Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Κοινό μέτωπο έναντι της Ρωσίας, με νέα μέτρα, είναι το ζητούμενο για τους Υπουργούς Ενέργειας των 27 οι οποίοι συνήθλαν για να αποφασίσουν τί μέλλει γενέσθαι με το ρωσικό φυσικό αέριο, στον απόηχο της ενεργειακής κρίσης, που προκάλεσε η Μόσχα, κλείνοντας την στρόφιγγα προς Βουλγαρία και Πολωνία. 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι και επισήμως μοιρασμένη σε δύο τουλάχιστον στρατόπεδα παρά την προσπάθεια που καταβάλλεται για συνεννόηση και κοινή αντιμετώπιση του θέματος προμήθειας φυσικού αερίου από τη Ρωσία. 

Το γεγονός ότι δύο κράτη μέλη Πολωνία και Βουλγαρία έχουν αποκοπεί με απόφαση Πούτιν από την προμήθεια φυσικού αερίου ενώ τα υπόλοιπα ευρωπαίκά κράτη που έχουν συμβόλαιο με τη Μόσχα συνεχίζουν να λαμβάνουν φυσικό αέριο παραπέμπει σε μια Ευρώπη δύο τουλάχιστον ταχυτήτων.

Το ίδιο και στο ζήτημα καταβολής του κόστους σε ρούβλια, η Κομισιόν και γενικότερα οι Βρυξέλες απορρίπτουν το τελεσίγραφο Πούτιν και παραπέμπουν σε ένα αφήγημα ενότητας του οποίου όμως δεν ισχύ στην πράξη. Καθώς σύμφωνα με πληροφορίες ένας αριθμός εταιριών κρατών μελών «αλληθωρίζουν» ήδη για ικανοποίηση των ρωσικών όρων. Μεταξύ αυτών και ο γερμανικός παροχέας φυσικού αερίου Γιουνιπερ, o οποίος είπε ότι θα συνεχίσει να πληρώνει σε ευρώ την Μόσχα αλλά πρόσθεσε ότι πιστεύει ότι είναι δυνατή μια πληρωμή σύμφωνα με την νομοθεσία των κυρώσεων εννοώντας μια μετατροπή σε ρούβλια.  Η όποια απόφαση του γερμανικού παροχέα θα ληφθεί πάντως σε στενό συντονισμό με την Γερμανική Κυβέρνηση. 

Οι Ευρωπαίοι εταίροι συζητούν την επιβολή εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο κάτι πάντως που είναι πολύ μικρής οικονομικής  σημασίας συγκριτικά με το φυσικό αέριο. Σημειώνεται ότι στις 18 Μαϊου η Κομισιόν θα παρουσιάσει νέες προτάσεις για μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο, επομένως η Κομισιόν μιλά για μείωση της εξάρτησης και όχι για απεξάρτηση από τη Ρωσία κάτι που σύμφωνα με τα υφιστάμενα δεδομένα και όπως φάνηκε και από τη συνεδρία σήμερα πρέπει να θεωρείται ουτοπία. 

Σημειώνεται ότι η Κύπρος εκπροσωπήθηκε στην έκτακτη συνεδρία  των Υπουργών Ενέργειας από τον Γενικό Διευθυντή του αρμόδιου Υπουργείου, Μάριο Παναγίδη. 

Η Κύπρος στήριξε την Πολωνία και τη Βουλγαρία επαναλαμβάνοντας τη σημασία αξιοποίησης των ενεργειακών αποθεμάτων όλων των κρατών μελών ως επίσης και της αξιοποίησης των κοιτασμάτων της Ανατολικής Μεσογείου.