Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Συνεχίζει να εκβιάζει τη Δύση με το ζήτημα της ένταξης της Σουηδίας και της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ, ο Ταγίπ Ερντογάν, με την Στοκχόλμη να σηκώνει το γάντι και να επικρίνει την παραπληροφόρηση της Τουρκίας. 

Στο μέτωπο του πολέμου, σχέδιο ειρήνευσης για την Ουκρανία παρέδωσε στον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών η Ιταλία, την ώρα που κλιμακώνεται η ανησυχία διεθνώς για την τύχη των μαχητών του Αζοφστάλ που έχουν παραδοθεί.

Νέα βίντεο με Ουκρανούς μαχητές του εργοστασίου χάλυβα Αζοφστάλ που παραδόθηκαν στους Ρώσους εισβολείς, δίνει στη δημοσιότητα η Μόσχα. Στοιβαγμένοι σε λεωφορεία και φορτηγά, μεταφέρονται από την Μαριούπολη στην ελεγχόμενη πόλη από τον ρωσικό στρατό Ολενίβκα, κοντά στο Ντονέτσκ.

 

Οι τραυματίες μεταφέρονται στα νοσοκομεία και μάλιστα η κρατική ρωσική τηλεόραση φιλοξενεί και δηλώσεις τους, στις οποίες ευχαριστούν τους γιατρούς για την περίθαλψη. 

Σύμφωνα με Ουκρανό στρατιώτη, «το πιο σημαντικό είναι ότι σώθηκε το πόδι μου. Τον πόνο μπορώ να τον αντέξω».

Η αγωνία για την τύχη τους στο ζενίθ, με τους δικούς τους να ξημεροβραδιάζονται αναμένοντας νέα τους. 

«Σίγουρα φοβάμαι. Δεν εμπιστεύομαι την Ρωσία. Όσα υπόσχεται, ποτέ δεν τα τηρεί. Η μόνη μου ελπίδα είναι οι διεθνείς οργανισμοί, όπως ο Ερυθρός Σταυρός, που είναι εκεί και βοηθά», ανέφερε αδερφή μαχητή του Αζοφστάλ.

Πρωτοβουλία για τερματισμό του πολέμου αναλαμβάνει η Ιταλία, με τον ΥΠΕΞ να παραδίδει στον Γενικό Γραμματέα  των Ηνωμένων Εθνών σχέδιο ειρήνευσης, την ώρα που η Ρωσία πανηγυρίζει ότι η κατάληψη του Λουγκάνσκ, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. 

Ο δε Υπουργός Άμυνας της Ρωσίας προαναγγέλλει και την απάντηση της Μόσχας στο ενδεχόμενο ένταξης της Φινλανδίας και Σουηδίας στο ΝΑΤΟ. 

«Μέχρι το τέλος του έτους, δώδεκα στρατιωτικές βάσεις και μονάδες θα αναπτυχθούν στον δυτικό στρατιωτικό τομέα», δήλωσε ο Υπουργός Άμυνας της Ρωσίας, Σεργκέι Σοϊγκού.

Εκβιασμός από τον Ταγίπ Ερντογάν

Οι τακτικισμοί της Άγκυρας για ένταξη Φινλανδίας και Σουηδίας στο ΝΑΤΟ συνεχίζονται, με τον Ταγίπ Ερντογάν να επιμένει φορτικά στο αφήγημα περί διασυνδέσεων των κρατών αυτών με κουρδικές οργανώσεις, τα μέλη των οποίων αποκαλεί τρομοκράτες. 

Ο Τούρκος Πρόεδρος, δήλωσε ότι,  «εμείς είμαστε τα θύματα. Δεν θα υποστηρίξουμε λοιπόν να γίνει κράτος του ΝΑΤΟ μια τρομοκρατική οργάνωση, μιας και γνωρίζουμε τις ευαισθησίες του ΝΑΤΟ για τα θέματα τρομοκρατίας και το γεγονός ότι το ΝΑΤΟ είναι στην ουσία ένας Οργανισμός ασφάλειας».

Αποκάλυψε μάλιστα ότι δέχεται καταιγισμό τηλεφωνημάτων για το ζήτημα από τους ηγέτες της Δύσης, ενώ θα έχει επικοινωνία αύριο και με τον Πρωθυπουργό της Φινλανδίας. Άφησε εκτός της εξίσωσης την Σουηδία, η οποία είχε επικρίνει λίγες ώρες προηγουμένως την ρητορική της Άγκυρας. 

Σε ανάρτηση της στο Twitter, η Υπουργός Εξωτερικών της Σουηδίας, είπε ότι, «λόγω της ευρείας παραπληροφόρησης για την Σουηδία και το ΡΚΚ, να υπενθυμίσουμε ότι η σουηδική κυβέρνηση του Ούλοφ Πάλμε ήταν η πρώτη μετά την Τουρκία που κατέταξε το ΡΚΚ ως τρομοκρατική οργάνωση ήδη από το 1984».

Για το ζήτημα νέα επικοινωνία θα έχει ο Τούρκος Πρόεδρος και με τον Γενικό Γραμματέα  του ΝΑΤΟ, o οποίος επιμένει να δίνει ελαφρυντικά στην Άγκυρα.