Οι 77 από τους 121 βουλευτές υπερψήφισαν την τροποποίηση του νόμου που ίσχυε από το 1955, καθιστώντας τη Νέα Ζηλανδία την πρώτη χώρα στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού που θα επιτρέπει στο εξής τους γάμους ομοφυλοφίλων.
"Τα δύο τρίτα του κοινοβουλίου υιοθέτησαν την ισότητα στο θέμα του γάμου. Αυτό δείχνει ότι ως χώρα προωθούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα", δήλωσε η βουλευτίνα του αντιπολιτευόμενου Εργατικού Κόμματος Λουΐζα Γουόλ, η οποία έχει δηλώσει ανοιχτά ότι είναι ομοφυλόφιλη. Το νομοσχέδιο προωθήθηκε στο κοινοβούλιο με πρωτοβουλία της Γουόλ και όχι από την κυβέρνηση συνασπισμού. Ο νέος νόμος θα τεθεί σε ισχύ τον Αύγουστο.
Η Νέα Ζηλανδία έγινε η 13η χώρα παγκοσμίως που νομιμοποιεί τους γάμους ομοφυλοφίλων, καθώς η Ουρουγουάη ενέκρινε ένα παρόμοιο νομοσχέδιο την περασμένη εβδομάδα. Πέρσι, η Αυστραλία είχε απορρίψει μια αντίστοιχη πρόταση.
Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία αλλά και ορισμένες συντηρητικές πολιτικές και κοινωνικές οργανώσεις είχαν αντιταχθεί στο νομοσχέδιο υποστηρίζοντας ότι οι γάμοι μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου υπονομεύουν το θεσμό της οικογένειας.
Ο νέος νόμος περιλαμβάνει πάντως μια διάταξη που αναφέρει ότι οι κληρικοί δικαιούνται να αρνηθούν να τελέσουν γάμο μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου εάν αυτό είναι αντίθετο στις πεποιθήσεις τους.
Ο βουλευτής Γκραντ Ρόμπερτσον, επίσης του Εργατικού Κόμματος, σημείωσε από την πλευρά του ότι ο νόμος δεν θα αποτρέψει τις διακρίσεις εναντίον των ομοφυλόφιλων, ούτε θα λύσει όλα τα προβλήματά τους, όμως αποτελεί μια αχτίδα ελπίδας.