Τηλεόραση Ραδιόφωνο
nobu matsuhisa

Η ιστορία του διάσημου Ιάπωνα σεφ Nobu Matsuhisa δίνει το απόλυτο κίνητρο σε όλους τους ανθρώπους να μην αφήσουμε ποτέ τα όνειρα μας και μας υπενθυμίζει πως η ζωή είναι απρόβλεπτη και πως ανά πάσα στιγμή όλα είναι πιθανά να συμβούν. Σημασία και αξία έχει να βρούμε αυτό που αγαπάμε και να μην το αφήσουμε ποτέ!

Η ιστορία του σεφ Nobuyuki Matsuhisa περισσότερο γνωστού ως Mr Nobu δεν αφήνει κανένα άνθρωπο ασυγκίνητο ενώ προκαλεί θαυμασμό και παράδειγμα προς μίμηση. Ο ίδιος ξεκίνησε από το μηδέν και δεν σταμάτησε στιγμή να δουλεύει σκληρά. Άφησε το σπίτι του στην Ιαπωνία, μετακόμισε στην Αλάσκα όπου άνοιξε το πρώτο του εστιατόριο το οποίο ένα μήνα μετά κάηκε μέσα σε μια νύχτα. Ο ίδιος δεν το έβαλε κάτω και λίγα χρόνια αργότερα επιχείρησε να ανοίξει το πρώτο του Matsuhisa εστιατόριο στο Μπέβερλι Χιλς. Εγχείρημα το οποίο στέφθηκε με τεράστια επιτυχία.

Ουρές ανθρώπων σχηματίζονταν έξω από το εστιατόριο για να δοκιμάσουν το φαγητό του ενώ ανάμεσα στους πελάτες του και διάσημοι σταρ του Hollywood οι οποίοι ερωτεύτηκαν τα πιάτα του. Ένας από αυτούς και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Ο ηθοποιός πίστεψε από την πρώτη στιγμή στον Mr Nobu και του πρότεινε να συνεργαστούν και να ανοίξουν  εστιατόρια μαζί. Σήμερα ο Nobu Matsuhisa έχει δημιουργήσει την δική του αυτοκρατορία με 52 εστιατόρια σε όλον τον κόσμο!

Nobu Matsuhisa

Ο γνωστός chef βρέθηκε στην Κύπρο και συγκεκριμένα στη Λεμεσό, στο εστιατόριο του «Matsuhisa» στο ξενοδοχείο AMARA όπου μας έδωσε την ευκαιρία να τον γνωρίσουμε από κοντά.

-Τι ήταν αυτό που σας κέρδισε ώστε να ανοίξετε ένα εστιατόριο στην Κύπρο και συγκεκριμένα στη Λεμεσό;

Πριν ανοίξω εστιατόριο στη Λεμεσό, ο συνεργάτης στα εστιατόρια μου στην Αθήνα και στην Μύκονο γνώριζε τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου AMARA και μας έφερε σε επικοινωνία. Όταν τον γνώρισα ένιωσα μια πολύ ωραία ενέργεια, για μένα οι συνεργασίες δεν είναι μόνο τα χρήματα, οπότε τον γνώρισα, είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος και για αυτό ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας στη Λεμεσό.

Nobu Matsuhisa

-Δοκιμάζετε την κυπριακή κουζίνα όταν επισκέπτεστε την Κύπρο;

Σήμερα που πήγα για φαγητό δοκίμασα χαλούμι. Χθες ο σεφ εδώ μαγείρεψε για μένα χαλούμι και μανιτάρια. Μου αρέσει να χρησιμοποιώ τοπικά προϊόντα της κάθε χώρας στην οποία έχω εστιατόριο όσο πιο πολύ μπορώ,  αλλά λόγω της πανδημίας σταμάτησα να ταξιδεύω με αποτέλεσμα να μην μπορώ να τα χρησιμοποιήσω. Οπότε τώρα που θα ταξιδεύω πιο συχνά, θέλω πολύ να ερευνήσω τα τοπικά  προϊόντα της Κύπρου και να δημιουργήσω πιάτα με αυτά.

