Σε διαβήματα μέσω του Υπουργείου Εξωτερικών προς τα Ηνωμένα Έθνη έχουν προβεί οι αρμόδιες ιατρικές υπηρεσίες και οι φορείς δημόσιας υγείας, ώστε να εξασφαλίσουν ενημέρωση από το κατοχικό καθεστώς για τις υποψίες για επανεμφάνιση κρουσμάτων της γρίπης των χοίρων στα κατεχόμενα
Όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα του τουρκοκυπριακού τύπου ο ιός έχει ήδη προκαλέσει το θάνατο σε λεγόμενο αστυνομικό πενήντα επτά χρόνων, ενώ στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του κατεχόμενου Νοσοκομείου της Αμμοχώστου νοσηλεύεται δεύτερο άτομο είκοσι οκτώ χρόνων, με συμπτώματα της ασθένειας.
Το μέλος της Μονάδας Επιτήρησης Λοιμώξεων του Υπουργείου Υγείας Μαρία Κολιού, ανέφερε ότι δείγμα που λήφθηκε από τον νεκρό έχει σταλεί στην ʼγκυρα για περαιτέρω επιστημονικές εξετάσεις.
Η κυρία Κολιού επισημαίνει την ετοιμότητα του Υπουργείου Υγείας να θέσει σε εφαρμογή συγκεκριμένο σχέδιο δράσης σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί η επανεμφάνιση του ιού
Σύμφωνα με την κυρία Κολιού, το στέλεχος του ιού περιλαμβάνεται στο εμβόλιο της εποχικής γρίπης, το οποίο ούτως ή άλλως συνιστάται σε ομάδες υψηλού κινδύνου του πληθυσμού
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1 το Υπουργείο Υγείας εκφράζει ετοιμότητα για να θέση σε εφαρμογή το εθνικό σχέδιο για την αντιμετώπιση του ιού Η1Ν1.
Ο αρχίατρος του «κρατικού» νοσοκομείου της κατεχόμενης Αμμοχώστου, Ερντάλ Οζτσένκ δήλωσε στην εφημερίδα ότι ο Ερουρετέν μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με πόνους στη χολή και μετά από λίγο προσβλήθηκε με βρογχοπνευμονία. Για τα ακριβή αίτια του θανάτου, είπε, περιμένουν τα αποτελέσματα των αιματολογικών εξετάσεων.
Όπως αναφέρεται, ο Ερουρετέν εισήχθη στο «κρατικό» νοσοκομείο Αμμοχώστου στις 27 Φεβρουαρίου με πόνους στη χολή. Νοσηλεύθηκε δύο ημέρες και του δόθηκε εξιτήριο. Τη νύχτα της ίδιας ημέρες μεταφέρθηκε και πάλι σε άσχημη κατάσταση στο νοσοκομείο Αμμοχώστου. Προχθές το βράδυ λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής του μεταφέρθηκε από την Αμμόχωστο στο «κρατικό νοσοκομείο» Λευκωσίας, όπου παρά τις προσπάθειες των γιατρών, υπέκυψε στο μοιραίο.
Η κηδεία του 57χρονου χθες έγινε με «αστυνομικές τιμές», όπως αναφέρει ο τ/κ Τύπος σήμερα, ενώ η Χαβαντίς σημειώνει πως η μητέρα του, Αλιγιέ Ερουρετέν που πάσχει από καρκίνο και βρίσκεται υπό θεραπεία εδώ και καιρό, με το ζόρι στέκονταν στα πόδια της. Το φέρετρο του Κεμάλ Ερουρετέν, προστίθεται, ήταν σκεπασμένο με τη σημαία του ψευδοκράτους και τη στολή της τουρκικής Φενερμπαχτσέ της οποίας ήταν οπαδός.