Σε δελτίο Τύπου του Δήμου Αθηένου αναφέρεται ότι «10 εκπρόσωποι του Δήμου με επικεφαλής τους Δημοτικούς Συμβούλους Παύλο Σπύρου και Αντώνη Τουλούπη, συμμετείχε στην 4η Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «AGORA – Democratic Values & Culture in Europe», στα πλαίσια της Πρόσκλησης EUROPE FOR CITIZENS, του άξονα «Δίκτυα Πόλεων». Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα την Πέμπτη και Παρασκευή 5 και 6 Μαΐου και ο Δήμος Αθηένου είναι ο επικεφαλής εταίρος».
Στη συνάντηση συνεχίστηκε η συζήτηση «για διαμόρφωση Διακήρυξης του Προγράμματος σε σχέση με την Ευρώπη και τον Ευρωσκεπτικισμό, που θα παρουσιασθεί σε Ευρωβουλευτές στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον προσεχή Ιούλιο».
Ο Δήμος Αθηένου «επέμεινε στη θέση του, ότι το θέμα της τουρκικής εισβολής και της εισβολής της Τουρκίας στην ΑΟΖ της Κύπρου πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρεται στη διακήρυξη, γιατί είναι ένα πρόβλημα που, δυστυχώς, συνεχίζει να υπάρχει και πρέπει συνεχώς να υπενθυμίζεται σε όλη την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Μετά από αρκετή συζήτηση, αποφασίστηκε όπως τα θέματα αυτά αναφέρονται στη διακήρυξη που θα ετοιμαστεί», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Κατά τη διάρκεια της διήμερης συνάντησης «ο Δήμαρχος Αθηένου Κυριάκος Καρεκλάς μίλησε το απόγευμα της 5ης Απριλίου στην εκδήλωση Δομημένου Διαλόγου με θέμα «2022: Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας. Προκλήσεις και ευκαιρίες για τους νέους της Ευρώπης, χτίζοντας την ταυτότητα του Ευρωπαίου Πολίτη». Στην εκδήλωση συμμετείχαν συνολικά 130 άτομα, νέοι, αιρετοί, Δήμαρχοι και στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από 5 κράτη μέλη της ΕΕ, με θέμα «Προτεραιότητες, στόχοι και δράσεις του έργου AGORA».
Ο Δήμαρχος, «αφού αναφέρθηκε στις προτεραιότητες και στους στόχους του προγράμματος AGORA», είπε επίσης ότι «στην Κύπρο πιστεύουμε ότι παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αντιμετώπισε την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο το 1974 και τώρα στην Αποκλειστική Οικονομική μας Ζώνη, όπως αντιμετώπισε την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, εντούτοις η Ευρώπη είναι η μεγάλη κοινή μας «χώρα» και θα πρέπει να εξαλείψουμε τον ευρωσκεπτικισμό, να μείνουμε δίπλα της και να την κάνουμε ισχυρότερη για το κοινό μας όφελος».
Σημειώνεται ότι στη συνάντηση εκτός από τον Δήμο Αθηένου παρευρέθηκαν επίσης εκπρόσωποι των Δήμων Smolyan της Βουλγαρίας, Cinisello Balsamo της Λομβαρδίας – Ιταλίας και Santa Maria Da Feira της Πορτογαλίας και εκπρόσωποι του Οργανισμού «Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων» Αθήνας – Ελλάδας.
Όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου «το πρόγραμμα AGORA έχει σαν κεντρικό του άξονα τον ανοικτό διάλογο σε δημόσιο χώρο, μέσω της πειραματικής μεθόδου διαλόγου και συμμετοχής, όπως στην αρχαία Αθήνα. Παράλληλα, προωθεί την αντίληψη για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη δημοκρατική συμμετοχή των πολιτών, ενώ βοηθά τους συμμετέχοντες, διευκολύνοντας το συναισθηματικό τμήμα της γνώσης, ενώ ενδυναμώνει τις διαπροσωπικές σχέσεις. Επιπρόσθετα, δημιουργεί δεξιότητες επικοινωνίας και συζήτησης μέσα στην ομάδα και προωθεί τη δημιουργία ενός ευρύτερου πλαισίου επικοινωνίας από κοινωνιολογικής απόψεως».
Προστίθεται ακόμα πως «η διήμερη συνάντηση των εταίρων στην Αθήνα, που πραγματοποιήθηκε από τον Οργανισμό «Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων» Αθήνας, είχε πλούσια και ποικίλη ημερήσια διάταξη, με εκδήλωση Δομημένου Διαλόγου. Συγκεκριμένα έγιναν παρουσιάσεις και συζητήσεις σε σχέση με τις προκλήσεις και ευκαιρίες για τους νέους της Ευρώπης, χτίζοντας την ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη, συζητήσεις σε σχέση με τη συμμετοχή των νέων στην Ευρωπαϊκή πραγματικότητα, προσομοίωση ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με θέμα: «Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία: Αξιολόγηση των νέων ευκαιριών, Απειλών και Κινδύνων για το Περιβάλλον».
Η 5η Συνάντηση του Προγράμματος θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες στις 11 και 12 Ιουλίου και θα ακολουθήσει η 6η και τελευταία Συνάντηση, που θα γίνει στην Αθηένου στις 8 και 9 Σεπτεμβρίου.
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του Προγράμματος είναι €143.640 και καλύπτεται 100% από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.