-Ποιο από τα φαγητά σας έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά σας λόγω της ιστορίας του;

Έχω πολλές συνταγές με την δική μου υπογραφή. Ξεκίνησα ως sushi chef όπου χρησιμοποιούσα φρέσκο ψάρι. Ένα από τα πιάτα μου που προτείνω στον κόσμο να τα δοκιμάσει είναι το Νέο Sashimi. Και θα σας πω την ιστορία της δημιουργίας του. Στο εστιατόριο μου «Matsuhisa» Μπέβερλι Χιλς το 1987, οι πελάτες εκεί δεν ήθελαν να βλέπουν το μενού, προτιμούσαν να μου ζητούν να φτιάξω εγώ ότι ήθελα για αυτούς. Μία μέρα μια όμορφη γυναίκα, ήρθε στο εστιατόριο μου και μου είπε «Nobu ετοίμασε μου ότι θες». Και το έκανα. Ξεκίνησα να μαγειρεύω. Πήρα ένα φρέσκο ωμό ψάρι, πρόσθεσα μερικά στοιχεία έκανα και μια όμορφη παρουσίαση και της το πρόσφερα. Εκείνη τη στιγμή μου είπε «Σεφ συγγνώμη αλλά δεν τρώω ωμό ψάρι». Η αλήθεια είναι πως φάνηκε απογοητευμένη γιατί μου είχε πει να φτιάξω ότι ήθελα για εκείνη. Τότε το πήρα και σκέφτηκα πώς να το αλλάξω για να μπορεί να το φάει. Δεν ήθελα να το ψήσω ή να το πετάξω. Πήγα στην κουζίνα, ζέστανα ελαιόλαδο και αποφάσισα να ψεκάσω με αυτό το sashimi. Της το πήρα πίσω, φυσικά δεν ήταν ωμό ψάρι 100% αλλά τουλάχιστον την έκανα να το δοκιμάσει. Δοκίμασε μία μπουκιά, δεύτερη μπουκιά και μετά το έφαγε όλο επειδή σκεφτόταν ότι το ωμό ψάρι μυρίζει ‘’ψαρίλα’’. Στην Ιαπωνία ο κόσμος ξέρει πώς να τρώει το ωμό ψάρι. Το έφαγε όλο γιατί δεν έμοιαζε ωμό. Το ήξερα. Sashimi σημαίνει ωμό ψάρι με soy sauce και wasabi.  Όταν πρόσθεσα λάδι, το ονόμασα το νέο  sashimi.

-Το ελαιόλαδο συνίσταται στην Ιαπωνική κουζίνα; Αν ναι, εσείς το χρησιμοποιείτε;

Η αλήθεια στα αυθεντικά ιαπωνικά πιάτα δεν χρησιμοποιούμε το ελαιόλαδο. Ακόμα και εγώ στην Ιαπωνία δεν το χρησιμοποίησα ποτέ. Αμέσως μετά την εκπαίδευση μου πήγα στη Λίμα του Περού και άνοιξα το πρώτο μου εστιατόριο. Στη Λίμα χρησιμοποιούν πολύ το ελαιόλαδο στα πιάτα τους και ξεκίνησα και εγώ σιγά σιγά να το χρησιμοποιώ.

Nobu Matsuhisa

-Θα θέλαμε να μάθουμε για τη ρουτίνα σας.

Πριν την πανδημία έμενα στο Los Angeles, ξυπνούσα αρκετά πρωί γύρω στις 5 και πήγαινα στο γυμναστήριο για περίπου δύο ώρες. Ακολούθως έτρωγα το πρωινό-μεσημεριανό μου γύρω στις 11, το οποίο ήταν πολύ απλό. Με γιαούρτι, αυγά, φρούτα και λαχανικά. Στη συνέχεια επισκεπτόμουν τα εστιατόρια μου και έβλεπα πως πήγαινε η προετοιμασία του φαγητού για τους πελάτες μου, συνομιλούσα με τους chefs και την ομάδα μου και μετά πήγαινα σπίτι για έναν υπνάκο. Μερικές φορές πήγαινα και για κολύμπι τα απογεύματα. Ακολούθως επισκεπτόμουν ξανά τα εστιατόρια μου γιατί τα βράδια υπήρχε αρκετός κόσμος καθώς μετά από 25 χρόνια λειτουργίας, απέκτησα σταθερούς πελάτες με αρκετούς από αυτούς να ανήκουν στη δεύτερη και Τρίτη γενιά. Πήγαινα να τους χαιρετήσω, έμενα εκεί μέχρι τις 11 το βράδυ και μετά πήγαινα στο σπίτι μου.  Οπότε αυτή ήταν και η ρουτίνα μου. Τώρα φυσικά επειδή ταξιδεύω για 10 μήνες τον χρόνο, ειδικά αυτόν τον καιρό ταξιδεύω στην Ευρώπη.

Το Matsuhisa Limassol βρίσκεται στο ξενοδοχείο AMARA.