Της Μαρίνας Χατζηκώστα
Δεξίωση για τον εορτασμό της επετείου καθιέρωσης του πρώτου συντάγματος της Πολωνίας, στις 3 Μαρτίου το 1791, παρέθεσαν χθες το βράδυ ο πρέσβης της Πολωνίας στην Κύπρο, Πάβελ Ντομπροβόλσκι, και ο επίτιμος γενικός πρόξενος, Λουκής Παπαφιλίπου, μετά των συζύγων τους.
Το τελετουργικό άρχισε με τους Εθνικούς Υμνους της Πολωνίας και της Κύπρου.
Οπως εξήγησε στην ομιλία του ο πρέσβης της Πολωνίας, το Πολωνικό Σύνταγμα είναι το αρχαιότερο δημοκρατικό σύνταγμα στην Ευρώπη και το δεύτερο στον κόσμο, μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στην ανταπάντησή του, ο Υπουργός Εξωτερικών, Ιωάννης Κασσουλίδης, ο οποίος εκπροσώπησε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στάθηκε στην ιστορία της Πολωνίας, ενώ αναφέρθηκε εκτενώς στις παράλληλες ιστορίες των δύο χωρών.
Το παρών τους στη δεξίωση έδωσαν ο πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού, Αβέρωφ Νεοφύτου, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κόμματος, Δημήτρης Συλλούρης, Υπουργοί, σχεδόν στο σύνολό τους οι πρέσβεις και επιτετραμμένοι ξένων χωρών που είναι διαπιστευμένοι στη Λευκωσία, κρατικοί αξιωματούχοι και οικονομικοί παράγοντες, φίλοι της Πολωνίας, καθώς και Πολωνοί οι οποίοι διαμένουν στην Κύπρο.