο «θα είναι νομολογιακές καθώς ακολουθούν και άλλες δίκες που αφορούν το υπουργείο Άμυνας. Το Δημόσιο θα είναι παρόν σε όλες τις αίθουσες ποινικών και αστικών δικαστηρίων για να διεκδικήσει αποζημιώσεις».
Με την επανάληψη της διαδικασίας, το πρωί της 14ης Μαΐου, το δικαστήριο αναμένεται να ανακοινώσει την απόφασή του επί των ενστάσεων.
Νωρίτερα: Πρόθυμος να μιλήσει " για όλα" δηλώνει ο Άκης Τσοχατζόπουλος
Αιχμές για τους πολιτικούς που τον διαδέχθηκαν στο υπουργείο Άμυνας άφησε σε κατ΄ιδίαν συζήτηση με τους δημοσιογράφους, στο διάλειμμα της δίκης του, ο Άκης Τσοχατζόπουλος.
Ο κατηγορούμενος πρώην υπουργός, εκδήλωσε την πρόθεσή του να μιλήσει «για όλα». Όπως ανέφερε: «Η βουλή έπρεπε να κάνει πλήρη κοινοβουλευτικό έλεγχο σε όλο το θέμα των υποβρυχίων, κυρίως για τη μη υλοποίηση των συμβάσεων και τι έχασε από αυτό το Δημόσιο. Η σύμβαση συνεχιζόταν κανονικά όσο ήμουν εγώ. Αυτό δεν είναι σκάνδαλο; Σκάνδαλο είναι μόνο αυτό που λένε για ΄μένα; Δωροδοκία και ξέπλυμα; Αλλά θα μιλήσουμε για όλα. Θα βγουν όλα. Θα ανοίξουν όλοι οι φάκελοι. Μόνο η αλήθεια βοηθάει»
Η εισαγγελέας Γιωργία Αδηλίνη ζήτησε από τους εφέτες να απορρίψουν την ένσταση του πρώην υπουργού για εξάλειψη του αξιόποινου λόγω παραγραφής του αδικήματος της δωροδοκίας. Όπως είπε η κ. Αδηλίνη, «η κατηγορία της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα δεν παραγράφεται από το γεγονός και μόνο ότι παρήλθε άπρακτη η καταληκτική προθεσμία για την άσκηση δίωξης για δωροδοκία από τη Βουλή.
Η εισαγγελική λειτουργός «απάντησε» στην υπεράσπιση Τσοχατζόπουλου που αναφέρθηκε χθες σε «περιρρέουσα ατμόσφαιρα» και ανάγκης «δίκαιης δίκης».
Όπως ανέφερε η κ. Αδηλίνη: «Άκουσα με προσοχή τον κ. συνήγορο να κάνει λόγο για περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Βεβαίως ζούμε όλοι την οικονομική κρίση και την κρίση των θεσμών. Είναι επίσης γεγονός ότι υπάρχει αίτημα για τιμωρία όσων έφεραν τη χώρα σε αυτή τη κατάσταση. Παρόλα αυτά -και εδώ είναι η διαφωνία μου- μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, η αναστήλωση των θεσμών γίνεται μόνο μέσα από την προστασία τους. Γι' αυτό, σε ό,τι αφορά τη δικαστική λειτουργία, εμείς είμαστε προσηλωμένοι στους νόμους και το Σύνταγμα. Δεν αναζητούμε εξιλαστήρια θύματα. Είμαστε εδώ για να φυλάμε Θερμοπύλες. Δεν θα επιτρέψουμε παράπλευρες απώλειες. Είμαστε εδώ για να τιμωρηθούν οι ένοχοι και όχι οι αθώοι».
Βάσει των εισηγήσεων των δύο εισαγγελέων, το δικαστήριο πρέπει να απορρίψει και την ένσταση της Βίκυς Σταμάτη περί μη εφαρμογής του ελληνικού ποινικού κώδικα, καθώς το έγκλημα που της καταλογίζεται τελέστηκε στην Ελβετία, όπου είχε λογαριασμό.
Η σύζυγος του πρώην υπουργού, Βίκυ Σταμάτη ήταν σήμερα απούσα, γιατί όπως έγινε γνωστό, αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας και όπως δήλωσε ο συνήγορός της αναμένεται να διακομισθεί στο νοσοκομείο «Γεννηματά».
Στην υπεράσπιση του πρώην υπουργού «απάντησε» και ο αναπληρωτής εισαγγελέας Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος: «Απαντώ στον συνήγορο. Ο εισαγγελέας, γι' αυτό βρίσκεται εδώ. Έχει την υποχρέωση να αναζητήσει την αληθινή κατάσταση. Έχει υποχρέωση να συμβάλει στην ανεύρεση της αλήθειας. Αναζητών, όχι μόνο τα στοιχεία της ενοχής αλλά και της αθωότητας των κατηγορουμένων. Ο εισαγγελέας έχει κλειστά τα ώτα στις περιρρέουσες ατμόσφαιρες. Υπάρχει μόνο η διαδικασία και ό,τι προκύψει από αυτήν».
Η πρόταση των εισαγγελέων είναι να απορριφθούν επίσης και οι ενστάσεις για ακυρότητα της διαδικασίας, απαράδεκτου της δίωξης, ακύρωσης προδικασίας κ.α., ενώ ζήτησαν να γίνει δεκτή μόνο μία, που υποβλήθηκε από τον κατηγορούμενο Νίκο Γεωργουλάκη ο οποίος εμφανιζόταν ως ιδιοκτήτης εξωχώριας (offshore) εταιρείας. Η ένστασή του αφορούσε προανακριτική του κατάθεση, η οποία ζήτησε να μην ληφθεί υπόψη.
Η υπεράσπιση του βασικού κατηγορουμένου πρώην υπουργού υπέβαλε σωρεία ενστάσεων την Τετάρτη. Οι συνήγοροι υπεράσπισής έθεσαν θέμα στο δικαστήριο για εξάλειψη του αξιόποινου, λόγω παραγραφής του βασικού αδικήματος της δωροδοκίας.
Σύμφωνα με τους συνηγόρους του πρώην υπουργού, ο εντολέας τους κάθεται στο εδώλιο για πράξη προερχόμενη από αδίκημα που έχει παραγραφεί.
Με την ένσταση, συντάχτηκε και η υπεράσπιση της πρώην συζύγου και της κόρης του Α. Τσοχατζόπουλου. Η υπεράσπιση του πρώην υπουργού υπέβαλε, επίσης, ένσταση για ακυρότητα της κλήσης που εστάλη στον πρώην υπουργό, καθώς, όπως τόνισε, επιδόθηκε πριν λήξει η προθεσμία που ορίζει ο νόμος για άσκηση αναίρεσης του βουλεύματος από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Η υπεράσπιση του πρώην υπουργού επανέφερε το θέμα της κλήσης των μελών του ΚΥΣΕΑ -της επίμαχης περιόδου-, θεωρώντας ότι η κατάθεσή τους είναι σημαντική καθώς ενέκριναν τις συμβάσεις για τις αγορές των υποβρυχίων και των ΤΟR- M1.