Στις 3 Μαΐου συμπληρώθηκαν 231 χρόνια από την υιοθέτηση του Συντάγματος της Πολωνίας, του πρώτου Συντάγματος στην Ευρώπη και του δεύτερου αρχαιότερου σε ολόκληρο τον κόσμο.
Τους προσκεκλημένος υποδέχθηκαν στην εκδήλωση η Πρέσβειρα της χώρας στη Λευκωσία, Irena Lichnerowicz-Augustyn και ο σύζυγός της, Marcin Augustyn, και ο Γενικός Πρόξενος της Πολωνίας, Λέανδρος Παπαφιλίππου και η σύζυγός του Ιωάννα Ξανθούλη.
Την κυβέρνηση εκπροσώπησε η Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.
«Η περσινή χρονιά ήταν ξεχωριστή για την Πολωνία και την Κύπρο, καθώς γιόρτασαν την 60η επέτειο από την εγκαθίδρυση των διπλωματικών τους σχέσεων. Χάρη σε όλους σας, καταφέραμε να διοργανώσουμε αριθμό εκδηλώσεων, που δεν έδειξαν μόνο το άριστο επίπεδο των διμερών επαφών μας, αλλά ενίσχυσαν παράλληλα και νέους τομείς συνεργασίας.», ανέφερε η Πρέσβειρα Πολωνίας στην Κύπρο, Irena Lichnerowicz-Augustyn.
«Πράγματι με την πάροδο του χρόνου οι δύο χώρες μας εγκαθίδρυσαν έναν αξιόπιστο διάλογο και συγκεκριμένη συνεργασία σε διάφορους τομείς και αυτό αντικατοπτρίζεται και σε πολιτικό επίπεδο και σε οικονομικό επίπεδο, όπως επίσης και στις σχέσεις και επαφές μεταξύ των λαών μας.», σημείωσε η Υπουργός Ενέργειας Εμπορίου και Βιομηχανίας, Νατάσα Πηλείδου.
Μεγάλο μέρος των ομιλιών περιστράφηκε γύρω από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ενώ ξεχωριστή ήταν η στιγμή που κλήθηκε στο βήμα ο Πρέσβης της Ουκρανίας στην Κύπρο, αφού τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων του πολέμου.
«Είναι με μεγάλη γενναιότητα και θάρρος που ο ουκρανικός λαός υπερασπίζεται τις αξίες στις οποίες η Ε.Ε βασίζεται και είναι με μεγάλη ελπίδα που εκατομμύρια Ουκρανοί προσδοκούν στο μέλλον τους, να αποτελούν μέρος της μεγάλης, ισχυρής και ευημερούσας οικογένειας των ευρωπαϊκών κρατών.», σημείωσε ο Πρέσβης Ουκρανίας στην Κύπρο, Ruslan Nimchynskyi.
Στην εκδήλωση το παρών τους έδωσαν μέλη του διπλωματικού και προξενικού σώματος και προσωπικότητες της πολιτικής και οικονομικής ζωής του τόπου.