Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Στη Βουλή βρίσκεται η μπάλα για την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης της δικαιοσύνης, δήλωσε στον ΑΝΤ1 η υπουργός Δικαιοσύνης Στέφη Δράκου. Όπως επεσήμανε, θα πρέπει τα τρία νομοσχέδια που εκκρεμούν ενώπιον της Βουλής να οδηγηθούν το συντομότερο στην Ολομέλεια για ψήφιση για να μπορεί η δικαιοσύνη να απονέμεται πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.

Η υπουργός σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή εκκρεμούν 47 χιλιάδες υποθέσεις στα κυπριακά δικαστήρια, γεγονός που έχει οδηγήσει την Κύπρο στον πάτο ευρωπαϊκής αξιολόγησης για την ταχύτητα απονομής της δικαιοσύνης στην Ε.Ε. Επεσήμανε ακόμα ότι η καθυστέρηση απονομής της δικαιοσύνης αφορά και την εκταμίευση κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ε.Ε.

Η Στέφη Δράκου επισκέφθηκε σήμερα τον ΑΝΤ1 και ενημέρωσε στελέχη του σταθμού για την πορεία της μεταρρύθμισης της δικαιοσύνης και του δικαστικού συστήματος.

Αφού αναφέρθηκε σε όσα έχουν επιτευχθεί μέχρι σήμερα με τη συνεργασία της Βουλής, επικεντρώθηκε στις εκκρεμότητες που υπάρχουν. Όπως δήλωσε, στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Νομικών έχει ολοκληρωθεί η συζήτηση των τριών νομοσχεδίων και τώρα η μπάλα πράγματι βρίσκεται στην βουλή. «Ελπίζω ότι τάχιστα τα νομοσχέδια θα προωθηθούν στην Ολομέλεια και ότι θα τύχουν της έγκρισης της Ολομέλειας της βουλής έτσι ώστε να ολοκληρωθεί ένας σχεδιασμός ο οποίος άρχισε εδώ και χρόνια και συζητείται μέσα από μια μακρόχρονη πορεία. Φθάνουμε προς το τέλος και ελπίζω ότι θα είναι αίσιο το τέλος και θα καταλήξουμε στην ψήφιση των τριών νομοσχεδίων τα οποία αφορούν την ανώτατη βαθμίδα της δικαστικής δομής», δήλωσε.

Όπως είπε με τη νέα νομοθεσία δημιουργείται έναν νέο Εφετείο με 16 νέους δικαστές. 

Πρόσθεσε με τις πρόνοιες των νομοσχεδίων που εκκρεμούν για ψήφιση, επιτυγχάνεται ο πρωταρχικός στόχος που είναι η γρήγορη εκδίκαση των υποθέσεων και η αποσυμφόρηση των δικαστηρίων. Αναφέρθηκε στην δημιουργία του Εμπορικού Δικαστηρίου, του Ναυτοδικείου και των Διοικητικών Δικαστηρίων τα οποία λειτουργούν θετικά στην αποσυμφόρηση της υφιστάμενης δικαστικής δομής. 

Επεσήμανε ωστόσο πως ενώ συζητείται το κεφάλαιο της μεταρρύθμισης υπάρχουν 47.000 καθυστερημένες υποθέσεις στα κυπριακά δικαστήρια. Και υπέδειξε: «Κάθε μέρα που περνά ο αριθμός αυτός αυξάνεται και δυστυχώς ήρθε και η Ευρώπη πρόσφατα να επιβεβαιώσει αυτό που όλοι λέμε ότι η Κύπρος πλέον είναι τελευταία στην αξιολόγηση σε ότι αφορά τον χρόνο εκδίκασης της νομοθεσίας».

Η υπουργός Δικαιοσύνης αναφέρθηκε και σε άλλα έργα που συνοδεύουν την μεταρρύθμιση της δικαιοσύνης, όπως την εισαγωγή σύγχρονης τεχνολογίας που οδηγεί στην αποσυμφόρησή των δικαστηρίων και στην κατάργηση των χρονοβόρων διαδικασιών που ακολουθούνται μέχρι σήμερα κατά την απονομή της δικαιοσύνης. Αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα για εκσυγχρονισμό της κτιριακής υποδομής των δικαστηρίων, ιδιαίτερα του επαρχιακού δικαστηρίου Λευκωσίας που βρίσκονται σε προχωρημένη μελέτη.

Όπως ανέφερε: «Θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν υπάρχει ένα τέλειο σύστημα και ότι θα πρέπει συντονισμένα να συμβάλουμε όλοι και κυρίως η Βουλή στην ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης της δικαιοσύνης  η οποία θα διευρύνει την δημοκρατία μας». Παράλληλα, σημείωσε θα μπορούν να γίνονται αλλαγές και προσθήκες που θα κριθούν ότι θα βελτιώσουν το σύστημα. «Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη ολιστική μεταρρύθμιση της δικαιοσύνης στον τόπο μας από τη δημιουργία της Κυπριακής Δημοκρατίας. Μια προσπάθεια που άρχισε χρόνια πριν και καλούμαστε εμείς με αίσθημα ευθύνης να την ολοκληρώσουμε».