Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Σειρά στόχων έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την αποκατάσταση της φύσης, οι οποίοι θα συμβάλουν στην αύξηση της βιοποικιλότητας, στον μετριασμό και στην προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και στην πρόληψη και μείωση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών.

«Η ανάπτυξη μιας πρότασης για δεσμευτικούς στόχους της ΕΕ για την αποκατάσταση της φύσης αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής της ΕΕ για τη βιοποικιλότητα για το 2030», ανέφερε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Περιβάλλοντος, Ωκεανών και Αλιείας, Virginijus Sinkevicius.

Στις 22 Μαΐου γιορτάζεται διεθνώς η Ημέρα Βιοποικιλότητας, με στόχο την καλύτερη κατανόηση και ευαισθητοποίηση του κοινού, αλλά και για να μας υπενθυμίζει ότι η ποικιλία των ζωικών και φυτικών ειδών είναι ζωτικής σημασίας για την ανθρώπινη ύπαρξη και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

«Στη φύση έχουμε είτε βακτήρια τα οποία υπάρχουν παντού και βοηθούν να εμπλουτίζεται το έδαφος, για να έχουμε βλάστηση, να έχουμε τροφή, έχουμε τους επικονιαστές, έχουμε τα φυτά που καθαρίζουν και παράγουν το οξυγόνο που αναπνέουμε, τους ωκεανούς και όλα αυτά κινδυνεύουν γιατί έχουμε εμείς σαν άνθρωποι εισβάλει στη φύση», επισήμανε ο Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων, Χαράλαμπος Θεοπέμπτου.

Συνταρακτικά στοιχεία δίνουν οι εκθέσεις του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, σύμφωνα με τις οποίες, το 12% του συνόλου των πτηνών του πλανήτη και το 10% των φυτών και των ζώων της Γης απειλούνται με εξαφάνιση, εξαιτίας του ανθρώπου.

Ενώ οι επιστήμονες προειδοποιούν πως εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών, μέχρι το 2050 θα έχει εξαφανιστεί το ένα τρίτο της πανίδας από τη Γη. Δηλαδή τα παιδιά των παιδιών μας δεν θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν ζώα όπως λεοπαρδάλεις, γορίλες και θαλάσσιες χελώνες.

«Το αποτέλεσμα είναι εβάλαμε και τον ίδιο τον εαυτό μας σε κίνδυνο και υπάρχει θέμα επιβίωσης πλέον του ανθρώπου, αλλά έχουμε επίσης προκαλέσει μια που τις μεγαλύτερες απώλειες ειδών που έζησε ποτέ ο πλανήτης και συνεχίζει με εξαιρετικά μεγάλο ρυθμό», είπε ο Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων.

Σύμφωνα με τον κ. Θεοπέμπτου, η αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων και η μόλυνση του εδάφους και των θαλασσών με χημικές ουσίες, καταστρέφουν τα βακτήρια που ζουν εκεί, και τα οποία ευθύνονται για την δημιουργία θρεπτικών ουσιών ώστε να μπορούμε να καλλιεργούμε προϊόντα αλλά και για να τρέφονται οι διάφοροι οργανισμοί.