ΠΡΟΣΟΧΗ. ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΣΤΟ ΠΑΝΩ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΣΚΛΗΡΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ
Ένα παγιδευμένο αυτοκίνητο το οποίο οδηγούσε ένας καμικάζι εξερράγη στην κύρια επιχειρηματική συνοικία της Δαμασκού προκαλώντας το θάνατο τουλάχιστον 15 ανθρώπων, καταστρέφοντας αυτοκίνητα και προκαλώντας ζημιές σε κτίρια, σύμφωνα με την κρατική τηλεόραση της Συρίας.
Μία κάτοικος της Δαμασκού, η οποία περιέγραψε την έκρηξη ως τη μεγαλύτερη που έχει ακούσει στην πρωτεύουσα στη διάρκεια της εξέγερσης εναντίον του προέδρου Μπασάρ αλ-Άσαντ που διαρκεί ήδη δύο χρόνια, δήλωσε πως μεγάλες στήλες μαύρου καπνού υψώνονται από τη συνοικία Σαμπάα Μπαχράτ.
Η κρατική τηλεόραση μετέδωσε πως η έκρηξη σημειώθηκε κοντά σε ένα σχολείο στη Σαμπάα Μπαχράτ, μια πυκνοκατοικημένη περιοχή στην οποία στεγάζονται επίσης η κεντρική τράπεζα και το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, 53 άνθρωποι τραυματίσθηκαν.
Κάτοικοι και ακτιβιστές της αντιπολίτευσης ανέφεραν πως άκουσαν πυρά πυροβόλων όπλων και σειρήνες ασθενοφόρων στην περιοχή. Η κρατική τηλεόραση μετέδωσε πως πυροβολισμοί ρίχθηκαν στον αέρα για να ανοίξει δρόμος για τα ασθενοφόρα.
Η τηλεόραση έδειξε εικόνες στις οποίες φαίνονταν επτά πτώματα να κείτονται στο δρόμο, ανάμεσά τους τουλάχιστον δύο απανθρακωμένα στα συντρίμμια ενός ανατραπέντος λεωφορείου. Πυροσβέστες προσπαθούσαν να σβήσουν τη φωτιά σε αυτοκίνητα. Άλλα οχήματα εξακολουθούσαν να καίγονται σε ένα χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.
Άνδρες μετέφεραν σε φορείο μια γυναίκα με το πρόσωπό της καλυμμένο με αίμα. Γυναίκες με μακριά μαύρα φορέματα και μαντίλες έτρεχαν πανικόβλητες προς το σημείο της έκρηξης. Η κρατική τηλεόραση έδειξε μερικά παιδιά με επιδέσμους που φορούσαν σχολικές στολές.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ανάληψη ευθύνης για την επίθεση, όμως κρατικά μέσα ενημέρωσης απέδωσαν την ευθύνη σε "τρομοκράτες", ένας όρος που η κυβέρνηση χρησιμοποιεί για τους μαχητές της αντιπολίτευσης. Αντιπολιτευόμενες οργανώσεις κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι πραγματοποίησε την επίθεση.
Εν τω μεταξύ, έτοιμη να αναπτυχθεί εντός των προσεχών 24 ωρών στη Συρία είναι η ομάδα των εμπειρογνωμόνων που θα ερευνήσει τους ισχυρισμούς για χρήση χημικών όπλων στη χώρα, δήλωσε στη Χάγη ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Μπαν Κι-μουν, ο οποίος κάλεσε τη συριακή κυβέρνηση να δώσει το πράσινο φως για να αρχίσει η ομάδα αυτή το έργο της το συντομότερο.
"Είμαστε έτοιμοι", δήλωσε ο Μπαν σε συνέντευξη Τύπου με την ευκαιρία της έναρξης στη Χάγη διάσκεψης για τη Σύμβαση των Χημικών Όπλων. "Είμαι σε θέση να ανακοινώσω σήμερα ότι μια πρώτη ομάδα βρίσκεται στην Κύπρο και ότι είναι στην τελευταία φάση της προετοιμασίας πριν από την αναχώρηση της για τη Συρία", τόνισε ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ.
Συνολικά, στη Συρία πρόκειται ν' αναπτυχθούν 15 εμπειρογνώμονες, ανάμεσα στους οποίους επιθεωρητές, γιατροί και χημικοί.
"Περιμένουμε όλοι το πράσινο φως από τη συριακή κυβέρνηση για να εξακριβώσουμε εάν χρησιμοποιήθηκαν χημικά όπλα σε οποιαδήποτε περιοχή", τόνισε ο Μπαν.
Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ συναντήθηκε στη Χάγη με τον επικεφαλής του Οργανισμού για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων 'Αχμεντ Ουζουμτσού, με τον οποίο συζήτησαν τις λεπτομέρειες της αποστολής της ομάδας των εμπειρογνωμόνων στη Συρία.