Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
 

Σε διαβήματα μέσω του Υπουργείου Εξωτερικών προς τα Ηνωμένα Έθνη έχουν προβεί οι αρμόδιες ιατρικές υπηρεσίες και οι φορείς δημόσιας υγείας, ώστε να εξασφαλίσουν ενημέρωση από το κατοχικό καθεστώς για τις υποψίες για επανεμφάνιση κρουσμάτων της γρίπης των χοίρων στα κατεχόμενα

Όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα του τουρκοκυπριακού τύπου ο ιός έχει ήδη προκαλέσει το θάνατο σε λεγόμενο αστυνομικό πενήντα επτά χρόνων, ενώ στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του κατεχόμενου Νοσοκομείου της Αμμοχώστου νοσηλεύεται δεύτερο άτομο είκοσι οκτώ χρόνων, με συμπτώματα της ασθένειας.

Το μέλος της Μονάδας Επιτήρησης Λοιμώξεων του Υπουργείου Υγείας Μαρία Κολιού, ανέφερε ότι δείγμα που λήφθηκε από τον νεκρό έχει σταλεί στην ʼγκυρα για περαιτέρω επιστημονικές εξετάσεις.

Η κυρία Κολιού επισημαίνει την ετοιμότητα του Υπουργείου Υγείας να θέσει σε εφαρμογή συγκεκριμένο σχέδιο δράσης σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί η επανεμφάνιση του ιού

Σύμφωνα με την κυρία Κολιού, το στέλεχος του ιού περιλαμβάνεται στο εμβόλιο της εποχικής γρίπης, το οποίο ούτως ή άλλως συνιστάται σε ομάδες υψηλού κινδύνου του πληθυσμού

 
Νωρίτερα: 
Ενημέρωση μέσω του Υπουργείου Εξωτερικών αναμένει το Υπουργείο Υγείας για τις συνθήκες θανάτου 57χρονου αστυνομικού στα κατεχόμενα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1 το Υπουργείο Υγείας εκφράζει ετοιμότητα για να θέση σε εφαρμογή το εθνικό σχέδιο για την αντιμετώπιση του ιού Η1Ν1.

Ο αρχίατρος του «κρατικού» νοσοκομείου της κατεχόμενης Αμμοχώστου, Ερντάλ Οζτσένκ δήλωσε στην εφημερίδα ότι ο Ερουρετέν μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με πόνους στη χολή και μετά από λίγο προσβλήθηκε με βρογχοπνευμονία. Για τα ακριβή αίτια του θανάτου, είπε, περιμένουν τα αποτελέσματα των αιματολογικών εξετάσεων.

Όπως αναφέρεται, ο Ερουρετέν εισήχθη στο «κρατικό» νοσοκομείο Αμμοχώστου στις 27 Φεβρουαρίου με πόνους στη χολή. Νοσηλεύθηκε δύο ημέρες και του δόθηκε εξιτήριο. Τη νύχτα της ίδιας ημέρες μεταφέρθηκε και πάλι σε άσχημη κατάσταση στο νοσοκομείο Αμμοχώστου. Προχθές το βράδυ λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής του μεταφέρθηκε από την Αμμόχωστο στο «κρατικό νοσοκομείο» Λευκωσίας, όπου παρά τις προσπάθειες των γιατρών, υπέκυψε στο μοιραίο.

Η κηδεία του 57χρονου χθες έγινε με «αστυνομικές τιμές», όπως αναφέρει ο τ/κ Τύπος σήμερα, ενώ η Χαβαντίς σημειώνει πως η μητέρα του, Αλιγιέ Ερουρετέν που πάσχει από καρκίνο και βρίσκεται υπό θεραπεία εδώ και καιρό, με το ζόρι στέκονταν στα πόδια της. Το φέρετρο του Κεμάλ Ερουρετέν, προστίθεται, ήταν σκεπασμένο με τη σημαία του ψευδοκράτους και τη στολή της τουρκικής Φενερμπαχτσέ της οποίας ήταν οπαδός.


Χθες.
 
Το πρώτο θύμα από την επανεμφάνιση του ιού της γρίπης των χοίρων στον κυπριακό χώρο, καταγράφηκε στα κατεχόμενα. Ο θάνατος ενός μεσήλικα άνδρα έχει σημάνει συναγερμό και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Δημοκρατίας.
 
 
Συναγερμός έχει σημάνει στους αρμόδιους κρατικούς φορείς, μετά τον θάνατο πενήντα-επτάχρονου λεγόμενου αστυνομικού από την κατεχόμενη Αμμόχωστο, ο οποίος παρουσίαζε, σύμφωνα με τον τουρκοκυπριακό Τύπο, συμπτώματα της γρίπης των χοίρων, του γνωστού ιού Η1Ν1 που πριν από δύο χρόνια είχε προκαλέσει εκατοντάδες θανάτους και σκόρπισε τον πανικό διεθνώς. 
 
Ο Διευθυντής των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών, Γιώργος Κυριακίδης, ανέφερε ότι η εξέλιξη της ζωογόνου νόσου παρακολουθείται στενά και ήδη έχουν δοθεί οδηγίες σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού. 
 
Σύμφωνα με τον κύριο Κυριακίδη, το Διεθνές Γραφείο Επιζωοτιών, που εδρεύει στις Βρυξέλλες, εκφράζει φόβους για πιθανή μετάλλαξη του ιού Η1Ν1, γεγονός που θα επιφέρει αλλαγές στα μέχρι σήμερα δεδομένα για προστασία του πληθυσμού. 
 
Οπως δημοσιεύεται στον τουρκοκυπριακό τύπο, το θύμα του Η1Ν1, που έπασχε από διαβήτη, είχε μεταφερθεί την Τετάρτη στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου της κατεχόμενης Λευκωσίας, αφού αρχικά είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο της κατεχόμενης Αμμοχώστου με έντονους πόνους στο στομάχι.