Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Με τους νέους υπερηχητικούς ρωσικούς πυραύλους Kinzhal, η Ρωσία έπληξε χθες βράδυ την Οδησσό και συγκεκριμένα ένα εμπορικό κέντρο και δύο ξενοδοχεία. 

«Οι υποδομές αυτές δεν σχετίζονται με τον στρατό. Δεν έχουν να κάνουν με στρατιωτικό εξοπλισμό. Εδώ δεν υπάρχει αποθήκη πυρομαχικών, ούτε υπήρξε ποτέ. Έτσι όμως έδωσαν συγχαρητήρια οι Ρώσοι στην ηρωική Οδησσό την 9η Μαΐου», δήλωσε ο δήμαρχος Οδησσού, Gennady Trukhanov. 

Ένας νεκρός και τουλάχιστον εφτά οι τραυματίες σύμφωνα με τον απολογισμό. 

Η Οδησσός βρέθηκε και νωρίτερα στο στόχαστρο των Ρώσων, όταν στην πόλη περιηγείτο ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ, ο οποίος κατά τη διάρκεια της πυραυλικής επίθεσης φυγαδεύτηκε σε καταφύγιο. 

Μια γυναίκα ανασύρεται τραυματισμένη από τα συντρίμμια κτηρίου στο Ντονέτσκ, μετά από ρωσικούς βομβαρδισμούς, την ώρα που ο κατάλογος των νεκρών αμάχων μακραίνει, μέρα με την μέρα. 

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής του ΠΟΥ Ευρώπης, dr. Hans Kluge, «καταγράφηκαν τουλάχιστον 3,382 θάνατοι αμάχων, μεταξύ των οποίων 75 κορίτσια και 91 αγόρια και άλλα 69 παιδιά, το φύλο των οποίων παραμένει μέχρι στιγμής αδιευκρίνιστο. 13 εκατομμύρια άνθρωποι εκτοπίστηκαν και 60 εκατομμύρια άνθρωποι χρειάζονται βοήθεια.» 

Στη Χαλυβουργία Αζοφστάλ στην Μαριούπολη παραμένουν άμαχοι και υπολογίζονται στους 100, ενώ ξεπερνούν τους χίλιους οι Ουκρανοί μαχητές που εξακολουθούν να βρίσκονται στο εργοστάσιο, μεταξύ τους σοβαρά τραυματίες. 

«Στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες πρέπει να σκεφτούν κυρίως το τίμημα της ειρήνης που πρέπει να πληρωθεί για να σταματήσει αυτός ο πόλεμος που εξαπέλυσε η Ρωσία και βεβαίως το τίμημα που πρέπει να πληρώσει η Ρωσία που έφερε τον εφιάλτη του ολοκληρωτικού πολέμου στην Ευρώπη ξανά για να καταστρέψει το λαό μας», το μήνυμα του Ουκρανού προέδρου, Βολοντίμιρ Ζελένσκι. 

Η Ουάσινγκτον επισπεύδει με νομοθετικό διάταγμα που υπέγραψε ο Τζο Μπάιντεν την παράδοση στρατιωτικού εξοπλισμού στην Ουκρανία, ενεργοποιώντας μηχανισμό από την εποχή Ρούζβελτ. Ο Αμερικανός Πρόεδρος μοιάζει την ίδια ώρα να φοβάται ότι το τέλος του πολέμου αργεί, γιατί ο Βλαντιμίρ Πούτιν έχει παγιδευτεί στο ίδιο του το παιχνίδι. Μια εκτίμηση που συμμερίζεται και το Παρίσι. 

Σύμφωνα με τον Τζο Μπάιντεν, «ο Ρώσος Πρόεδρος είναι εξαιρετικά υπολογιστής και το πρόβλημα τώρα είναι πως δεν έχει τρόπο να βγει από την σύρραξη.» 

Ενώ ο Γάλλος Υπουργός Εξωτερικών, Ζαν Ιβ Λεντριάν ανέφερε ότι «ο πόλεμος στην Ουκρανία θα είναι μακρύς και δύσκολος και θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετά χρόνια, διότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν έκανε πολλά στρατηγικά λάθη. Πίστευε αρχικά ότι η Ουκρανία θα έπεφτε αμέσως. Μετά ότι η Ευρώπη θα είναι προσεχτική στην αντίδρασή της. Συνέβη το αντίθετο. Υποτίμησε το ΝΑΤΟ και υπερεκτίμησε τέλος τη δύναμη του στρατού του.» 

Στο Κίεβο και την μαρτυρική Μπούτσα περιηγήθηκε σήμερα η Υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας, μεταφέροντας στον δοκιμαζόμενο λαό της Ουκρανίας μήνυμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης. 

 «Το χρωστάμε στα θύματα ότι δεν θα τους θυμόμαστε απλώς αλλά ότι θα αναγκάσουμε τους θύτες να λογοδοτήσουν», ανέφερε η Αναλένα Μπέρμποκ. 

Με τον ρωσοουκρανικό πόλεμο να διανύει την 76η ημέρα του, οι πληροφορίες στον διεθνή Τύπο αναφέρουν ότι Φινλανδία και Σουηδία θα ανακοινώσουν τις αποφάσεις τους για το αν θα υποβάλουν αίτηση για ένταξη στο ΝΑΤΟ τις προσεχείς ημέρες. Πώς θα αντιδράσει η Ρωσία;  Άγνωστο. 

«Είμαι βαθιά ανήσυχος για την συνέχιση και την πιθανή εξάπλωση του πολέμου που διεξάγει η Ρωσία στην Ουκρανία και για τις επιπτώσεις που προκαλεί όχι μόνο στην περιοχή αλλά και ανά τον κόσμο», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες. 

Το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών αναμένεται στο μεταξύ να συνέλθει εκ νέου την Πέμπτη για τον πόλεμο στην Ουκρανία, κατόπιν αιτήματος της Γαλλίας και του Μεξικού.