Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

"Είμαστε έτοιμοι να διαπραγματευτούμε με όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και των ανταρτών που έχουν αφήσει τα όπλα", τόνισε ο Ασαντ στην συνέντευξή του που παραχώρησε στην εφημερίδα την περασμένη εβδομάδα από την κατοικία του στην Βηρυτό. "Μπορούμε να έχουμε διάλογο με την αντιπολίτευση, αλλά όχι με τους τρομοκράτες", είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος Ασαντ κατηγόρησε την στάση του Λονδίνου απέναντι στη συριακή κρίση. "Πως μπορούμε να περιμένουμε από την βρετανική κυβέρνηση θα περιορίσει τη βία, όταν η ίδια θέλει να στείλει στρατιωτικό υλικό στους τρομοκράτες και δεν προσπαθεί να διευκολύνει τον διάλογο ανάμεσα στους Σύρους", είπε χαρακτηριστικά ο Ασαντ.

Έτοιμος να "διευκολύνει" 'ενα διάλογο δηλώνει ο ΟΗΕ

Στο μεταξύ, ο  ΟΗΕ είναι έτοιμος να "διευκολύνει ένα διάλογο" ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη συριακή αντιπολίτευση, σύμφωνα με απολογισμό της συνάντησης που είχαν χθες στην Ελβετία ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Μπαν Γκι-μουν και ο διεθνής μεσολαβητής για τη Συρία Λάχνταρ Μπραχίμι.

Η συνάντηση έγινε στο Μον Πελερίν, κοντά στη Λοζάνη, στο πλαίσιο της ετήσιας συνάντησης του ΓΓ και των εκπροσώπων και ειδικών απεσταλμένων που διευθύνουν 30 αποστολές διατήρησης της ειρήνης και πολιτικές αποστολές.

 Στη διάρκεια της συνάντησης ο Μπαν Γκι-μουν και ο Μπραχίμι "συζήτησαν τις πρόσφατες δηλώσεις της συριακής κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης που έκαναν λόγο για τη βούλησή τους να αρχίσουν ένα διάλογο", ανέφερε ο ΟΗΕ σε έναν απολογισμό της συνάντησης. Για το θέμα αυτό, τα Ηνωμένα Έθνη υποστηρίζουν πως "θα υποδέχονταν θερμά και θα ήταν έτοιμα να διευκολύνουν ένα διάλογο ανάμεσα σε μια συμπαγή και αντιπροσωπευτική αντιπροσωπεία της αντιπολίτευσης και μια αντιπροσωπεία της συριακής κυβέρνησης αξιόπιστη και ικανή" για να συζητήσουν.

Κατά τη συνάντησή τους ο Μπαν Γκι-μουν και ο Μπραχίμι εξέφρασαν τη "βαθιά απογοήτευσή τους για την αποτυχία της διεθνούς κοινότητας να δράσει ενωμένη" για να θέσει τέρμα στη σύγκρουση που προκάλεσε, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, το θάνατο σχεδόν 70.000 ανθρώπων μέσα σε σχεδόν δύο χρόνια. Εξέφρασαν επίσης τη λύπη τους για την αυξανόμενη έλλειψη σεβασμού στην ανθρώπινη ζωή εκ μέρους της κυβέρνησης και των συριακών ενόπλων δυνάμεων και υπογράμμισαν τη σημασία να αποδοθεί δικαιοσύνη για τις περιπτώσεις εγκλημάτων πολέμου και εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας.