Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

 

Τη συμβολή των ακτοπλόων, προκειμένου να εκτονωθεί η κρίση από τη συνεχιζόμενη απεργία των ναυτεργατών, ζήτησε για δεύτερη φορά μέσα σε λίγα 24ωρα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, ο οποίος συναντήθηκε με τα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
 
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, ανέφεραν ότι οι ακτοπλόοι είδαν θετικά την προτροπή του υπουργού για την έναρξη διαπραγματεύσεων με τους ναυτεργάτες, για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, ενώ επισήμαναν τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει πολλές εταιρείες, εξαιτίας της μείωσης της επιβατικής κίνησης και της έλλειψης ρευστότητας εκ μέρους των τραπεζών.
 
Στη συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας, παραβρέθηκε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλης, ο αντιπρόεδρος των διεθνών πλόων Σπύρος Πασχάλης και ο πρόεδρος της ΑΝΕΚ Γιάννης Βαρδινογιάννης. Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να συνέλθει το διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΕΝ όπου αναμένεται να εξεταστεί το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
 
Στο μεταξύ η Διοίκηση της ΠΝΟ ζητά την παρέμβαση του υπουργείου για την καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών που οφείλουν πλοιοκτήτριες εταιρείες σε ναυτεργάτες, ενώ κάνει λόγο για συνεχιζόμενη αδιαλλαξία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου στο αίτημα για απόσυρση του πολυνομοσχεδίου το οποίο, όπως τονίζει η ΠΝΟ, θα οδηγήσει δεκάδες ναυτεργάτες στην ανεργία. Η ΠΝΟ αποφάσισε επίσης τη σύμπτυξη κοινού μετώπου με εργαζόμενους άλλων κλάδων και τους κάλεσε σε κοινή σύσκεψη.
 
Πάντως, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης προτίθεται να αποστείλει σήμερα και νέα επιστολή προς την ΠΝΟ με την οποία θα τους καλεί σε διάλογο. Σημειώνεται ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αρνήθηκε να προσέλθει σε απογευματινή συνάντηση με τον υπουργό θεωρώντας ότι θα πρέπει πρώτα να υπάρξει μια θετική απάντηση στα αιτήματα των ναυτεργατών.

Δεμένα παραμένουν τα πλοία στα λιμάνια, έως τις 6 το πρωί της Δευτέρας 04/02 καθώς η ΠΝΟ έχει εξαγγείλει 48ωρη απεργία.

Εξάλλου, σε συνέχιση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων, προσανατολίζονται οι ναυτεργάτες, οι οποίοι το μεσημέρι, παρουσία και της Γενικής Γραμματέως του ΚΚΕ Αλέκας Παπαρήγα, πραγματοποίησαν νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά στον Αγ. Διονύσιο. Ανάλογη συγκέντρωση αναμένεται να πραγματοποιηθεί και αύριο.

Εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων, στις ομιλίες τους δήλωσαν αποφασισμένοι να διεκδικήσουν τα αίτημά τους, ενώ κάλεσαν για άλλη μία φορά την κυβέρνηση, να αποσύρει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.

Το χαρακτήρισαν ταφόπλακα σε ό,τι έχει απομείνει για τους Έλληνες ναυτεργάτες, ιδιαίτερα για εκείνους που απασχολούνται στην επιβατηγό ναυτιλία, ενώ είπαν ότι ουσιαστικά καταργείται  εκ βάθρων το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, που αφορά, μεταξύ άλλων, τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και την δεκάμηνη απασχόληση.

«Την ίδια ώρα που τα αφεντικά της ελληνικής ναυτιλίας βρίσκονται στην πρώτη θέση παγκοσμίως, στην Ελλάδα ετοιμάζεται ένα νομοσχέδιο που θα στείλει στην ανεργία τις τελευταίες χιλιάδες ναυτεργατών, ύστερα από μια σειρά άλλων μέτρων με επίκεντρο την άρση του καμποτάζ» δήλωσε η γενική γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα η οποία παρευρέθη στη συγκέντρωση των απεργών ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά, στον Άγιο Διονύσιο.

Η ΠΝΟ αναμένεται να συνεδριάσει πάλι την Κυριακή, προκειμένου να καθορίσει την περαιτέρω στάση της.